اخبار داغ

رئیس کل دادگستری استان زنجان :

زنجان نخستین استان کشور در صلح و سازش پرونده‌های شوراهای حل اختلاف است

زنجان نخستین استان کشور در صلح و سازش پرونده‌های شوراهای حل اختلاف است
رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: زنجان نخستین استان کشور در صلح و سازش پرونده‌های شوراهای حل اختلاف است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; جعفر گل‌محمدی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به روند بررسی پرونده‌ها در دادگستری استان زنجان اظهار کرد: یک پرونده ممکن است در چندین مرحله رسیدگی شده باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با اشاره به تعداد کل پرونده‌های رسیدگی شده در استان زنجان ابراز کرد: در سال ۹۵ تعداد کل پرونده‌های رسیدگی شده ۲۰۸ هزار و ۴۶۶ فقره بود که ۱۳۷ هزار و ۷۶ پرونده در دادگاه‌هها و دادسراها و ۷۱ هزار و ۳۹۲ فقره در شوراهای حل  اختلاف بوده است.

,

رئیس کل دادگستری استان  زنجان با بیان اینکه در سال ۹۶ تعداد کل پرونده‌های رسیدگی شده ۲۱۲ هزار و ۳۴۸ فقره بود، خاطرنشان کرد: از این میزان ۱۴۸ هزار و ۶ فقره در دادگستری و ۶۴ هزار و ۳۳۷ فقره در شوراهای حل اختلاف بوده است.

,

وی بیان کرد: مقایسه آمار پرونده‌های سال ۹۵ و ۹۶ نشان می‌دهد که در مجموع ۸ درصد افزایش را شاهد هستیم اما در شوراهای حل اختلاف کاهش مختصری داریم.

,

گل‌محمدی با بیان اینکه در شوراهای حل اختلاف بنا به ایجاد مصالحه است، ادامه داد: در استان زنجان به دلیل دارا بودن  مردم خوب و متدین آمار صلح و سازش بالا بوده و نخستین استان کشور در این زمینه هستیم.

,

وی با اشاره به اینکه از پرونده‌های قابل صلح و سازش ۵۴.۹ درصد منجر به صلح و سازش شده است، ادامه داد: میانگین صلح و سازش در شوراهای حل اختلاف ۳۱.۱ درصد است.

,

رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به آمار پرونده‌های نزاع در سالهای ۹۵ و ۹۶ افزود: در سال ۹۵ تعداد پرونده‌های نزاع ۹ هزار و ۲۵۵ فقره بود که در سال ۹۶ به ۱۰ هزار و ۹۸ فقره رسید که رشد ۹.۱۱ درصدی را نشان می‌دهد.

,

وی با بیان اینکه معاینه ناشی از تصادفات از ۵ هزار و ۳۰۴ فقره به ۶ هزار و ۳۰۳ فقره رسید که ۱۸.۸۳ درصد رشد را نشان می‌دهد، اظهار کرد: حوادث ناشی از کار در استان زنجان از ۴۴۸ مورد در سال ۹۵ به ۴۶۶ در سال ۹۶ رسید.

,

گل‌محمدی با اشاره به اینکه تعداد فوت شدگان ناشی از تصادفات از ۲۸۷ مورد سال ۹۵ به ۲۴۱ مورد رسید که کاهش ۱۶ درصدی را نشان می‌دهد، خاطرنشان کرد: فوت شدگان ناشی از غرق شدگی از ۵ مورد سال ۹۵ به ۱۵ مورد در سال ۹۶ رسید که آگاه‌سازی مردم در این زمنیه مورد نیاز است.

,

وی با بیان از اینکه از نهادهای همراهی کننده دستگاه قضایی انجمن حمایت از زندانیان برترین، قوی‌ترین، و فعال‌ترین انجمن در کشور است، عنوان کرد: این انجمن خدمات بسیار ارزشمندی را به خانواده‌های زندانیان ارائه می‌کند.

,

رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به اینکه از هر ۴۵ روز سبد کالا با ۱۶ قلم به خانواده‌های زندانیان ارائه می‌شود، گفت: علاوه بر سبد کالا در ایام عید و آغاز سال تحصیلی به فرزندان زندانیان کمک‌های تحصیلی، عیدی و خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌شود.

,

وی با اشاره به اینکه ستاد دیه نیز به عنوان  نهاد دیگر در کنار دستگاه قضایی است، ادامه داد: ستاد دیه کمک‌های مردمی، تسهیلات بانکی، منابع مصوب مجلس و دولت را در قابل وام و کمک‌های بلاعوض برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد به خانوادهای زیان دیده می‌دهد.

,

گل‌محمدی با بیان اینکه سال گذشته ۳۴۴ نفر از زندانیان آزاد شدند، گفت: ۱۴ نفر از این زندانیان‌ آزاد شده را بانوان تشکیل داده بودند.

,

وی در خصوص ارائه برخی آمار نادرست جرائم که از طرف برخی در نشست احزاب استان ارائه شده بود، ابراز کرد: متاسفانه برخی از افراد برای اینکه خود را در جلسات نشان دهند اقدام به ارائه آمار نادرست کرده اند، اینکه گفته‌اند استان زنجان جزو ۵ استان خشن کشور بوده و ۲۹ درصد آمارهای ضرب و جرح توسط بانوان بوده کذب است.

,

رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به حوادث دی ماه عنوان کرد: در حوادث دی ماه در کل حدود ۳۰۰ نفر دستگیر شده بودند که بالای ۹۶ درصد افراد دستگیر شده در همان دو یا سه ساعت اولیه آزاد شدند و وضعیت حدود ۱۹ نفر از دستگیر شدگان متفاوت بود که آنها هم که تخریب اموال کرده بودند بعد از ۲۴ یا ۴۸ ساعت آزاد شدند و تنها یک نفر داریم که دو بانک از وی شکایت دارند و تا به حال نتوانسته مقدمات آزادی خود را فراهم کند.

,

وی با بیان اینکه شایعات مطرح شده در مورد کشته شدن یک نفر در این حوادث کذب محض بود، ادامه داد: در خصوص حوادث دی ماه همه مسئول هستند که عوامل اقتصادی، اظهارنظرها و عوامل خارجی در آن تاثیرگذار بود.

,

گل‌محمدی با اشاره بیان اینکه ۲ تا ۲.۵ درصد از زندانیان در استان زنجان را بانوان تشکیل می‌دهند خاطرنشان کرد: ترک نفقه، کلاهبرداری، افترا، تهمت و درگیری‌های لفظی، نگهداری مواد مخدر، تخریب، تهدید، تصادف، صدمات بدنی، سرقت و ضرب و جرح عمدی ۱۰ جرم اول در استان زنجان است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه