اخبار داغ

از چمن‌گلی تا پازاچ

تغییر چهار کادرفنی در فاصله یک سال/ کشتی فرنگی می‌تواند در ازبکستان نتیجه بگیرد؟

تغییر چهار کادرفنی در فاصله یک سال/ کشتی فرنگی می‌تواند در ازبکستان نتیجه بگیرد؟
کادرفنی تیم ملی فرنگی از مسابقات جهانی قبل تا اعزام به جهانی ۲۰۱۴ چهار بار تغییر کرد و باید دید با چنین شرایطی دوباره این رشته حرف برای گفتن در ازبکستان خواهد داشت؟
[

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی دانا خیلی دور نیست روزهایی که کشتی فرنگی سال‌ها در مسابقات جهانی بی آنکه نتیجه‌ای بگیرد، حضور پیدا می‌کرد و تنها این تک‌ستاره ها بودند که گاهی این تیم را صاحب مدال می‌کردند.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,
 
,
تاریخ کشتی فرنگی ایران تا همین مسابقات جهانی ۲۰۰۵ مجارستان، پر بود از این تک ستاره‌ها و تک مدال‌ها چون مرحوم فیروز علیزاده، رحیم علی‌آبادی و حسن رنگرز، اما انگار رود دانوب و بوداپست بخت این رشته را باز کرد و بعد از آن فرنگی هم به رشته‌های مدعی ایران در مسابقات جهانی و المپیک تبدیل شد.
,
 
,
این روند ادامه داشت و در سال‌های اخیر فرنگی‌کاران کارنامه خوب و موفقیت آمیزی از خود بر جای گذاشتند و حتی چند سالی هم بهتر از آزاد نتیجه گرفتند تا همه نگاه‌ها را به خود معطوف کنند.
,
 
,
اما این روزها امید خیلی زیادی نسبت به این تیم وجود ندارد و خیلی از کارشناسان، کار این تیم را در جهانی ازبکستان سخت می دانند و در مقابل معتقدند که کشتی آزاد اردوهای بدون حاشیه و منظم و خوبی را پشت سر گذاشته و با وجودی که مربیانش می‌گویند اولویت‌شان بازی‌های آسیایی است و چهار مهره جدید و کم تجربه در ترکیب خود دارند، اما باز هم امیدواری نسبت به این تیم وجود دارد.
,
 
,
در مقابل کشتی فرنگی بیش از هر چیزی در یک سال گذشته دچار درگیری‌های فنی و حاشیه ای بوده است.
,
 
,
از این حاشیه ها همین بس که این تیم در یک سال اخیر چهار کادرفنی را به خود دیده است. حالا درگیری لفظی با وزیر ورزش به کنار!
,
 
,
فرنگی کاران با هدایت عبدالله چمن‌گلی در مسابقات جهانی ۲۰۱۳ حضور پیدا کردند، بعد از آن محمد بنا هدایت این تیم را برعهده گرفت و در آستانه جام‌جهانی از همراهی این تیم خودداری کرد و ناصر نوربخش سرمربی این تیم شد.
,
 
,
نوربخش هم سرمربی‌ای موقت بود و بعد از آن هدایت تیم به احد پازاچ سپرده شد که اکنون تیم با او و ناصر نوربخش، مهدی محمدی و مسعود هاشم‌زاده روانه جهانی می‌شود.
,
 
,
از این جمع پازاچ که مدت‌ها از کشتی دور بوده، محمدی و هاشم‌زاده هم هنوز عرق کشتی‌گرفتن‌شان خشک نشده و هیچ دوره مربیگری را پشت سر نگذاشته‌اند و یکسره به کادر فنی تیم ملی بزرگسالان فرا خوانده شده‌اند.
,
 
,
جدا از این تغییرات، کشتی فرنگی مدتی‌ هم درگیر حاشیه‌های مربوط به انتقادهای سعید شیرزاد و مهرداد قلاوند بود که با حذف هر دوی آنها از کادر مربیگری به پایان رسید.
,
 
,
در کنار همه این موارد، دو دوپینگ شوکه‌کننده امیر علی‌اکبری و طالب نعمت‌پور در یک سال اخیر را هم باید به مصائب این رشته اضافه کرد و اینکه بعد از کناره‌گیری محمد بنا، تا مدت‌ها کشتی گیران درگیر این موضوع بودند و فدراسیون با میانجی‌گری آنها را به اردو بازگرداند.
,
 
,
با این شرایط باید دید کشتی در مسابقات جهانی چه نتیجه‌ای میگیرد، گرچه برای مسئولان ورزش، میدان بزرگ‌تر، بازی‌های آسیایی است و کارنامه گوش‌شکسته‌ها در آن میدان بیشتر اهمیت دارد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه