اخبار داغ

سومین جشنواره فرهنگ و هنر اقوام ایرانی در سنندج گشایش یافت + عکس

سومین جشنواره فرهنگ و هنر اقوام ایرانی در سنندج گشایش یافت + عکس
سومین جشنواره فرهنگ و هنر اقوام ایرانی از امروز در سنندج آغاز شد و تا 4 تیر ماه ادامه دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کردتودی، سومین جشنواره ملی فرهنگ و هنر اقوام ایرانی امروز با حضور گروه های موسیقی نواحی مختلف کشور در تالار فرهنگی و هنری فجر سنندج گشایش یافت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ردتودی،,

 

,

این جشنواره با چندین اجرا توسط ارکستر کودکان و نوجوانان استان کردستان به سرپرستی خالد مبارکی در سنندج کلید خورد.

,

 

,

آیین افتتاحیه این جشنواره با حضور جمعی از مسئولان استان کردستان، هنرمندان و پیشکسوتان عرصه موسیقی و هنر در سالن فرودین کانون فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار شد.

,

 

,

, ,

 

,

هوشنگ بهمنی دبیر اجرایی این جشنواره عنوان کرد: سومین جشنواره فرهنگ و هنر اقوام ایرانی با حضور 15 گروه به مدت سه روز از 2 تا 4 تیرماه برگزار می‌شود و در طول سه روز برگزاری جشنواره در مجموع 16 اجرای عمومی خواهند داشت.

,

 

,

وی افزود: در بخش نمایشگاهی نیز 25 استان حضور دارند و دستاوردهای خود را در دو بخش کارگاهی و ورک شاپ در خانه کُرد سنندج به نمایش می‌گذارند.

,

 

,

, ,

 

,

بهمنی گفت: این 15 گروه شامل آوای موج از بوشهر، شاخوه شین از کرمانشاه، تال از لرستان، دیلمون از گیلان، کانی از قوچان، هزار آواز از تهران، آوای دل از سیستان و بلوچستان، پاییز از اقلیم کردستان عراق و گروه های ئاگرین و خوش نوایان از کردستان هستند که علاوه بر این گروه ها، چند گروه دف نوازی، هه لپرکی، سنتور نوازان و ارکستر کوکان نیزدر سومین جشنواره فرهنگ و هنر اقوام ایرانی حضور دارند.

,

 

,

مجوز اصلی جشنواره فرهنگ و هنر اقوام ایرانی که دبیرخانه دایمی آن در اداره کل امور اجتماعی استانداری کردستان قرار دارد از آذر 1393 در 15 رشته مختلف فرهنگی و هنری اخذ شده است.

,

 

,

, ,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه