اخبار داغ

در نشست کار گروه آرد و نان دهگلان مطرح شد؛

معلوم نیست گندم باکیفیت کردستان کجا مصرف می‎شود؟!/90 درصد گرده پزیهای دهگلان معیار بهداشتی ندارند/ باید با دوره گردهایی که در روستاها اقدام به فروش نان می کنند برخورد شود

معلوم نیست گندم باکیفیت کردستان کجا مصرف می‎شود؟!/90 درصد گرده پزیهای دهگلان معیار بهداشتی ندارند/ باید با دوره گردهایی که در روستاها اقدام به فروش نان می کنند برخورد شود
معاون فرماندار دهگلان در نشست کار گروه آرد و نان شهرستان گفت: 90 درصد گرده پزیهای دهگلان معیار و ضابطه بهداشتی ندارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، نشست کار گروه آرد و نان دهگلان با حضور معاون فرماندار، مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت، بخشداران دو بخش مرکزی و بلبان آباد و اعضای کار گروه در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,


اختری رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دهگلان با بیان اینکه هیچگونه مشکلی در زمینه توزیع آرد در شهر و روستای شهرستان وجود ندارد، اظهار داشت: در اوایل ماه مبارک رمضان تعداد 910 کیسه آرد در بین خبازیهای شهرستان توزیع شد که در دو شیفت صبح و عصر اقدام به پخت نان شده است.

,
,


اختری با اشاره به درخواست زیاد متقاضیان برای دریافت صدور پروانه خبازی نان لواش و سنگک گفت: خبازی در شهرستان دهگلان به صورت صد درصد اشباع شده است.

,
,


 وی در ادامه گفت: صدور پروانه برای خبازیهایی که آرد یارانه دریافت کنند ممنوع است مگر در روستایی که خبازی نباشد و با توجه به سهمیه تخصیصی که هر روستا دارد با معرفی دهیار و بخشدار در کارگروه مصوب شود و پروانه آرد یارانه صادر شود.

,
,


اختری با اشاره به ازدیاد قارچ گونه گرده پزیهای داخل شهر دهگلان گفت: اینکار باعث نگرانی خبازیهای شده که فروش ندارند که در صورت بررسی گرده پزیهایی که شرایط بهداشتی و دستور العمل تعیین شده را نداشته باشند به صورت تدریجی حذف می شوند.

,
,


رئیس صنعت، معدن و تجارت دهگلان ضمن اشاره به نگرانی خبازیهای شهر بلبان آباد گفت: در بلبان آباد خبازی به نسبت جمعیت بیشتر است و اتحادیه باید برای خبازیهای آزاد پز شفاف سازی نماید که آرد یارانه به آنان تعلق نمی گیرد و باید شیفت کاری  آنان بعد ظهر از ساعت 15 الی 20 شب باشد و در شیفت صبح آزاد پز حق پخت نان را ندارد.

,
,

 

,

 کارشناس جهاد کشاورزی دهگلان: گندم با کیفیت بالای شهرستان دهگلان معلوم نیست در کجا مصرف می شود

,


یعقوب نژاد کارشناس جهاد کشاورزی شهرستان دهگلان با اشاره به اینکه بی کیفیتی نان شهرستان به بی کیفیتی آرد برمی گردد و معلوم نیست که گندم با کیفیت بالای شهرستان در کجا مصرف می شود اظهار داشت: دو کاخانه آرد در حال احداث هستند که اگر شروع بکار نمایند نظارت برکیفیت آرد آسانتر است.

,
,

 

,

عبدالملکی کارشناس صنعت، معدن و تجارت دهگلان در ادامه گفت: با توجه به اینکه دهگلان از کیفیت بالای گندم برخوردار است که متاسفانه کارخانه آرد از گندم  استان استفاده نمی کند و دلیل آن هم مشخص نیست  در حالی که تولید کشاورزان ما به استانهای دیگر صادر می شود و در استان خودمان مصرف نمی شود.

,

 

,

 محمد محمدی معاون فرماندار دهگلان با اشاره به مشکلات کمی و کیفی پخت نان در شهرستان گفت: با توجه به اینکه خبازیهای آرد یارانه و خبازیهای آزاد پز در شهرستان وجود دارد و قرار شد که رقابت برای کیفیت پخت ایجاد شود که متاسفانه اینکار صورت نگرفت و ما درحال حاضر در بحث کمی و کیفی مشکل داریم و نباید در این زمینه چشم پوشی شود زیرا بحث سلامت و بهداشت خانواده ها مطرح است.

,

 

,

 وی در ادامه اظهار داشت: سال گذشته در بحث توزیع آرد در شهر و روستای شهرستان با اعتراضات مواجه بودیم اما امسال این مشکل رفع شده و مشکلی در این زمینه نداریم.

,


 محمدی با بیان اینکه با وجود تعداد گرده پزی در شهر دهگلان که 90 درصد آنها  هیچگونه معیار و ضابطه بهداشتی ندارند گفت: این گرده پزیها باید در طول یک ماه آینده که به صورت قارچ گونه پیدا شده اند، جمع آوری شوند.

,
,


 معاون فرماندار دهگلان گفت: دوره گردها که در روستاها اقدام به فروش نان می کنند باید توسط دهیاران به شبکه بهداشت و درمان گزارش شوند و شبکه بهداشت به عنوان عرضه غیر بهداشتی با آنان برخورد نماید.

,
,


وی با اشاره به نیاز دو خبازی سنگک در دو شهر دهگلان و  بلبان آباد و یک خبازی لواش در شهر شهرک شیدای دهگلان گفت: در صورت بازدید و مصوب کار گروه  اقدام خواهد شد.  

,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه