اخبار داغ

پیش بینی برداشت یک میلیون تن و خرید 900 هزار تن گندم در کردستان/ فرماندار دهگلان: با ثبت نام کشاورزان در سامانه پهنه بندی دست دلالان در خرید گندم کوتاه می شود

پیش بینی برداشت یک میلیون تن و خرید 900 هزار تن گندم در کردستان/ فرماندار دهگلان: با ثبت نام کشاورزان در سامانه پهنه بندی دست دلالان در خرید گندم کوتاه می شود
فرمانداردهگلان در نشست خرید تضمین گندم شهرستان گفت: با ثبت نام کشاورزان در سامانه پهنه بندی دست دلالان درخرید گندم کوتاه می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی،  نشست خرید تضمینی گندم با نزدیک شدن به  فصل برداشت این محصول در شهرستان با حضور فرماندار دهگلان، مدیرغله استان، مدیر تنظیم بازار جهاد کشاورزی و رئیس تعاون روستایی کردستان و مسئولان شهرستان در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،, کُردتودی،,


جمال ارشدی فرماندار دهگلان با بیان اینکه همه دستگاهها این مجموعه باید به کشاورزان تضمین دهند که گندم آنان به نحو احسن برداشت، تحویل و به نحو احسن هم وجه محصول آنان پرداخت خواهد شد.

,
,


 وی افزود: در زمینه تولید تا انتقال و تحویل وجه گندم یک سری از دستگاهها و نهادها ی مختلف تاثیرگذار هستند و جهاد کشاورزی یکی از بخشهای است که باید توان خود را در این زمینه بیشتر کند که در گذشته کارهای خوبی صورت گرفته است.

,
,


 فرماندار دهگلان خطاب به مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گفت: کمباینی که برای برداشت وارد روستای شود باید از طریق جهاد کشاوری دارای مجوز باشد و کمباین به محض ورود به روستا مجوز را تحویل دهیار دهد و دهیاران و بخشداران باید مجاب شوند که کمباین بدون مجوز حق فعالیت در مزارع گندم شهرستان را ندارد.

,
,


ارشدی در ادامه گفت: دهگلان از نظر صنعت کشاورزی و در حوزه های مختلف قوی است با وجود گردش مالی عظیم که اتفاق می افتد باید کاری کنیم در آینده این صنعت در اقتصاد شهرستان و هم در بعد کشاورزی تاثیر گذار باشد.

,
,


فرماندار دهگلان با اشاره به سامانه "پهنه بندی" گفت:  بخشداران و دهیاران موظفند که کشاورزان رابرای ثبت نام در سامانه مطلع نمایند زیرا هرچه این سامانه فعالتر شود دست دلالان کوتاهتر در خرید گندم از کشاورزان  می شود.

,
,


 فرماندار دهگلان در ادامه افزود: در بحث تعاون روستایی که مردم از اعضا و تعاونیها بخاطر عدم شفاف سازی در گردش مالی و حسابررسی ناراضی بودن با تغییرات که داده شد باعث رضایتمندی مردم شد.

,
,


 وی با اشاره به بخش صنعت در شهرستان گفت: سرمایه داران در این زمینه اعلام آمادگی نموده اند که باید زمینه فرصت شغلی را بیشتر و توسعه شهرستان را فراهم کنیم.

,
,


 وی افزود: با بررسی آمار و ارقام که انجام شده و در آمدی که در حوزه کشاورزی و صنعت بوده  تاثیر زیادی بر روی اقتصاد شهرستان نداشته است.

,
,


ارشدی گفت: ماباید در بحث خرید تضمینی گندم هیچگونه مشکلی در شهرستان نداشته باشیم  و کشاورز باید با اعتماد کامل گندم خود را تحویل مراکز جمع آوری نماید و اگر مشکلی در این زمینه باشد فرمانداری در هر صورت آماده حل مشکل خواهد بود.

,
,

 

,

صالحی مدیر غله کردستان: 558 هزار هکتار زمین  زیر کشت محصول گندم در کردستان

, صالحی مدیر غله کردستان: 558 هزار هکتار زمین  زیر کشت محصول گندم در کردستان, صالحی مدیر غله کردستان: 558 هزار هکتار زمین  زیر کشت محصول گندم در کردستان,


 صالحی مدیر غله کردستان در ادامه گفت: حدود 558 هزار هکتار زمین زیر کشت محصول گندم وجود دارد که 33 هزار هکتار آبی و 522 هزار هکتار دیم می باشد که پیش بینی می شود یک میلیون تن گندم برداشت و 900 هزار تن خرید انجام شود.

,
,


 وی در ادامه گفت: شهرستان دهگلان جزو شهرستان رتبه برتر استان در برداشت این محصول است و سال گذشته رتبه چهارم استان را به خود اختصاص داده است.

,
,


 صالحی اظهارداشت: با توجه به اینکه محصول گندم بزرگترین پروژه اقتصادی دولت محسوب می شود  خرید 14 الی 15 هزار میلیارد تومان در یک دوره زمانی حداکثر 4 ماهه است.

,
,


 وی در ادامه گفت: با توجه به اینکه گندم جزو کالاهای است که هم استرا تژیک محسوب می شود و هم جزو کالاهای اساسی است جا دارد در زمینه تولید پایدار به عنوان یک مزینت در بخش کشاورزی شاهد کمترین دغدغه کشاورز در زمان برداشت این محصول باشیم.

,
,


مدیر جهاد کشاورزی دهگلان : حدود 350 الی 380 دستگاه کمباین کار برداشت گندم شهرستان را انجام می دهند

,
,


 احمدی مدیر جهاد کشاورزی دهگلان گفت: زمین سطح زیر کشت گندم در شهرستان 80 هزار هکتار است که 72 هزار هکتار دیم و 8 هزار هکتار نیز آبی می باشد که کشت این محصول به صورت صد در صد مکانیزه صورت می گیرد.

,
,


 وی افزود: برای برداشت این محصول در سطح شهرستان 112 کمباین  وجود دارد و حدود 250 کمباین مهاجر خارج از شهرستان کار برداشت این محصول را انجام میدهند.

,
,


 مدیر جهاد کشاورزی دهگلان گفت: پیش بینی می شود که امسال 115 الی 120 هزار تن گندم مازاد بر تولید از کشاورزان خریداری شود که 15 الی 20 درصد نسبت به سال گذشته افزایش تولید داریم.

,
,


 احمدی گفت: زمانی خرید گندم از کشاورزان صورت می گیرد که در سامانه "پهنه بندی" ثبت نام کرده اند و کشاورزانی که محل سکونت آنان در شهرستان نیست باید از طریق دهیاران و بخشداران مطلع شوند که در این سامانه ثبت نام کنند.

,
,

 

,

حنیفی مدیر تنظیم بازار جهاد کشاورزی کردستان: حدود 98 درصد از کشاورزان در سامانه پهنه بندی ثبت نام کرده اند

, حنیفی مدیر تنظیم بازار جهاد کشاورزی کردستان: حدود 98 درصد از کشاورزان در سامانه پهنه بندی ثبت نام کرده اند, حنیفی مدیر تنظیم بازار جهاد کشاورزی کردستان: حدود 98 درصد از کشاورزان در سامانه پهنه بندی ثبت نام کرده اند,


 حنیفی مدیر تنظیم بازار جهاد کشاورزی کردستان در ادامه گفت: سامانه پهنه بندی مقوله جدید است که در وزارت خانه برای گندم ،جو، کلزا و ذرت تعریف شده تا دست دلالان در این زمینه کوتاه شود.

,
,


 وی افزود: در حال حاضر درشهرستان دهگلان 10 هزار و 122 نفر در محصول گندم، هزار و 118 نفر در محصول جو و 107 نفر نیز در محصول کلزا در این سامانه ثبت نام کرده اند که حدود 98 درصد ثبت نام در سامانه صورت گرفته است.

,
,


حنیفی با اشاره به بحث ریزش و افت گندم و ضد عفونی کمباین که یکی از اساسی ترین مسئله است گفت: در هرشرایطی تا زمانی که کمباین ضد عفونی نشود نباید وارد مزارع شود که ناقل یک سری بیماری و ایجاد مشکل برای زمین کشاورزی است واگر کمباینی در حین برداشت افت و ریزش گندم داشت باید از مزرعه خارج شود.

,
,


 
مدیر تعاون روستایی شهرستان دهگلان: 6مرکز خرید گندم در دهگلان وجود دارد

,
,
, مدیر تعاون روستایی شهرستان دهگلان: 6مرکز خرید گندم در دهگلان وجود دارد, مدیر تعاون روستایی شهرستان دهگلان: 6مرکز خرید گندم در دهگلان وجود دارد,


 اسدی رئیس تعاون روستایی شهرستان دهگلان در ادامه اظهار داشت: 6 مرکز خرید گندم و یک مرکز خرید کلزا درشهرستان وجود دارد که این مراکز در سال 95 بیش از 75 هزار تن و در سال ح9 حدود 50 هزار و 500 تن گندم  از کشاورزان خریداری نموده است.

,
,


 وی افزود: با وجود تراکنش مناسب در نقاط  دور دست  و صعب العبور شرکتها در سال 96 مقدار 32/8 دهم کاهش میزان خرید نسبت به سال 95 داشته است و در سال 96 در مرکز خرید کلزا  بیش از 400 تن کلزا خریداری شده است.

,
,


اسدی با اشاره به مشکل اینترنت گفت: سامانه جامع بازرگانی درسال گذشته به صورت آنلاین نیاز به اینترنت پر سرعت داشت که متاسفانه مخابرات شهرستان  هیچگونه اقدامی برای تامین اینترنت برای 3 مرکز خضرلک، قروچای و صادق آباد انجام نداد و ما مجبور شدیم با هزینه بسیار بالا از کانال های دیگر با هزاران مشکل اینترنت  تهیه کنیم.

,
,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه