اخبار داغ

رئیس کل دادگستری استان:

کردستان در فضای مجازی و حقیقی به شدت مورد هجمه اخلاقی و معنوی قرار دارد/ کاهش ورود پرونده به دادگاه‌های خانواده در کردستان

کردستان در فضای مجازی و حقیقی به شدت مورد هجمه اخلاقی و معنوی قرار دارد/ کاهش ورود پرونده به دادگاه‌های خانواده در کردستان
رئیس کل دادگستری استان کردستان، گفت: فضای مجازی و حقیقی در استان کردستان از لحاظ اخلاقی و معنوی به شدت مورد هجمه قرار گرفته و این موضوع رسالت خانواده ها در مراقبت از فرزندانشان را سنگین می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  کُردتودی، علی‌اکبر گروسی پیش از ظهر دوشنبه (4 تیرماه) به مناسبت هفته قوه قضائیه در نشست خبری با اصحاب رسانه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر خصوصاً شهید آیت‌الله دکتر بهشتی که به دست منافقین کوردل به شهادت رسید، عنوان کرد: به همین مناسبت یکم تا هفتم تیرماه به عنوان هفته قوه قضائیه نامگذاری شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

 

,

وی با اشاره به اقدامات و عملکرد قوه قضائیه در مدت یک سال گذشته، خاطرنشان کرد: از هفته قوه قضائیه سال گذشته تاکنون سالی پربار و پرمراجعه‌ای داشتیم و اقدامات وسیعی توسط کارکنان دادگستری کردستان انجام شده است.

,

 

,

وی با بیان اینکه همه اقدامات قوه قضائیه مبتنی بر نظم و دارای برنامه است، گفت: تمام برنامه های قوه قضائیه با نظارت کامل انجام می‌شود.

,

 

,

گروسی ادامه داد: آمار ورودی پرونده به دادگاه‌ها و محاکم قضایی استان 30 هزار و 922 پرونده بوده که این آمار در سال 95، 27 هزار و 605 پرونده بود و از این حیث ورود پرونده به دادگاه های استان رشد 20/11 درصدی داشته است.

,

 

,

رئیس کل دادگستری کردستان تصریح کرد: پرونده های مختومه در سال جاری نیز رشد 49/11 درصدی داشته و این موضوع نشان از آن است که دادگستری کردستان در وظایف خود بیش از سطح انتظار ظاهر شده است.

,

 

,

گروسی رسیدگی به پرونده‌های مُسِن را در ستور کار دادگستری کردستان عنوان کرد و گفت: تلاش داریم این پرونده ها زودتر از پرونده های جدید رفع تکلیف شوند.

,

 

,

وی همچنین به قانون آئین دادرسی کیفری ایراداتی وارد کرد و افزود: این ایرادات در تمام استانهای کشور وارد شده و به دستگاه قضا ارجاع داده شده و از آنجا به مجلس برده شده است اما متأسفانه مجلس به آن توجهی نکرده و ایرادات به قوه خود باقی است.

,

 

,

رئیس کل دادگستری کردستان میزان پرونده های دادگاه‌های خانواده در استان را در سال جدید 5 هزار و 700 مورد عنوان کرد و افزود: به 5 هزار و 400 مورد از این پرونده‌ها رسیدگی و مختومه شده‌اند. وی افزود: در این مورد ورود پرونده به دادگاه‌های خانواده در سال 96 نسبت به سال 95 با کاهش آمار روبرو بوده است.

,

 

,

رئیس کل دادگستری کردستان با بیان اینکه مختومه کردن پرونده ها همراه با قوه قهریه نیست، گفت: در راستای صیانت از اراضی ملی و بیت المال، شورایی با این عنوان و با حضور مدیران ارشد استان تشکیل شده و تاکنون یک هزار و 766 پرونده به این شورا ورود پیدا کرده و بسیاری از آنها نیز رفع تکلیف شده‌اند.

,

 

,

گروسی ادامه داد: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، امنیت کار و تولید در استان و حمایت از سرمایه‌گذاران مورد توجه است و سرمایه‌گذاران حمایت می‌شوند تا دلگرم باشند و به ماندن در استان ترغیب شوند.

,

 

,

وی در ادامه عنوان کرد: 9 هیئت نظارت بر حقوق شهروندی در استان وجود دارد که به صورت مستمر و مرتب از زندانها، بازداشتگاه‌ها، کلانتری‌ها و ... سرکشی می‌کنند و روند رسیدگی به پرونده‌های آنها بررسی می‌شود.

,

 

,

گروسی گفت: دستگاه قضا نسبت به خانواده‌های زندانیان و تهیه مخارج و معیشت زندگی آنها و پرداخت دیه توجه ویژه دارد و برای بخش جرایم غیر عمد اقدامات جدی در دستور کار است و کارهای خوبی هم انجام شده که جشن گلریزان نمونه‌ای از این کارها است.

,

 

,

رئیس کل دادگستری استان کردستان ادامه داد: فضای مجاری و حقیقی در استان کردستان از لحاظ اخلاقی و معنوی به شدت مورد هجمه قرار گرفته و این موضوع رسالت خانواده ها در مراقبت از فرزندانشان را سنگین می‌کند.

,

 

,

وی در پایان عنوان کرد: رسانه ها باید در کنار نقد، مدیران موفق و کارهای برجسته  آنها را نیز مورد توجه قرار دهند و از تیترهای گزنده و ناامید کنننده خودداری کنند.

,

 

,

اعظمی معاون آمار و انفورماتیک دادگستری کردستان نیز در این نشست گفت: الکترونیکی کردن پرونده ها یکی از اقدامات مثبت دستگاه قضا است و کردستان اکنون 6 دفتر فعال خدمات الکترونیکی قضایی دارد و در هفته قوه قضائیه امسال نیز یک دفتر دیگر در مریوان افتتاح می‌شود.

,

 

,

وی هدف از ایجاد این دفاتر را تکریم ارباب و رجوع، تأمین بهداشت روانی ارباب و رجوع، تسریع در رسیدگی به پرونده ها و صرفه‌جویی در وقت و هزینه، افزایش کارآمدی دستگاه قضا، توسعه عدالت الکترونیک و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای ایجاد اشتغالزایی با استفاده از راه‌اندازی این دفاتر عنوان کرد.

,

 

,

علی رشیدی معاون اجرایی و پیشگیری از وقع جرم دادگستری کردستان نیز گفت: کاهش آسیب و پیشگیری از جرایم وظیفه اصلی این معاونت است.

,

 

,

وی افزود: تمامی اقدامات حوزه پیشگیری دادگستری کردستان در قالب 1620 صفحه کتاب در دست چاپ است.

,

 

,

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان راه اندازی مراکز طرح مهر برای سازش بین زوجینی که خواهان طلاق هستند، برگزاری کارگاه‌های طرح هجرت در زندانهای کردستان برای باز اجتماعی نمودن زندانیان، اجرای نظام مراقبت دانش آموزی با عنوان طرح نماد، اجرای مجازات های جایگزین به جای حبس و اجرای طرح جمع‌آوری محکومین متواری را از اهم فعالیت‌های این معاونت نام برد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه