اخبار داغ

با وجود جوسازی کانال‌های معاند نظام علیه کمیته امداد رخ داد:

درآمد صندوق صدقات استان همدان از یک میلیارد تومان گذشت

درآمد صندوق صدقات استان همدان از یک میلیارد تومان گذشت
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان با اشاره به وجود 240 هزار صندوق صدقه در استان، گفت: علیرغم جوسازی و تخریب این نهاد از سوی کانال‌های معاند نظام در فضای مجازی برای اولین بار درآمد صندوق صدقات استان از یک میلیارد تومان گذشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پیمان ترکمانه در گفت‌وگو با نافع؛ در راستای افزایش اعتماد عمومی نسبت به هزینه کرد مناسب کمک‎های خیرین و مردم با ارائه  گزارشی از کمیته امداد استان همدان، اظهار کرد: سال گذشته درمجموع 49 میلیارد تومان کمک مردمی در این استان داشتیم که در سرفصل‌های مختلف ازجمله صندوق صدقات، طرح اکرام و ایتام، وجوه امانی بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع؛,

وی گفت: از میزان مبلغ 49 میلیارد تومان کمک مردمی استان 11 میلیارد تومان مربوط به درآمد صندوق صدقات بوده است.

,

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) همدان ادامه داد: از 11 میلیارد تومان درآمد صندوق صدقات یک میلیارد تومان بابت هزینه تحصیلی دانش‌آموزی و دانشجویی، 1.3 دهم میلیارد تومان بابت کمک‌هزینه درمانی خانواده‌ها، یک و نیم میلیارد تومان بابت جهیزیه هزینه شده است.

,

وی افزود: یک میلیارد تومان از درآمد صندوق صدقات نیز بابت470 مورد  وام قرض‌الحسنه کارگشایی پرداخت است که این وام‌ها از 500 هزار تومان تا 5 میلیون تومان بوده است.

,

ترکمانه گفت: از کمک‌های مردم از طریق صندوق صدقات 1.9 دهم میلیارد تومان کمک موردی بلاعوض به خانواده‌ها از 2 میلیون تومان به بالا، 2.8 دهم میلیارد تومان بابت کمک به ساخت 1609 مورد مسکن مددجویی، 1.5 میلیارد تومان در کمک‌های موردی، 30 هزار و  195فقره کمک به عناوین مختلف بوده است.

,

وی گفت: از 49 میلیارد تومان کل کمک‌های مردمی در استان، 16 میلیارد تومان نیز از طریق خیرین در حوزه اکرام و ایتام دریافت شده که به‌صورت امانی بوده و هر خیری به نام  یتیمی که خود از او سرپرست می‌کند، کمک کرده است.

,

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان خاطرنشان کرد: از کل کمک‌های مردمی در این استان مبلغ 11 و 16 میلیارد تومان از شاخص‌ترین کمک‌های خیرین است و مابقی کمک‌ها شامل جشن‌های نیکوکاری، عاطفه‌ها، زکات در محلی که مصرف خاص خود رادارند، هزینه شده است.

,

وی تصریح کرد: وجوه امانی و کمک‌های مردمی هر روستا و شهری را به‌جای دیگری نمی‌بریم و خرج نیازمندان همان‌جا می‌شود، به فرض مثال کمک‌های مردم از طریق صندوق صدقات شهر همدان در ملایر زمینه نمی‌شود و بالعکس؛

,

ترکمانه اذعان داشت: به فضل خدا در ماه گذشته برای اولین بار در طول عمر 40 سال کمیته امداد همدان درامد صندوق صدقات کمیته استان از یک میلیارد تومان گذشت؛ این در حلی است که این هم در فضای مجازی و کانال‌های معاند ناظم علیه این نهاد سم‌پاشی شده بود.

,

وی گفت: در استان همدان 240 هزار صندوق صدقات وجود دارد.

,

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان افزود: همچنین موفق شدیم با کمک‌های خیرین در طول اجرای طرح اکرام ایتام بدون کمک دفتر مرکزی و مستقلاً در استان همدان و با شناسایی خیرین جدید بیش از 4 هزار نفر به مجموع 24 هزار و 500 نفر حامی استان اضافه شدند.

,

وی یادآور شد: بسیاری از حامیان ایتام در استان بومی و جمعی هم غیربومی هستند که ما از طریق سیستم‌های غیرحضوری آنان ثبت‌نام می‌کنیم.

,

ترکمانه استفاده از رسانه‌ها را برای افزایش اعتماد عمومی جامعه مؤثر خواند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه