اخبار داغ

بزرگترین رقابت علمی کشور در کُردستان آغاز شد/ رشد 16 درصدی شرکت کنندگان در کنکور امسال

بزرگترین رقابت علمی کشور در کُردستان آغاز شد/ رشد 16 درصدی شرکت کنندگان در کنکور امسال
چهل و هشت سال از برگزاری آزمون سراسری در کشور می گذرد اما این سد همچنان پابرجا است و تنها رنگ صندلی دانشگاه ها تغییر کرده و بازهم باید برای دکتر و مهندس شدن، با یک میلیون نفر رقابت کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، آزمون سراسری سال 97 چهل و هشتمین دوره آزمون سراسری است که به منظور پذیرش دانشجو برای دوره های روزانه، شبانه (نوبت دوم)، نیمه حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور، موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی و غیر دولتی، پردیس های دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و کدرشته های با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی امروز اغاز شد و در حال برگزاری است.

 

با وجود تغییرات قانونی که هر ساله درباره کنکور مطرح می شود و هر از چندی بحث حذف و تغییر آن مطرح می شود اما کنکور حذف شدنی نیست چرا که رقابت اصلی میان دانش آموزانی که می خواهند بهترین باشند و در بهترین دانشگاه ها و رشته ها تحصیل کنند به اندازه یک رتبه و نمره برقرار است و چه بسا هنوز قرار گرفتن در میان نفرات اول، آرزوی این روزهای بسیاری از سخت کوشان است.

 

چهل و هشت دوره آزمون سراسری در روزهای گرم بهار و تابستان برگزار شده و با اینکه در این سال ها با فراز و نشیب های زیادی مواجه شده است اما همچنان سرنوشت یک میلیون نفر با چهارخانه های صورتی که باید با مداد سیاه شوند، تعیین می شود.

 

با وجود اینکه مسئولان آموزش عالی و کارشناسان بارها تاکید کرده اند که کنکور همه چیز نیست، اما هنوز برای بسیاری آنقدر قبولی در کنکور مهم است که به بهای جان شان تمام می شود!

 
شرکت 26 هزار و 316 داوطلب کُردستانی در کنکور سراسری 97

 

شریف ترکاشوند اظهار داشت: از این تعداد شرکت کننده، یک هزار و 794 داوطلب در گروه آزمایشی علوم ریاضی، 16 هزار و 194 داوطلب در گروه علوم تجربی و چهار هزار و 206 داوطلب نیز گروه علم انسانی هستند.

 


وی با بیان اینکه بیشترین شرکت کننده مربوط به گروه آزمایشی علوم تجربی است، افزود: یک هزار و 265 نفر در گروه آزمایشی هنر و 2 هزار و 857 نفر نیز در گروه آزمایشی زبان های خارجه شرکت دارند.

 


دستیار نماینده تام الاختیار برگزاری آزمون های سراسری سازمان سنجش در دانشگاه کردستان تاکید کرد: تعداد شرکت کنندگان این استان در آزمون امسال نسبت به سال گذشته 16 درصد بیشتر شده است.

 

 

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی, کُردتودی,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, شرکت 26 هزار و 316 داوطلب کُردستانی در کنکور سراسری 97, شرکت 26 هزار و 316 داوطلب کُردستانی در کنکور سراسری 97,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه