اخبار داغ

مشخص نبودن زمان بهره برداری یک پروژه ملی پس از گذشت10 سال؛

تکرار وعده ها و تدبیرهای سوخته؛ عقب گردی برای اعلام تاریخ افتتاح بیمارستان جدید تویسرکان

تکرار وعده ها و تدبیرهای سوخته؛ عقب گردی برای اعلام تاریخ افتتاح بیمارستان جدید تویسرکان
تنها بیمارستان و قدیمی تویسرکان پاسخگوی مناسبی برای حوزه بهداشت و درمان بیش از 100 هزار نفر نیست، این در حالی است که بیمارستان جدید این شهرستان از سال 87 عملیات اجرایی کلید خورده بود و امروز پس از گذشت از 10 سال هنوز خبر و اطلاع دقیقی از روز و تاریخ افتتاح پروژه نیست که نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از نافع، پروژه بیمارستان قائم تویسرکان، از پروژه های ملی این شهرستان است که حتی شهریور ماه سال 94 هیأت دولت به استان همدان آمدند و در آن سفر قول های مساعدی برای اختصاص اعتبار لازم در راستای تکمیل بیمارستان قائم تویسرکان داده شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

در حقیقت تکمیل این پروژه از مصوبه های هیأت دولت بود که قرار بر آن گذاشتند سال 95 به بهره برداری برسد که نرسید حتی «محمودرضا عراقی» معاون امور عمرانی استانداری همدان که شهریور سال 94 که به همراه مدیرکل راه‌ و شهرسازی استان همدان برای بازدید از بیمارستان در دست ساخت به تویسرکان آمده بود، گفته بود که"در سفر روحانی تصمیماتی برای حوزه و بهداشت و درمان استان گرفته شد."

,

در سال های اخیر تویسرکانی ها از این سفرها و وعده وعیدهای دولتی ها بسیار به خود دیده اند، در حال حاضر تیرماه سال 97 است و برای کسب اطلاعات راجع به روند کاری پروژه بیمارستان جدید این شهرستان به سراغ «علی محمد اصغری» رییس  اداره راه و شهرسازی تویسرکان می رویم، وی در پاسخ به این سوال که بالاخره بیمارستان کی افتتاح می شود؟ گفت: در حال حاضر روند ساخت بیمارستان قائم ادامه دارد و توضیحات لازم دیگر را از روابط عمومی اداره کل بپرسید!
اصغری حتی شماره روابط این اداره کل را هم به خبرنگار رودآور داد!

,
,

و اما فرماندار تویسرکان در نشستی که مهر ماه سال گذشته داشته عنوان کرده بود که "باید بهره‎برداری از این بیمارستان تا پایان سال 95 و یا نهایتاً در ماه‎های ابتدایی سال 96 انجام شود."

,

وی همچنین در در گفت و گویی که با خبرگزاری دولتی (ایرنا) یکم آبان ماه همان سال داشته گفته بود که "تکمیل طرح بیمارستان قائم(عج) تویسرکان از مصوبات سفر رییس جمهوری و هیات دولت به استان در سال 94 همدان است که بایستی تا پایان سال 95 بهره برداری برسد."لینک این خبر را می توانید در این لینک مشاهده کنید" http://www.irna.ir/fa/News/82276263 ".

, http://www.irna.ir/fa/News/82276263 ,

با این وجود مومیوند درگفت و گو با خبرنگار تسنیم که در شهریور ماه سال 96 منتشره شده، گفته بود که: "بیمارستان قائم(عج) به عنوان یکی از طرح های مصوب سفر رییس جمهوری به استان همدان قرار بود تا پایان سال 95 به بهره برداری برسد اما به دلیل افزایش تخت‌های این بیمارستان از امسال به 152 و بخش‌های تخصصی، زمان بهره‌برداری از این طرح به پایان سال جاری(سال96) موکول شد."

,

سال 96 هم به انتهایش رسید و خبری از محقق شدن وعده فرماندار یک شهرستان نشد.

,

مشکلات حوزه بهداشت و درمان این دیار یکی و دو تا نیست که چشمان را ببندیم و و مشاهده نکنیم که هرزچندگاهی چندین بیمار به مراکز درمانی در دیگر شهرستان ها همچون همدان و ملایر اعزام می شوند و حتی تعدادی از تویسرکانی ها برای درمان های ساده هم به نوعی رفت و آمد به شهرهای دیگر را ترجیح می دهند.

,

تنها بیمارستان و قدیمی تویسرکان پاسخگوی مناسبی برای حوزه بهداشت و درمان بیش از 100 هزار نفر نیست، این در حالی است که بیمارستان جدید این شهرستان از سال 87 عملیات اجرایی کلید خورده بود و امروز پس از گذشت از 10 سال هنوز خبر و اطلاع دقیقی از روز و تاریخ افتتاح پروژه نیست که نیست.

,

تکلو یکی از همشهریان تویسرکانی است که نسبت به وضعیت بهداشتی و درمانی تویسرکان و عملکرد ضعیف دولتی ها در این زمینه اعتراض دارد، او در گفت و گو با خبرنگار رودآور از کمبود متخصص و حتی تعداد دکتر عمومی در روزهای تعطیل گلایه مند است.

,

رحمتی دیگر شهروند تویسرکانی و یکی از دانشجویان این شهر است، او هم از ظرفیت کم تنها بیمارستان این شهرستان حرف ها به میان آورد تا جایی که معتقد است حتی با رسیدگی به هتیلینگ بیمارستان ولیعصر(عج)، باز این مردم هستند که با مشکلات درمانی خود دست و پنجه نرم می کنند.

,

محمدظاهری هم که کارمند است می گوید: تنها یک ویزیت ساده ساعت ها وقت ما را تلف می کند و علاوه بر آن تعداد تخت کافی برای بیماران نیست، اگر خدایی ناکرده اتفاقی همچون یک زلزله روی دهد آیا این بیمارستان جوابگوی مطالبات مردم خواهد بود؟!

,

سوری؛ یکی از بانوان تویسرکانی است که بارها و بارها خبرهای متعددی درباره تاریخ و روز افتتاح پروژه از خبرگزاری ها و کانال های خبری شنیده و یا خوانده است که محقق نشده، او می گوید که در آن خبرها فرماندار تویسرکان وعده های متعددی درباره این پروژه و البته دیگر پروژه های عمرانی داده که محقق نشده است.

,

سوری ادامه داد: یک بار به ما می گویند بیمارستان جدید شهرمان سال 95 قرار است افتتاح شود، بعد نیمه اول سال 96 و بعد پایان سال 96 و حالا که در سال 97 قرار داریم خبری از افتتاح بیمارستان جدید تویسرکان نشده است.

,

به گزارش رودآور؛ به گفته تویسرکانی ها، مردم دیگر زبانشان مو درآورده است آنقدر که راجع به تکمیل بیمارستان جدید این شهر مطالبات خود را بیان کرده اند و جوابی در خور شأنشان نشنیده اند.

,

پاسخگو بودن به مردم و شفاف سازی از حقوق شهروندی آنان است که می طلب دولتی ها در این زمینه به خوبی وارد میدان عمل شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه