اخبار داغ

جانباز شیمیایی همدانی ۴۰روز کما رفت/۴۸هزار مجروح شیمیایی کابوس تلخ استفاده از سلاح های شیمیایی در ایران

جانباز شیمیایی همدانی ۴۰روز کما رفت/۴۸هزار مجروح شیمیایی کابوس تلخ استفاده از سلاح های شیمیایی در ایران
ملت ایران همچنان درگیر اثرات جنگ های میکروبی وشیمیایی هستند اگر سری به بیمارستان ها بزنید یا منازل جانبازان شیمیایی شاهد درد و خس خس سینه های رزمندگانی خواهید بود که همچنان با درد سلاح های شیمیایی دست وپنجه نرم می کنند .سر دشت نماد جنایت های جنگی شیمیایی رژیم بعث عراق بر علیه زنان وکودکان بی گناه بود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از 8 هشت تیر ماه سالروز بمباران شیمیائی سردشت روز مبارزه با سلاح های شیمیایی و میکروبی نام دارد اولین باری که ارتش عراق از سلاح شیمیایی در جنگ استفاده کرد مربوط به 27 مهرماه 1359 در منطقه جنوب (استان خوزستان) است. در این سال عراق چهار بار از سلاح شیمیایی از نوع تاول زا (گاز خردل) استفاده کرده که 1 مصدوم و 20 شهید به دنبال داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ,

«اوپی‌سی‌دبلیو»یک نهاد بین-دولتی است که در سال ۱۹۹۷ میلادی و با لازم‌الاجرا شدنکنوانسیون بین‌المللی منع جنگ‌افزارهای شیمیایی، ایجاد شد. مقر این سازمان در شهر لاهه، هلند واقع شده‌است و تشکیلات آن تحت نظر دولت‌های امضاکننده کنوانسیون منع تسلیحات شیمیایی اداره می‌شود.

,

اما این روزها همین ناکارآمدی سازمان های بین المللی شاهد حمله های شیمیایی در سوریه ویمن هستیم

,

ملت ایران همچنان درگیر اثرات جنگ های میکروبی وشیمیایی هستند اگر سری به بیمارستان ها بزنید یا منازل جانبازان شیمیایی شاهد درد و خس خس سینه های رزمندگانی خواهید بود که همچنان با درد سلاح های شیمیایی دست وپنجه نرم می کنند .سر دشت نماد جنایت های جنگی شیمیایی رژیم بعث عراق بر علیه زنان وکودکان بی گناه بود.

,

 

,

دراین خصوص با احمد عزیزی جانباز شیمیایی 70 درصد در همدان به گفتگو پرداختیم .

, دراین خصوص با احمد عزیزی جانباز شیمیایی 70 درصد در همدان به گفتگو پرداختیم . , دراین خصوص با احمد عزیزی جانباز شیمیایی 70 درصد در همدان به گفتگو پرداختیم . ,

وی که بازنشسته سپاه پاسداران است به خبرنگار ما گفت: در اواخر سال 1359به دستور امام (ره) عازم جبهه ها شدم و به مرز مهران دهلران رفتم که آن زمان دست بعثی ها بود و بعد آز آن نیز همچنان در جبهه ها حضور داشتم تا سال 1365،که در سال 65 در خرمشهر حضور داشتم و کنار اروند کنار و در عملیات کربلای 4 مجروح شیمیایی شدم و از آنجا به اهواز منتقل شدم که بینایی خود را تقریبا از دست داده بودم و بعد از انتقال به بیمارستان صحرایی اهواز به تهران منتقل شدم که مدت 40 شبانه روز در بیمارستان حضور داشتم .

,

 

,

 

,

وی ادامه داد: در هفته های اول بعد از مجروحیت نمی توانستم چشمان خود را باز کنم اما بعد از مدتی توانستم چشمانم را باز کنم و در همدان زیر نظر متخصص ریه قرار گرفتم و 70 درصد ریه ها تخریب شده بودند دو سال قبل نیز آمبولی ریه گرفتم و 40 شبانه روز در کما بودم ، به طور مدام نیز باید از داروهای کورتن استفاده کنم .

,

 

,

بعد از گفت و گو با جانباز شیمیایی وقتی در خصوص بمباران سردشت از وی سوال شد اطلاعی نداشتند و سکوت خبری و اطلاع نداشتن مردم از فاجعه هولناک سردشت جالب بود به همین دلیل با کارشناس سیاسی در این مورد به گفت و گو پرداختیم .

,

 

,

محمود قاسمی به خبرنگار نافع، گفت: بمباران سردشت که بدون تردید یک کار ضد بشری و خلاف قوانین بین المللی بوده است که مسبوق به سابقه است چرا که صدام در جبهه ها و جنگ به صورت خمپاره و بمب از مواد شیمیایی استفاده کرده بود ، در خرمشهر و کربلای 5و قبل از بمباران سردشت ،حلبچه را نیز بمباران کرد که شاید دهها هزار از مردم عراق مصدوم شدند و به شهادت رسیدند . متاسفانه کشورهایی که به صدام بمب شیمیایی دادند امروز مدعی حقوق بشر هستند و ساز آن را می زنند .

, نافع،,

 

,

 

,

وی ادامه داد: صدام بعد از اینکه در دفاع مقدس حرف رزمنده ها نشد و هر روز رزمنده ها پیروز می شدند به سراغ جنگ افزارهای افراطی رفت و اقدام به بمباران شهر مسکونی سردشت کرد .

,

 

,

کارشناس مسایل سیاسی بیان کرد: 48000 جانباز شیمیایی اعم از رزمنده و مردم عادی در ایران داریم که سخت و طاقت فرسا نفس می کشند و این نشان از اقدامات ناجوانمردانه امریکا و اروپا و رژیم بعث عراق است و در نهایت بمبماران شهر مسکونی و مظلوم سردشت .

,

 

,

وی اظهارداشت : بمباران شهر سردشت به منظور دو هدف خاص انجام شد که هیچ کدام هم محقق نشد . اول اینکه به ایران هشدار دهد که اگر به ما فشار آورید تمام شهرهای شما را مورد اصابت قرار می دهیم و دوم اینکه در کردستان ایران کردها کمک می کردند به کردهای عراقی بر علیه رژیم صدام و خواستند با این عمل از آن ها انتقام بگیرند .
انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه