اخبار داغ

انجام بیش از 700عملیات در 3 ماهه نخست سال توسط آتش نشانان همدان

انجام بیش از 700عملیات در 3 ماهه نخست سال توسط آتش نشانان همدان
رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان گفت: فرشتگان نجات 125 همدان در سه ماهه نخست سال 738عملیات امداد و نجات، اطفا حریق و احتیاط حریق و حوادث انجام دادند که 320 مورد آن مربوط به خرداد ماه بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد رضا بیاناتی در گفتگو با خبرنگار نافع در تشریح این خبر گفت: از آغاز سال جاری تا پایان خردادماه 39786 تماس با سامانه 125 همدان برقرار شده است که از این تعداد714 مورد منجر به عملیات گردیده ، 1614 مورد جهت دریافت مشاوره ، 7076 تماس اشتباه، 30378 مورد ایجاد مزاحمت و 4 مورد اعلام حریق کذب بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


وی با بیان اینکه از عملیات های انجام شده 431 مورد مربوط به امداد و نجات بوده است تصریح کرد:نجات افراد محبوس شده در آسانسوربا 96مورد، نجات حیوانات با 76 مورد، مهار حیوانات با 63 مورد، نجات افراد محبوس شده در اماکن مختلف با 57 مورد و رفع آبگرفتگی و نجات در سیلابها با 40مورد بیشترین عملیات های این حوزه را در بر گرفته است.

,
,


بیاناتی با اشاره به اینکه بیشترین کاربری عملیات های امداد و نجات مسکونی، وسایل نقلیه و تجاری بوده است اظهار کرد: در عملیات های امداد ونجات 302 نفر با تلاش آتش نشانان نجات یافته اند، 29نفر مصدوم شده اندو 1 نیزنفر جان باخته است.

,
,


رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان از انجام 283 عملیات اطفا حریق در سه ماهه نخست سال خبر داد و افزود: اطفا حریق وسایل نقلیه با 56 مورد، پوشش گیاهی با 56 مورد، اماکن مسکونی با 41 مورد و باغات و فضای سبز با 26 مورد بیشترین کاربری عملیات های اطفا حریق را شامل شده است.

,
,


وی با بیان اینکه علت وقوع 152 حادثه آتش سوزی غیر عمدی، 126 مورد عمدی و 5 مورد در دست بررسی کارشناسی است افزود: در این حوادث 15 نفر مصدوم و 13 نفر یا تلاش آتش نشانان نجات یافته اند.
محمدرضا بیاناتی همچنین از انجام 24 عملیات احتیاط حریق و حوادث در سه ماهه نخست سال خبر داد و افزود: از این تعداد 16 مورد احتیاط حریق در اماکن حساس و حیاتی ، 5 مورد ابلاغی از طرف شورای تامین و 3 مورد عملیات احتیاط در مناسبت ها بوده است.

,
,
,


وی با اشاره با اینکه 53 مورد از عملیات های اطفا حریق که 47 مورد آن در خرداد ماه انجام شده مربوط به پوشش گیاهان خودرو بوده است تصریح کرد: بارش های مناسب نزولات جوی در سال جاری ورویش گیاهان خودرو در سطح گسترده که با گرم شدن هوا خشک و مستعد آتش سوزی شده اند باعث افزایش تعداد عملیات های اطفا حریق گردیده است.

,
,


بیاناتی از 48016 مورد آموزش ایمنی و اتش نشانی در سه ماهه نخست سال خبرداد و افزود: در این مدت 212 مورد دستورالعمل و 111 مورد تاییدیه طرح ایمنی برای ساختمان ها صادر شده و 207 مورد پایش سطح ایمنی اماکن مختلف انجام شده است.

,
,


وی با اشاره به حضور مستمر کارشناسان سازمان در مکان های تجمع شهروندان و ارائه آموزش های ایمنی و آتش نشانی به آنان 6گفت: آموزش کارکنان ادارات و شرکتها، آموزش های عمومی در مراکز آموزشی از مهد کودک تا دانشگاه و آموزش های تخصصی آتش نشانان از جمله برنامه های آموزشی اجرا شده در این دوره زمانی بوده است.

,
,


رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان در پایان از شهروندان خواست با توجه به گرم شدن هوا و خشک شدن پوشش گیاهی که منجر به افزایش احتمال آتش سوزی های گسترده گردیده است از انداختن ته سیگار روشن یا چوب کبریت نیمه مشتعل بر روی شاخ و برگ درختان و گیاهان خودرو خودداری کنند.

,
,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه