اخبار داغ

در جلسه ی مبارزه با قاچاق کالا در کُردستان مطرح شد؛

کمربند مبارزه با قاچاق کالا و اقلام را محکم بسته ایم / کاهش سن لوازم آرایش بانوان به زیر ۱۳ سال/ افزایش یک درصدی پرونده‌های بالای ۵۰۰ میلیون تومانی

کمربند مبارزه با قاچاق کالا و اقلام را محکم بسته ایم / کاهش سن لوازم آرایش بانوان به زیر ۱۳ سال/ افزایش یک درصدی پرونده‌های بالای ۵۰۰ میلیون تومانی
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان گفت: در استان کمربند مبارزه با قاچاق اقلام را محکم بسته‌ایم و قطعا استان‌های اطراف نیز در امان خواهند بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، رضا میرزایی دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان صبح امروز در نشست خبرd با خبرنگاران استان که در سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد اظهار کرد: مقام معظم رهبری (مد ظله العالی ) در ۱۲ تیر سال ۸۱ با یک نگاه از وضعیت موجود و نگاه به آینده فرمانی را صادر کردند و ۱۶ سال از زمان این صدور می گذرد ولی متاسفانه آنطور که باید عملی نشده و تا حدودی به فراموشی سپرده شده است و طی ۱۲ سال متوالی شعار سال را مبنی بر اقتصاد مطرح کردند.


وی بیان داشت: قاچاق مراحل تولیدی ما را فلج می کند و باید از تولیدات داخلی حمایت شود که نمایشگاه‌های فصلی حرکت موثری در این زمینه است.

 


وی گفت: در مبارزه با قاچاق کالا دو وظیفه بر عهده داریم که یک وظیفه برخورد سخت افزاری و برخورد مقابله ای است .

 

وی افزود: استان کردستان طی چند سال اخیر در برخورد با پایانه های سازمان یافته و وارد کنندگان اقلام ممنوعه اقدامات ارزشمندی انجام شده است ولی تا زمانی که مبارزه با قاچاق را فرهنگی نکنیم متاسفانه به اهداف نهایی نخواهیم رسید .

 


به گفته ی میرزایی، ۷۰ درصد از برنامه ها پیشگیرانه و ۳۰ درصد از برنامه ها نیز مقابله ای است.

 


وی با اشاره به اینکه کمربند مبارزه با قاچاق کالا و اقلام ممنوعه را محکم بسته ایم گفت: ردستان اولین استانی که در اجراء مصوبه هیئت دولت در جهت خروج کالا تحت نظر گمرک اجرا کرده است می باشد و در بانه و مریوان این امر اجرا و کالاهای مجاز تحت نظر گمرک وارد کشور خواهند شد.

 


وی خاطر نشان کرد: طرح تجمیع بازارچه‌های مرزی از اقداماتی است که انجام شده و در راستای آن پیله وری فهال شده است.

 


وی به کشفیات سال 96 و مقایسه آن با سال 95 اشاره کرد و گفت: کشف 457 هزار و 595 قوطی مشروبات الکی با کاهش یک درصدی، کشف 55 میلیون و 665 هزار نخ سیگار با کاهش 44 درصدی، کشف 5 میلیون و 253 هزار قلم لوازم آرایشی با افزایش 202 درصدی، کشف 6 میلیون و 961 هزار قلم داروی قاچاق با کاهش 34 درصدی، کشف 35 هزار و 292 دستگاه موبایل با کاهش 7 درصدی، کشف 521 هزار و 31 لیتر با کاهش دو درصدی و .. . از جمله ی این کشفیات بوده است .

 


کاهش سن لوازم آرایش بانوان به زیر ۱۳ سال

 


کامبیز حسن زاده معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان در ادامه اظهار کرد: کالاهای سلامت محور وجه تمایزی با کالاهای آرایشی ، دارویی و مکمل های ورزشی دارد و در این حوزه بحث اصالت کالا بسیار حایز اهمیت است چون در هر شرایطی توزیع و به دست مصرف کنندگان می رسد .

 

وی گفت: بیش از ۸۰ درصد کالاهایی که در کشور وجود دارد قاچاق و بیش از نصف آنها تقلبی هستند .

 


به گفته ی حسن زاده، پایین آمدن سن استفاده از لوازم آرایشی بانوان به زیر ۱۳ سال تبعات گرانی را به دنبال خواهد داشت لذا باید آموزش ها را از مدارس آغاز کنیم .

 


وی به بازرسی از مکان های سلامت اشاره کرد و یادآور شد: ۵۵۷ مورد بازرسی از لوازم آرایشی، ۱۶۱۸ مورد بازدید از سالن آرایشی بانوان، ۹۶۰ بازدید از مکان های عرضه لوازم ارایشی ، ۶۴۳۸۵ مورد بازرسی از پخش مواد غذایی، ۲۰۶۲ مورد بازدید از داروخانه ها و ... را در سال ۹۶ داشته ایم که ۵ هزار و ۳۸۴ مورد به ارزش ۳۳۳ میلیون ریال اقلام کشف لوازم آرایشی و ۴۴۶۲ قلم مواد غذایی توقیف شده را نیز داشته ایم.

 


یک درصد افزایش پرونده‌های بالای ۵۰۰ میلیون تومانی

 

در ادامه علیرضا مرادی رئیس پلیس اداره آگاهی کردستان گفت: در سه ماهه اول امسال ۳۲ محموله کشف و ضبط شد و ۲۴ باند توسط فرماندهی انتظامی استان کشف و متلاشی شدند.

 


وی بیان کرد: در سال ۹۶ نسبت به سال قبل از لحاظ ارزش ریالی ۱۰ درصد افزایش شناسایی قاچاق کالا داشته‌ایم.

 


رئیس پلیس اداره آگاهی کردستان افزود: همچنین یک درصد افزایش پرونده‌های بالای ۵۰۰ میلیون تومانی را در سال ۹۶ نسبت به سال قبل شاهد بوده‌ایم اما امسال ۷۵ درصد افزایش داشته‌ایم.

 

 

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی, کُردتودی,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه