اخبار داغ

حجت‌الاسلام میرتاج‌الدینی در مجمع نیروهای انقلاب تبریز؛

توزیع ارز دولتی رانت دولتی ایجاد می‌کند/ باید دلار را به واردکنندگان کالاهای اساسی می‌دادند/ با یک بخشنامه ساده می‌شد از خرید چندین هزار سکه توسط یک نفر جلوگیری کرد

توزیع ارز دولتی رانت دولتی ایجاد می‌کند/ باید دلار را به واردکنندگان کالاهای اساسی می‌دادند/ با یک بخشنامه ساده می‌شد از خرید چندین هزار سکه توسط یک نفر جلوگیری کرد
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس هشتم از توزیع ارز دولتی میان واردکنندگان کالاهای غیرضروری و ایجاد رانت‌خواری انتقاد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  آناج، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدرضا میرتاج‌الدینی در مجمع نیروهای انقلاب تبریز با تاکید بر اینکه رسالت نیروهای انقلاب برای دفاع از اصل نظام و انقلاب سنگین است، با اشاره به مشکلات اقتصادی و اجتماعی کنونی جامعه از سوءمدیریت دولت‌مردان انتقاد کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی خاطرنشان ساخت: بی‌تدبیری دولت در حل مشکل ارزی محرز می‌باشد، تک نرخی کردن ارز و تخصیص ارز دولتی برای کالاهای غیرضروری در شرایطی که تفاوت زیادی بین ارز دولتی و ارز آزاد وجود دارد، امری معقول و مقبول نیست و بی‌‌‌شک در این صورت رانت خواری شکل می‌گیرد کما اینکه اینطور شد.

,

معاون رئیس‌جمهور دولت دهم با اعلام اینکه در دولت‌‌های پس از انقلاب و حتی در دوران سخت دفاع مقدس برای مشکلات ارزی راه‌‌هایی تجربه شده بود، متذکر شد: دولت فعلی آشکارا راه‌های غلط را پیش گرفت و به تجربه‌ها اعتنا نکرد.

,

وی تاکید داشت: ارز باید برای امور مختلف طبقه بندی شود و  ارز دولتی در کنار ارز شناور معنا و مفهوم پیدا می‌کند، با ارز دولتی، رانت دولتی شکل می‌گیرد و این یعنی بی‌عدالتی محض!

,

این فعال سیاسی صاحب‌نام آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه دولت فعلی تجربه‌های طی شده در دولت‌های قبل را نقض و در نتیجه مشکلات عمده‌ای به وجود آورد، اذعان کرد: انتشار لیست شرکت‌های خریدار به‌واسطه ارز دولتی پاک کردن صورت مسئله است؛ باید روند ناصحیح را اصلاح و ارز دولتی را فقط به کالاهای اساسی و بهداشتی و مواد اولیه تولید البته با کنترل و نظارت کافی تخصیص داد.

,

وی یادآور شد: یک بخشنامه‌ی ساده و محدود کردن خرید سکه، بستر برای رانت دولتی و خرید چندهزار سکه توسط یک جوان 31 ساله را مسدود می‌کرد

حجت‌الاسلام والمسلمین میرتاج‌الدینی در پایان بیان داشت: اراده آمریکا این است که در زمینه‌های ارزی و مسایل اقتصادی مشکلاتی ایجاد کند، دولت باید برنامه‌‌های درست، جدی و عملیاتی داشته باشد.

,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه