اخبار داغ

پیشکسوت همدانی:

امرارمعاش برای خانواده مثال بارز فرهنگ پهلوانی /جشن گلریزان ازدواج امروز در همدان برگزار می شود

امرارمعاش برای خانواده مثال بارز فرهنگ پهلوانی /جشن گلریزان ازدواج امروز در همدان برگزار می شود
جشن گلریزان مجمع خیرین ازدواج همدان در زورخانه پهلوان علی میرزا همدان با حضور پهلوانان و جوانان برگزار می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالله کاظمی روشن در گفتگو با خبرنگار نافع گفت: جشن گلریزان ازدواج زوج های جوان به مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و زور خانه ای و با همکاری  اداره کل ورزش و جوانان استان، شورای شهر همدان، فرمانداری همدان؛ مجمع خیرین ازدواج؛ مجمع امورصنفی همدان و هیئت ورزش های پهلوانی و زورخانه ای برگزار می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

 

,

 کاظمی روشن پیشکسوت همدانی که سالیان سال است متولی برنامه های گلریزان است به خبرنگار ما گفت: گلریزان یکی از سنت های خداپسندانه و ورزش پهلوانان است که از قدیم اجرایی شده است اما حالا با توجه به اینکه 40 سال از عمر انقلاب می گذرد نزدیک به 40گلریزان برای انواع برنامه های بیماران کلیوی ، دانش اموزان ، زلزله زده ها و جنگ 33روزه لبنان و ....صورت گرفته است، اما امروز سومین یا چهارمین سال است که گلریزان برای ازدواج جوانان برگزار می شود .

,

 

,

وی ادامه داد: خیرین و مسئولان استانی در این جشن بزرگ شرکت می کنند و درحد توان خود کمک می کنند ، امیدورایم  جوان امروز نیاز به چنین جشن هایی نداشته باشند اما کسانی که احتیاج داشته باشند مجمع در حد توان و اهدا کالا و .....حمایت می کند .

,

 

,

پیشکسوت همدانی بیان داشت: این هفته به نام ترویج فرهنگ و منش پهلوانی نامگذاری شده است و نشات گرفته از سالگرد جنگ امیر المومنین (ع) در جنگ بدر است که 17 شوال را به نام روز پهلوانی و منش پهلوانی نامگذاری کردند .

,

 

,

کاظمی روشن عنوان کرد: فرهنگ پهلوانی تنها به کسی که بازوبند داشته باشد و کشتی گرفته باشد نمی گویند و پهلوان واقعی کسی است که بر نفس خود چیره شود و برای خانواده خود امرار معاش کند و در این دور و زمان پهلوان واقعی کارگری است که از طلوع آفتاب تا غروب آفتاب زحمت می کشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه