اخبار داغ

حاشیه‌های لیست شرکت‌های واردکننده کالا با ارز دولتی؛

واردات بخارشور توسط شرکت‌های داروسازی با تعرفه دولتی + سند/ کاغذ A4 و چای در اولویت دریافت ارز ۴۲۰۰ تومانی

واردات بخارشور توسط شرکت‌های داروسازی با تعرفه دولتی + سند/ کاغذ A4 و چای در اولویت دریافت ارز ۴۲۰۰ تومانی
انتشار لیستی از نام شرکت‌های واردکننده کالا با ارز دولتی نشان می‌دهد بسیاری از شرکت‌ها با استفاده از تعرفه دولتی کالاهایی وارد کرده‌اند که با فعالیت آن شرکت هیچ سنخیتی ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از آناج،  بعد از تاکید حسن روحانی مبنی بر انتشار لیست شرکت‌های واردکننده کالا با ارز 4200 تومانی، وزارت صنعت و معدن لیستی از نام شرکت‌هایی منتشر کرد که با ارز دولتی اقدام به واردات کالا کرده‌اند، لیستی که حاشیه‌هایی پررنگ تر از متن داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در ابتدا اصحاب رسانه از کامل نبودن این لیست و انتشار گزینشی نام شرکت‌ها انتقاد کردند اما موضوع به همین جا ختم نشد و نگاهی به لیست اسامی شرکت‌ها و کالاهایی که وارد کرده‌اند علامت سوال و تعجب بر سر مشاهده‌کنندگان لیست ظاهر کرد!

,

در این لیست نشان داده می‌شود که برخی شرکت‌های خودرویی با تعرفه دولتی و ارز 4200 تومانی چای و قهوه‌ساز به کشور وارد کرده‌اند! از کنار این مساله که چرا در وضعیتی که چایکاران ایرانی در حال ورشکستگی هستند چای به کشور وارد می‌شود که بگذریم باید سوال کرد میان شرکت خودرویی با واردات چای و قهوه‌ساز چه سنخیتی وجود دارد؟ آیا قرار است آپشن جدید خودروها وجود قهوه‌ساز در آنها باشد؟

,

در همین لیست چندین شرکت داروسازی نیز اقدام به واردات بخارشور کرده‌اند! ظاهرا قرار است زین پس وقتی به داروخانه مراجعه می‌کنیم به جای قرص سردرد بخارشور تحویل بگیریم تا با تمیزکردن منزل سردرد از یادمان برود.

,

نکته دیگر این لیست مربوط به لوازم خانگی می‌باشد، در حالیکه یک سوم از اسامی کالاهای وارداتی با ارز دولتی مربوط به لوازم خانگی است در طی هفته‌های گذشته قیمت این کالاها در بازار افزایش داشته و حتی برخی از لوازم خانگی برقی کمیاب شده‌اند.

,

وجود لیست بلندبالای شرکت‌های واردکننده کاغذ A4 و کاغذ گلاسه نیز نکته تاسف بار دیگری از این لیست می‌باشد، اینکه تا چه اندازه اولویت با چنین کالاهایی است که با ارز دولتی وارد شوند و به چه اندازه نیاز به واردات کاغذ احساس می‌شود پرسشی می‌باشد که پاسخ آن را خدا عالم است اما همین لیست نصف‌و نیمه نشان می‌دهد زمانی که آب بالا برود برخی سودجویان ابوعطا می‌خوانند!

,

فارغ از این مساله که دولت با چه تدبیری ارز دولتی را در چنین شرایطی برای واردات برخی کالاهایی که در داخل تولید دارند قرار داده جای خود دارد اما باید گفت برخی مثلا فعالین اقتصادی حسابی از وضعیت گل آلود اقتصادی ماهی‌گیری می‌کنند، بدون اینکه کسی با آنها برخورد کند.

,

در وضعیت فعلی اقتصاد که قیمت کالاهای اساسی با افزایش روبرو بوده است، واردات بخارشور، هود، چای، کاغذ A4 و موز با ارز دولتی اندکی بی‌تدبیری را به ذهن می‌رساند، البته انتشار این لیست ثابت کرد برخی شرکت‌ها تا چه اندازه در شرایط سخت اقتصادی از فرصت سوءاستفاده می‌کنند و چرا برخی‌ها کاسبان تحریم و وضعیت آشفته اقتصادی هستند!

,

انتهای پیام/

,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه