اخبار داغ

یادداشت؛

عمران و آبادانی در کردستان قربانی بلامنازع سیاسیون منفعت طلب!

عمران و آبادانی در کردستان قربانی بلامنازع سیاسیون منفعت طلب!
اگر عمران و آبادانی در کردستان قربانی منفعت طلبی سیاسیون نیست چرا باید برای تعویض چند شیر سرویس بهداشتی چنان مراسم بهره برداری برگزار شود؟!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، « دیپلماسی مدیریت » یکی از مهمترین راهکارههای موفقیت مدیران در عرصه مدیریتی است، مدیرانی که از کمترین فن « دیپلماسی ارتباطات » برخوردار هستند و با « دیپلماسی ستادی » به میزهای مدیریتی چنگ زده اند همواره برای کوچکترین موضوع در سازمان با چالشهای جدی روبرو می شوند، متاسفانه بزرگترین خیانت در انتصاب یا انتخاب مدیریتها عدم توجه به توانایی و کارایی  افراد می باشد زیرا گاهاً جناح بندیهای سیاسی و احساسهای منفعت طلبانه برخی افراد با نگاهی طمع آمیز به پستهای مدیریتی باعث شده است تا هر « ننه قمری » از را رسیده ردای مدیریتی بپوشد، چنانچه نگاهی اجمالی به انتصابهای انجام گرفته در دولت دوازدهم در کردستان بیندازیم بدون شک اولین چیزی که در اذهان نقش خواهد بست، انتخاب افراد برای انتصاب در پستهای حساس مدیریتی از روی میزان و نحوه همکاری اشخاص در ستادهای انتخاباتی می باشد. بر اساس قضاوتهای مردم و جامعه آماری به گزاف نگفته‌ایم اگر بگوئیم که حلقه خاص تصمیم گیران مدیریتی یا همان مثلث مشهور سیاسی استان کاملا در چینش نیروها بر اساس رنگ سیاسی تصمیم گیری می کنند!

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

 

,

فارغ از مشکلات عدیده اقتصادی که این روزها مردم را از هر سوی  تحت فشار قرار داده است که این می تواند نمود کاملاً عینی و ملموس از عدم توانایی تیم مدیریتی دولت دوازدهم در ساماندهی اقتصادی باشد، چنانچه دولت دوازدهم در ابتدای فعالیتش در انتخاب تیم مدیریتی علی الخصوص مدیران اقتصادی و یا سایر بخشهای انتصابات در استانها نیز تا حدودی چاشنی شایستگی را مدنظر قرار می داد قطعاً امروز با چنین چالش اقتصادی‌ای روبرو نبودیم.

,

 

,

با این اوصاف زمانی که صف بندیهای سیاسی و حزبی یکی از آیتمهای اصلی در جهت انتخاب مدیریتها باشد، متاسفانه باید شاهد توسعه نیافتگی بیشتر استان باشیم در چنین موقعیتهایی است که به دلیل تعریف عدم پروژه‌ای مشخص و کاربردی در جهت تعویض شیرهای سرویسهای بهداشتی مساجد، یک روز خاص برای مراسم بهره برداری در نظر گرفته شود!

,

 

,

به دلیل وضعیت بد و کاملاً ملموس  امورات عمرانی در استان و نبود پروژه های کلان که اصلی ترین منشاء آن انتصابات عمرانی فارغ از توانایی، تخصص و شایستگیهای افراد است متاسفانه باید شاهد حضور و لشگرکشی مدیران ارشد و رسانه ها برای افتتاح یک اتوبان شهری کمتر از هزار و پانصد متری باشیم. شاید افتتاح مشابه چنین پروژه ای در استانهای توسعه یافته دیگر با کمترین مانور تبلیغاتی به انجام می رسید زیرا در قاموس مدیریتی آنان چنین پروژه هایی یک امر بسیار عادی و طبیعی جلوه می کند!

,

 

,

چرا باید مردم نجیب و بافرهنگ استان کردستان تاوان جنگ زرگری سیاسیون را بدهند؟! چرا باید یک عزم جدی برای کنار زدن مدیرانی نباشد که سالیان متمادی است دارند شیرینی آبنبات مدیریتی را بر زبان مزه مزه می کنند و در پشت میزهای مدیریتی به فسیل تبدیل گشته اند؟! چرا باید این روزها شاهد حضور برخی مدیرانی باشیم که تا قبل از پوشیدن ردای مدیریتی دکمه های پیراهنشان تا سر ناف باز بود اما همینکه بر پشت میز مدیریتی تکیه زدند به ناگاه و از سر ریاکاری  پیراهن  یقه گرد شده را خریداری کرده و تا بیخ گلو دکمه پیراهنشان را چنان محکم و سفت بستند تا که تاریخ مصرف  مدیریتشان نیز طولانی تر شود! آیا چنین مدیرانی که راز ماندگاری خود را در چنین افکار پوپولیستی می دانند، خواهند توانست قطار توسعه استان را سرغت بخشند؟!

,

 

,

قطعا باید استاندارکردستان به حافظه خویش و سخنان روز معارفه‌شان گریزی بزند و به انتصابات مدیریتی در استان رنگ و بوی شایسته سالاری بیشتری بدهد!  

,

 

,

محمد قادرمرزی     

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه