اخبار داغ

حل مشکلات کشور به سبک مجلس دهم؛

حذف ارز مسافرتی راه‌حل نمایندگان برای جلوگیری از فساد/ دریافت ۳۳ میلیون یورو ارز دولتی برای واردات هیچ!

حذف ارز مسافرتی راه‌حل نمایندگان برای جلوگیری از فساد/ دریافت ۳۳ میلیون یورو ارز دولتی برای واردات هیچ!
مجلس در تصمیم بحث برانگیز برای جلوگیری از فساد تصمیم دارد ارز مسافرتی را حذف کند، موضوعی که بیشتر به حذف صورت مساله شباهت دارد تا راهکار.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج ، پس لرزه‌های لیست منتشر شده دولت از شرکت‌های دریافت‌کننده ارز دولتی همچنان ادامه دارد که تصمیم مجلس برای حذف ارز مسافرتی به منظور جلوگیری از فساد نیز سوژه جدید رسانه‌ها شده است. در حالیکه گفته می‌شود شش فرد مختلف 33 میلیون یورو ارز دولتی برای واردات گوشی دریافت کرده‌اند اما هیچ وارداتی نداشتند تصمیم مجلس درباره حذف ارز مسافرتی اندکی قابل تامل است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

از درستی یا نادرستی این تصمیم که بگذریم و امور کار را به کارشناسان بسپاریم باید پرسید که چرا مجلس دهم برای مبارزه با فساد دمِ دست‌ترین راه‌حل را انتخاب می‌کند؟ آیا نمی‌توان با شرکت‌های داروسازی که بخارشور و یا تیم فوتبالی که لاستیک وارد کرده است برخورد کرد یا ریشه سودجویان اقتصادی در کشور ما به قدری زیاد است که نمی‌صرفد با آنها برخورد کرد؟

,

در شرایطی که بازار ارز در بدترین وضعیت خود قرار دارد و ارز دولتی باید برای کالاهای اساسی و مایحتاج مردم داده شود وارد کردن گوشی تلفن همراه، لپ تاب و کاغذ A4 به چه اندازه‌ای ضروری است که برای آنها ارز وجود دارد اما برای مسافران نه؟! پرداخت ارز دولتی برای مسافرت‌های خارجی اگرچه ضروری به نظر نمی‌رسد اما قطعا در این برهه از زمان و با قیمت کنونی ارز واردات کاغذ روزنامه و موس کامپیوتر هم چندان ضروری به نظر نمی‌آید.

,

مجلس دهم هم در تصمیم‌گیری برخی امور روی دست مجلس نهم زده و به جای وضع قوانین مبارزه با فساد اقتصادی و بازخواست مسئولین مربوطه در این بازه زمانی سطحی‌ترین و دمِ دست‌ترین راه‌ها را برای حل مشکلات در نظر می‌گیرند.

,

می‌گویند "گنه کرد در بلخ آهنگری/به شوشتر زدند گردن مسگری" حالا حکایت مجلس و دولت هم این است، یکی با اسم شرکت دارویی بخارشور وارد می‌کند، دیگر شرکتِ پارچه لوبیا چیتی وارد می‌کند و برخی‌ها هم ارز دریافت می‌کنند و هیچ چیز وارد نمی‌کنند! بعد از آن طرف می‌خواهند ارز مسافرتی را قطع کنند. اینجاست که باید بگوییم همه چیزمان به هم می‌آید از آن طرف می‌گویند قیمت ارز حباب است و از آن طرف برای واردات کاغذ گلاسه و کاغذ A4 چندصد میلیون یورو ارز دولتی می‌دهند.

,

گوشه و کنار این لیست‌ها را که بگردیم تخلفات زیادی صورت می‌گیرد که اگر جلوی آنها گرفته شود این مملکت گلستان می‌شود و آمریکا و هیچ کشور تحریم‌کننده‌ای هم نمی‌تواند کاری کند اما مساله اینجاست که تجارت برخی‌ها از همین تحریم‌ها و به هم ریخته شدن بازار است، اصلا همین برخی‌ها خودشان آب را گل آلود می‌کنند تا بتواند از این آب گل‌آلود ماهی قزل آلا صید کنند.

,

سیستم معیوب یعنی همان حرفی که یکی از مسئولین قضایی استان در یکی از جلسات با اشاره به حضور نیروی مازاد در شهرداری گفت:"۱۵ هزار نفر از شهرداری تبریز حقوق دریافت می‌کنند و این معضل ادامه دارد، چراکه به هرکدام دست بزنیم مشکلی پیش می‌آید و برای همین ترجیح می‌دهیم ساکت بنشینیم!" همین موضوع در سطح کلان و اقتصادی نیز وجود دارد و گویا دستگاه‌های اجرایی و قضایی توان برخورد با متخلفانی که در اوضاع بحرانی اقتصاد کاسبی می‌کنند را ندارند و اینچنین می‌شود که شرکت داروساز تبدیل به واردکننده لوازم خانگی می‌شود و عده‌ای هم بدون وارد کردن کالایی نامشان در لیست واردکنندگان قرار می‌گیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه