اخبار داغ

میراث سی میلیاردی یاسوج در اندیشه میزبانی / ورزشگاهی که می تواند میزبان تیم های برتر فوتبال ایران باشد

میراث سی میلیاردی یاسوج در اندیشه میزبانی / ورزشگاهی که می تواند میزبان تیم های برتر فوتبال ایران باشد
تیم های لیگ برتری و حتی دسته یکی که می خواهند با قدرتی برتر به مسابقات وارد شوند می توانند اردوهای آماده سازی خود را در این ورزشگاه برگزار کنندکه می تواند ثمرات زیادی را برای این جوانان به یادگار بگذارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس ،ورزشگاه 15 هزار نفری یاسوج همچنان بدون استفاده مورد انتظار رها شده است، شاید این تنها تیتری باشد که از یک ورزشگاه با کلاس جهانی که در پایتخت طبیعت بنا شده است در صفحات مجازی دیده شود و یا به ندرت همه آنها را بگویند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,  ،,

ورزشگاه 15 هزار نفری شهید فتاحی یا همان آزادی یاسوج که به قول برخی کلاس جهانی آن می توانست به این دیار کمک زیادی بکند و جوانان این استان بتوانند از آن سود های هنگفتی در زمینه فوتبال  این ورزش در سطح جهانی ببرند.

,

هنوز یادمان نمی رود که عقاب های زاگرس در قلعه عقاب ها یا همان ورزشگاه پیر و کهنه تختی در نبود یک ورزشگاه بزرگ و درجه یک، توجه جوانان زیادی را به خود جلب می کرد و یک ورزشگاه 5هزار نفری می توانست ظرفیت 15 هزار نفر را برای دیدن یک مسابقه فوتبال به خودش جلب کند.

,

, ,

 

,

 تیم فوتبال شهرداری یاسوج که با حضور قدرتمدانه خود در چندین دوره لیگ دسته یک کشور و جام حذفی به غول کش ایران با شکست تیم های مطرحی همچون فولاد خوزستان، ذوب آهن اصفهان و حتی تراکتور سازی بر روی زبانها افتاد بود،می رفت تا دروازه های آسیا را بر روی مردم استان محروم کهگیلویه وبویراحمد باز کند، اما با دستور عجیب شورای پیشین و منحل شدنش از سوی شهردار قبل به کلی از یاد ها رفت و تنها تابلوی حضور پرشور تماشاگرانش در ذهن ها ماند و نامی دیگر از شهرداری یاسوج بر روی زبانها جاری نشد.

,

 

,

هرچند که برخی فکر می کردند با افتتاح این غول سی میلیاردی پایتخت طبیعت که عملیات اجرایی  آن از سال 84 در زمینی به مساحت 23 هزار متر مربع و اعتباری افزون بر 100 میلیارد ریال در منطقه مسکونی دولت آباد شهر یاسوج آغاز و مقرر شد در بازه زمانی چهار ساله تکمیل و به بهره برداری برسد، اما این بازه زمانی 4 ساله 10 سال به طول انجامید و مبلغ 30 میلیارد تومان برای ساخت و بهره برداری از این استادیوم هزینه شد، افتخارات زیادی از تیم شهرداری بشنوند ، اما اینگونه نشد و شهرداری برای همیشه به خاطره ها سپرده شد.

,

 

,

, ,

استادیوم 15 هزار نفری یاسوج بعد از کش و قوس های فراوان سرانجام در 8 اردیبهشت سال 94 با حضور محمود گودرزی وزیر سابق ورزش و جوانان افتتاح شد و نوید می رفت بتوانند جوانان جویای نام این مرزو وبوم به نان و نوایی در سطح ورزش حرفه ای ایران برسند، اما نتوانست این بار امانت را به خوبی بر دوش خود بکشد.

,

امروز این ورزشگاه در نبود یک تیم مطرح در سطح فوتبال کشور  بلا استفاده رها شده هرچند که جوانان زیادی مشتاق دیدن فوتبال این دیار از روی سکوهای کلاس جهانی این ورزشگاه هیجانی هستند.

,

به گفته برخی از مسئولین با وجود هزینه‌های هنگفت در استادیوم 15 هزار نفری یاسوج ولی تاکنون بازی در آن برگزار نشده و تجهیزات آن در حال فرسودگی است.

, .,

این به گونه ای قابل دفاع است که بعد از سه سال از افتتاح این استادیوم تاکنون هیچ بازی در آن برگزار نشده و این ورزشگاه در حال مستهلک شدن است.

, .,

, ,

 هرچند که مسئولان ورزش و جوانان به دنبال از بین بردن مشکلات برای تیم های استانی و استفاده بالقوه از این ورزشگاه هستند، که هر روز و هراز گاهی رسانه ها به آن طعنه می زنند، اما می توان از این ظرفیت برای مقاصد دیگری نیز بهره کافی برد.

,

باید گفت داشتن یک ورزشگاه فقط و فقط وابسته به یک تیم نیست و می توان با چانه زنی و هنر مدیریت این موضوع را نیز مرتفع کرد و کاری کرد که بتوان جوانان این دیار را با ورزش فوتبال آشتی داد.

,

امروز اگر این استان تیمی در رده های لیک های معتبر ایران ندارد، اما می تواند با دعوت از تیم های لیگ برتری که به دنبال تمرینات بانشاط در آب و هوای کوهستانی با ارتفاع بالا همچون دیار زاگرس از چهار محال و بختیاری گرفته تا بویراحمد و دنا هستند،می توان آنان را برای انجام تمرینات گروهی به این استان فراخواند.

,

, ,

با پایان یافتن تعطیلات تیم های لیگ برتری می توان  نوید این را داشت که تیم های لیگ برتری و حتی دسته یکی که می خواهند با قدرتی برتر به این میدان وارد شوند بتوانند اردوهای آماده سازی خود را در این ورزشگاه و حتی مناطق خنک و  خوش آب و هوای دیار دنا سپری کنند تا بتوانند از انگیزه ها و داشته های خودشان، ثمرات زیادی را برای این جوانان به یادگار بگذارند.

,

 

,
انتهای پیام/ر
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه