اخبار داغ

چراغ خاموش در مناطق گردشگری یاسوج/لزوم توجه مسئولان به توسعه زیرساختهای گردشگری

چراغ خاموش در مناطق گردشگری یاسوج/لزوم توجه مسئولان به توسعه زیرساختهای گردشگری
نبود روشنایی کافی و حتی جاده مناسب در مناطق گردشگری استان بویژه تنگه مهریان ،امروز یکی از مشکلات مهم در امر توسعه گردشکری این تفرجگاه مهم در مرکز استان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس ،شهر یاسوج یا همان پایتخت طبیعت ایران با داشتن آب و هوایی خوب و خنک در بهار و تابستان هر ساله مأمن بسیاری از مسافران و گردشگران داخلی و خارجی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,  ،,

 

,

این حجم مسافر و گردشگر در این شهر زیبای کوهستانی در پهنای زاگرس و در همسایگی قله های سر به فلک کشیده دنا به گونه ای بوده که هر مکان از این شهر زیبا بوی گردشگری و توسعه را می دهد.

,

 

,
, ,

شاید بتوان یاسوج و شهر سی سخت در فاصله 30کیلومتری این شهر را یک افسانه بی بدیل در امر توسعه گردشگری و بوم گردی با داشتن پتانسیل های بیشمار دانست.

,

 

,

از سوی دیگر یاسوج که امروز در صدر توسعه مناطق گردشگری خود است، آنچنان که باید نتوانسته این بار خوب توسعه و ظرفیت مهم در امر گردشگری را به مقصد برساند.

,

 

,

هرچند که مسئولان و حتی کارشناسان یکی از راههای برون رفت و توسعه استان از جمله مناطق سردسیری را تمرکز کردن بر روی مکانهای گردشگری و ایجاد تفرجگاه های گردشگری، توسعه بوم گردی های همگام با فرهنگ استان می دادند، اما متأسفانه برخی از موضوعات از پیش پا افتاده باعث شده این مجال به خوبی طی نشود.

,

, ,

منطقه بویراحمد به مرکزیت یاسوج دارای جاذبه های بیشماری در امر توسعه گردشگری طبیعت گردی است، که می توان از آبشار یاسوج، آبشار تنگ تامرادی تا تنگه زیبای گنجه ای و حتی تنگه مهریان به عنوان اصلی ترین اماکن تفریحی آن اشاره کرد.

,

, ,

در پنج کیلومتری مسیر یاسوج به اقلید چشم اندازی زیبا و طبیعی چشم هر مسافری را می‌نوازد که به تنگ مهریان معروف است.

,

 

,

تنگه مهریان در پنج کیلومتری مرکز استان و در دره ای زیبا با همین نام با داشتن مناظر بکر و دست نخورده بوده که در چند سال اخیر به دلیل رشد فزاینده باغات تفریحی و کمپینگ های تفریحی یکی از مناطقی بوده که مسافران بیشتری را به خود جلب کرده است.

,

 

,

در این مکان رودی با کش وقوس و پیچیدگی خاص با رنگ آمیخته به سبز و فیروزه‌ای، در دره‌ای نه چندان عمیق، فرش سبز مواجی را به نمایش گذاشته‌است.

,

تنوع درختانی نظیر سپیدار، بلوط، افرا، چنار، کاج، انگور وحشی و بنه در تنگ مهریان از ویژگی‌های این منطقه‌ است.

,

, ,

مناطق گردشگری  این تنگه  تا روستای دم چنار و حتی کاکان نیز امتداد داشته و  امروز به غیر ازمشکلات بیشماری در زمینه زمین خواری با مشکلات عدیده ای دیگر از جمله عرض کم جاده و حتی خطر ریزش کوه به دلیل کوهستانی بودن و حتی روشنایی در امتداد جاده این مکان تفریحی در شب دست و پنجه نرم می کند.

,

 

,

تنگه مهریان که در سالهای اخیر به دلیل داشتن هوایی متبوع و خنک و حتی زیبای های دلنشین متقاضیان زیادی را به خود جلب کرده است،امروز مشکلات زیادی را در راه توسعه گردشگری خود می بیند که می توان از جمله این مشکلات را نبود روشنایی کافی و حتی جاده دستری مناسب دانست.

,

, ,

هرچند که مسئولین به دنبال ایجاد زیر ساختهای متوازن در این تفرجگاه هستند و کار احداث جاده جدید و تعریض آن در دستور کار متولیان امر  قرار گرفته است، اما همکاری نکردن برخی از عموم در این زمینه خود مسئله های  زیادی را بر روی زبانها انداخته است.

,

تنگه مهریان که امروز از آن به عنوان یکی  از مناطق مستعد مرکز استان در زمینه گردشگری یاد می شود و میتواند بار زیادی از توسعه گردشگری استان را به نام خود یدک بکشد امروز نیازمند توجه بیشتر و بهتر از سوی مسئولان امر است.

,

 

,

انتهای پیام/ر

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه