اخبار داغ

یاسوج و هزاران آرزوی در دل مانده؛

آبشار یاسوج نگینی که به دنبال درخشیدن است/وقتی آبشار یاسوج جاده مناسب و ایجادبسترهای گردشگری می خواهد

آبشار یاسوج نگینی که به دنبال درخشیدن است/وقتی آبشار یاسوج جاده مناسب و ایجادبسترهای گردشگری می خواهد
یکی از مهمترین کمبود های زیر ساختی در دره آبشار یاسوج نبود جاده مناسب، عرض کم جاده، نبود پارکینک های تخصصی بین راهی و حتی روشنایی در شب است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس ،شهر یاسوج با داشتن آب و هوایی معتدل و خنک در بهار  وتابستان همیشه مأمن بسیاری از شهروندان و مسافران و حتی گردشگران طبیعت است به گونه ای که در این دو فصل خیابانها و تفرجگاههای این دیار سبز در مأمن صخره ها و جنگل پر پشت بلوط زاگرس همیشه مملو از مسافران است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,  ،,

یاسوج که همه آن را به لقب تازه اش یا همان پایتخت طبیعت ایران می شناسند ، امروز با رشد چشمگیر افزایش تراکم جمعیت و حتی مساحت داشته که برخی از زیر ساختهای آن هنوز نیاز ترمیم شدن است.

,
, ,

اصلی ترین و معروف ترین جاذبه شهر یاسوج که برخی آن را به عنوان الماس پایتخت طبیعت می شناسند و همه ساله مسافران زیادی را به خود جلب می کند پارک زیبای آبشار یاسوج در شمالی خاوری این شهر و در فاصله پنج کیلومتری آن است.

,

این تفرجگاه طبیعی و زیبا که در پهنای صخره های سترگ دنا و در دره ای دل انگیز با همین نام واقع شده  از دهانه دو کوه دوریاب آبی گوارا و خنک را به مردم این دیار هدیه داده،که بعد از چندین دهه هنوز با توجه به ایجاد بسیاری از زیر ساختها محروم است.

,
, ,
 
,
یکی از مهمترین کمبود های زیر ساختی در دره آبشار یاسوج نبود جاده مناسب، عرض کم جاده، نبود پارکینک های تخصصی بین راهی و حتی روشنایی در شب است.
,

در سالهای اخیر برخی از بومیان و سرمایه گذاران با ایجاد باغ های تفریحی و حتی کمپ های اقامتی کار تعریض جاده دسترسی به این پارک را تا حدودی محدود کرده اند، اما می توان با توجه به پتانسیل های این پارک و رشد روز افزون آن کارهای زیادی را برای توسعه آن انجام داد.

,
, ,

هر چند در دوره های مختلف مدیران شهری کارهای نوین و حتی جدیدی را برای زیبا سازی این پارک به سرانجام رساندند و حتی در برهه ای خبر از عملیات ایجاد یک تله کابین برای اتصال دو کوه دوریاب و نشان دادن جلوه های زیبای این منطقه ته ریزی شد ، اما هنوز این زیر ساختها در راستای اما و اگر و ایجاد شدن و نشدن گیر افتاده است.

,

برخی از مسئولان بودن معارض های متعدد در این تفرجگاه و برخی همکاری نکردن ادارات از جمله منابع طبیعی را دلیلی بر توسعه نیافتن این زیر ساختها عنوان می کنند، موضوعی که می توان  همه آنها را با رایزنی و همکاری برطرف کرد.

,
, ,

هرچند در سالهای گذشته و در زمان نیکزاد استاندار اسبق استان، نقشه جدید و جامعی برای ایجاد بسترهای لازم برای توسعه این آبشار دیده شد و مسئولان با تخریب نمای زیبای بالا دستی این آبشار به دنبال ایحاد این بستر ها بودند و تا حدودی هم  پیشرفت داشت، اما آنچیزی که امروز به عینه دیده می شود راکد ماندن عملیات اجرایی و عمرانی برای ساختار جدید این ابشار رویایی است.

,
, ,

برخی از مسئولان از جمله میراث فرهنگی و شهرداری به دلیل برداشت بی رویه آب این آبشار از بالادست و انتقال جزنی آن به باغات و خشک شدن آب گوارای این آبشار و بهره نبردن مسافران و شهروندان از  آن دلگیر و نارحت هستند، اما می توان با توسعه زیر ساخت های مهم این تفرجگاه زیبا از جمله جاده دسترسی مناسب و  مبلمان زیبای جدید شهری و حتی ایجاد کمپ های تفریحی و اتصال خط تله کابین بر رونق و سرمایه گذری این آبشار بیشتر افزود.

,
, ,

لازم به ذکر در زمان شهردار پیشین راه جاده برگشت و متضاد این آبشار برای عبور و مرور مسافران در نظر گرفته شد تا مسافران بتوانند برای برگشت خود از این منطقه دچار مشکل نشوند، اما رشد زیاد مسافر و کمبود پارکینک های تخصصی در این مکان باعث شده که مسافران و شهروندان از وضعیت موجود ناراضی و دلخور باشند که در این زمینه همت مسئولان  بویژه مسئولان شهری ببشتر از گذشته به چشم می خورد.

,
 
,
 
,
انتهای پیام/
, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه