اخبار داغ

درخواست آیت‌الله آل‌هاشم از مردم در خطبه‌های نماز جمعه تبریز؛

شهروندان در استفاده از آب و برق صرفه‌جویی کنند/ اگر احکام الهی را بدانیم، در این دنیا و آن دنیا راحت می‌شویم

شهروندان در استفاده از آب و برق صرفه‌جویی کنند/ اگر احکام الهی را بدانیم، در این دنیا و آن دنیا راحت می‌شویم
امام جمعه موقت تبریز از عموم شهروندان خواست در مصرف برق و آب دقت کنند تا شاهد قطعی آن‌ها نباشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آناج، آیت الله سید محمد تقی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با بیان اینکه عمر انسان ارزش و قیمت زیادی دارد اما از بدو تولد عمرها می‌گذرد و‌ روزی این عمر پایان خواهد یافت، خاطرنشان ساخت: انسان‌های ثروتمند، صاحبان مقام و منزلت هم دست خالی با این دنیا وداع کرده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی افزود: این ثروت و منزلت هم که هست برای آخرت نیست، بلکه برای صاحبان ارث باقی می‌ماند و آن چیزی که برای خود انسان می‌ماند عمل‌هایی است که انجام داده!

,

امام جمعه موقت تبریز یادآور شد: مثل این دنیا همانند تاجری است که جنسی را می‌فروشد و پولش را می‌گیرد ولی باید جای آن کالا فروخته شده کالای دیگری را هم قرار دهد وَاِلا هیچ چیزی باقی نخواهد ماند و ورشکست خواهد شد.

,

وی تاکید داشت: انسان همانند آن مادری که از اول به فکر جهیزیه دخترش هست باید از زمان مکلف به فکر آخرت و‌مرگ باشد.

,

این عالم فرهیخته آذربایجان با بیان اینکه باید به وصیت‌نامه‌ها اهمیت داد، تصریح کرد: قلم تاریخ گذشته، حال و آینده را توصیف می‌کند و از تجربیات گذشته می‌تواند به آیندگان انتقال دهد، اینکه انسان چیزی بنویسد که به فکر آخرتش باشد، اهمیت والایی دارد.

,

وی بیان داشت: صاحبان قلم یک روزی از این دنیا خواهند رفت و باید کسانی باشند که جای آنان را بگیرند و از اکتشافات و آثار و ارزش‌‌های علما و سایرین این‌ها را به یادگار بگذارند.

,

آیت‌الله آل‌هاشم با اشاره به قطعی برق تبریز، متذکر شد: ایام تابستان است و باید در استفاده از لوازم برقی دقت لازم را به‌‌کار ببریم و در مصرف آب نیز صرفه‌‌جویی کنیم.

,

وی در پایان صحبت‌های خود همه را به تبعیت از احکام الهی فرا خواند و عنوان کرد: انسان اگر احکام را بداند، در این دنیا و آن دنیا راحت خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه