اخبار داغ

مدیر ثبت احوال شهرستان کرمان:

زمان قانونی برای صدور شناسنامه ولادت ۱۵ روز و ثبت فوت ۱۰ است

زمان قانونی برای صدور شناسنامه ولادت ۱۵ روز و ثبت فوت ۱۰ است
میرازیی گفت: زمان قانونی برای ثبت ولادت ۱۵ روز از تاریخ صدور گواهی توسط بیمارستان و فوت مدت ۱۰ روز از تاریخ زمان جواز دفن می باشد ،مراجعه در خارج از مدت زمان قانونی نیاز به مجوز قضایی دارد و باعث می شود پرونده به خودی خود وارد روال قضایی شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ احمد میرزایی  مدیر ثبت احوال شهرستان کرمان با اشاره به نقش ثبت وقایع حیاتی و تأثیر آن در تصمیمات کلان استان و حتی کشور خواستار تعامل و همکاری بیمارستان ها و دستگاههای اجرایی مرتبط در این خصوص شد  و به خبرنگار ما گفت: وجود برخی مشکلات در ثبت وقایع حیاتی  در بخش موالید است و بروز این مشکل  عدم هماهنگی و همکاری میان بیمارستان ها با دستگاههای اجرایی مرتبط به ویژه ثبت احوال است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی  عدم آگاهی مردم از قوانین و حساسیت موضوع را به دلیل عدم اطلاع رسانی عنوان و افزود : زمان قانونی از زمان صدور گواهی تا ثبت در اداره ثبت احوال و دریافت شناسنامه 15 روز می باشد، بسیاری از مردم در این زمینه اطلاع ندارند و در شرایط ویژه ای که در زمان تولد نوزاد قرار گرفته اند بعضاً کوتاهی کرده و زمانی بعدازمهلت قانونی اقدام به ثبت مشخصات و دریافت شناسنامه می نمایند که دیر شده و ندانسته بایستی وارد مراحل دیگری شوند .

,

مدیر ثبت احوال شهرستان کرمان ارائه راهکار و پیشنهاد با توجه به تجارب چندین ساله مسئولین را بهترین گزینه رسیدن به نتیجه برشمرد و  با قدردانی از مدیریت بیمارستان ها، ابراز امیدواری کرد با همکاری فی مابین ادارات مربوطه و مراکز درمانی و بیمارستان ها هیچ مشکلی در ثبت وقایع حیاتی وجود نداشته باشد .

,

میرزایی اضافه کرد :هرگونه دستورالعملی بایستی توسط اداره ثبت احوال در کمترین زمان به بیمارستان ها ارسال شود تا آنها براساس آخرین قوانین ارسالی کشوری اقدام نمایند .

,

وی  تصریح کرد : بایستی دلایل افزایش آمار فوتی به نسبت سنوات گذشته تحلیل و آسیب شناسی در این خصوص صورت گیرد تا در برنامه ریزی های آتی مورد بهره برداری قرار گیرد.

,

مدیر اداره ثبت احوال شهرستان کرمان  در خصوص ثبت وقایع حیاتی، ثبت موالید را هویت دادن به نوزاد بعنوان فردی از افراد جامعه آینده عنوان کرد .

,

وی عدم مراجعه ارباب جمعی بدلیل عدم آگاهی از زمان و روال ثبت وقایع حیاتی را از اهم مشکلات برشمرد و گفت :زمان قانونی برای ثبت ولادت 15 روز از تاریخ صدور گواهی توسط بیمارستان و فوت مدت 10 روز از تاریخ زمان جواز دفن می باشد .

,

میرزایی اذعان داشت : مراجعه در خارج از مدت زمان قانونی نیاز به مجوز قضایی دارد و باعث میشود پرونده به خودی خود وارد روال قضایی شود، این موضوع علاوه بر اتلاف زمان زیاد هزینه های سنگین نیز به ارباب رجوع تحمیل می کند ، درحالیکه مراجعه در زمان قانونی باعث می شود در کمترین زمان کار بدون هیچ گونه هزینه ای انجام شود .

,

وی عدم آگاهی مردم را از عمده ترین دلایل به وجود آمدن مشکلات مطروحه خواند و عدم همکاری برخی از بیمارستان ها را دلیل آن دانست و اظهار داشت :تمامی بیمارستان های شهر کرمان به استثناء 2 بیمارستان همکاری لازم را دارند گرچه مدیریت بیمارستان تعامل لازم را دارد اما تغییر در افراد مسئول و عدم اطلاع کافی آنها این مشکلات را در پی دارد .

,

میرزایی ابراز داشت : تحویل گواهی تولد به والدین و عدم اطلاع آنها از زمان قانونی جهت مراجعه به ثبت احوال عامل اصلی در بروز مشکل است، اگر گواهی توسط بیمارستان به اداره ثبت احوال سپرده شود، ثبت احوال پس از صدور شناسنامه آن را به بیمارستان تحویل میدهد تا در سیر مراحل تسویه حساب پرونده مشکلی بوجود نیاید .

,

وی بخش راین و شهر اختیارآباد را از جمله مناطقی عنوان کرد که بیشترین همکاری را دارند و با قدردانی از مسئولین مربوطه ، توجیه شهرداران، دهیاران، اعضاء شوراهای اسلامی شهر و روستا، مراکز بهداشتی و درمانی و مسئولین مرتبط به ثبت وقایع حیاتی را در این زمینه بسیار تأثیرگذار ارزیابی کرد .

,

میرزایی با اعلام آمادگی هرگونه همکاری ثبت احوال با بیمارستان در ثبت به موقع وقایع حیاتی تصریح کرد :در ایجاد مشکلات برای ارباب جمعی علاوه بر اینکه در برابر قانون بایستی پاسخگو باشیم شرعاً نیز مسئولیم و باید جوابگوی اتلاف وقت و هزینه های اضافی سیر مراحل قضایی باشیم، در شرایطی که میتوانیم بااطلاع رسانی به موقع وبرنامه ریزی وهمکاری منظم بین بیمارستانها با ثبت احوال وسایر دستگاه های مربوطه ازایجاد هرگونه مشکلی جلوگیری کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه