اخبار داغ

اندرحکایت قاچاق مکمل های غیر مجاز؛

مکمل هایی که پشت پهلوانان را به خاک می مالد

مکمل هایی که پشت پهلوانان را به خاک می مالد
متاسفانه برخی از ورزشکاران برای اینکه بتوانند در رشته ورزشی خود توان بیشتری داشته باشند از مکمل ها استفاده می کنند منتهی سوء استفاده ای که در این خصوص انجام می شود مکمل های تقلبی است که در بازار عرضه می شود و برای سلامت بسیار مضر و خطرآفرین است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابراهیم شهریاری دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کرماندر گفتگو با راه آرمان؛ در رابطه با قاچاق مکمل های ورزشی به خبرنگار ما گفت: وجود این نوع مکمل ها در استان کرمان خطر جدی برای جامعه بشمار می روند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی گفت : در قانون مربوط به سال 1334 اعلام شد واردات، صادرات ، خرید و فروش دارو بدون اخذ مجوز از وزارت بهداشت و درمان جرم محسوب می شود این قانون از قبل از انقلاب  تا به الان لازم الاجرا بوده است ولی متاسفانه امروزه برخی برای سودجویی کلان و گریز از قانون به بازار رخنه کرده  و خرید و فروش مکمل که مضراتی برای جامعه دارد را پیشه خود ساخته اند.

,

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کرمان افزود: درتبصره "ت"  قانون آمده است کلیه مواد تحریک کننده بجز اقلام دارویی باید به تایید وزرات بهداشت و درمان برسد ولی متاسفانه افرادی هستند که برای گریز از قانون و گمرک اقدام به خرید و فروش مکمل های غیر بهداشتی می کنند که برای کلیه افراد جامعه مضر است.

,

شهریاری عنوان  کرد:  افرادی که می خواهند از این مکمل ها استفاده کنند باید به داروخانه های معتبر و دارای مجوز از علوم پزشکی مراجعه نمایند.

,

وی بیان داشت: متاسفانه برخی افراد سودجو اقدام به وارد کردن مکمل های قاچاق می کنند که دارای نوع کم خطر و پرخطر می باشد ، یک نمونه از آن تنها 10 درصد پروتئین است و ما بقی آن از شیرخشک استفاده می شود.

,

شهریاری افزود: نوع دیگر حاوی اجزای دارویی است که بسیار خطرناک است وبرخی از باشگاه های ورزشی جوانان را ترغیب می کنند که از این نوع استفاده نمایند.

,

وی در رابطه با نظارت این کمیسیون اذعان داشت: اکثر عرضه کنندگان این مکمل ها در بیرون از باشگاه ها از جمله در منازل، پارکها و سایر نقاط اقدام به خرید و فروش می نمایند که دور از دسترس ما هستند.

,

ورزشکاران می توانند مکمل های مجاز را از داروخانه ها تهیه نمایند

, ورزشکاران می توانند مکمل های مجاز را از داروخانه ها تهیه نمایند,

محمد حسیبی مدیر اداره دارو علوم پزشکی کرمان نیز در رابطه با مضرات مکمل ها در گفتگو با  راه آرمان گفت : متاسفانه برخی از ورزشکاران برای اینکه بتوانند در رشته ورزشی خود توان بیشتری داشته باشند از مکمل ها استفاده می کنند منتهی سوء استفاده ای که در این خصوص انجام می شود مکمل های تقلبی است که در بازار عرضه می شود.

, راه آرمان,

وی گفت: مصرف خودسرانه این نوع مکمل ها توسط ورزشکار یا با درخواست مربی که اطلاع کافی  در این رابطه  نداشته باشند با استفاده از آن سلامتی خود را به خطر می اندازد.

,

مدیر اداره دارو علوم پزشکی کرمان اذعان داشت: متاسفانه در رابطه با استفاده نابجا و خودسرانه مکمل ها چندین مرگ در خود کرمان داشته ایم که این افراد بدون هیچ گونه اطلاع و با مصرف بی رویه جان خود را از دست داده اند.

,

حسیبی عنوان کرد: مکمل ها چند نوع متفاوت هستند از جمله پروتئینی ، ورزشی ، املاح معدنی و هورمونی که برخی در رشته های سنگین، هوازی، بدنسازی از آن استفاده می کنند که هر رشته ورزشی شرایط خاص خود را دارد.

,

وی خاطرنشان کرد: استفاده خودسرانه و نابچا از آن باعث افزایش فشار خون، افزایش عوره، اختلال در کلیه و کبد می شود.

,

حسیبی اذعان داشت: مکمل های ورزشی فقط و  فقط عرضه آن در داروخانه ها مجاز است زیرا آنها به شدت تحت کنترل می باشند و به طور متوسط از هر داروخانه در ماه بین 5 تا 7 بار بازدید به عمل می آید و  اگر فروش غیر مجاز باشد به شدت برخورد خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه