اخبار داغ

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو:

بیانیه اتحادیه اروپا آبکی و کلی‌گویی است/ تکلیف FATF را مشخص کرده‌اند، نباید دوباره در صحن علنی مطرح شود

بیانیه اتحادیه اروپا آبکی و کلی‌گویی است/ تکلیف FATF را مشخص کرده‌اند، نباید دوباره در صحن علنی مطرح شود
سعیدی با انتقاد از وقت‌کشی و کلی‌گویی اتحادیه اروپا در خصوص حفظ برجام، گفت: 3 کشور اروپایی بیشتر دنبال منافع خود هستند و هیچگاه تجارت 115 میلیارد دلاری با ایران را جایگزین تجارت 400 هزار دلاری با آمریکا نمی‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج ، محمد اسماعیل سعیدی ، بیانیه اخیر اروپا درخصوص حفظ برجام و تامین منافع ایران را آبکی خواند و ابراز داشت: اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای سبک به طرح موضوعات کلی اکتفاء کرد و عملاً تضمین معینی به ایران داده نشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی ادامه داد: در برجام نیز آنان کلیات را مطرح کردند و بعداً دیدیم با تفسیر به رأی موضوعات، آنچه به نفع خودشان است را از مسایل و توافقات برداشت می‌کنند.

,

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تجربه ثابت کرده است آمریکایی‌ها در موضوعات بین‌المللی نتوانسته‌اند مستقل از آمریکا تصمیم بگیرند و به ویژه در مسایل خاورمیانه تابع آنان بوده‌اند، خاطرنشان ساخت: میزان تجارت اتحادیه اروپا با آمریکا بیش از 400 هزار دلار است و این درحالیست که آنان با ایران تنها 115 میلیارد دلار تبادل تجاری دارند و در چنین وضعیتی قطعاً منافع مادی خود را ملاک عمل قرار می‌دهند.

,

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه باتوجه به عدم جلب نظر ایران توسط اروپایی‌ها سرنوشت لایحه مسکوت FATF به کجا می‌رسد، متذکر شد: رهبر انقلاب در این خصوص حجت را تمام کرده و بر پایه‌ی اصل 110 قانون اساسی ضمن اعلام مخالف با الحاق به کنوانسیون‌های مشکل‌زا، خواهان تصویب قوانین داخلی و مستقل در حوزه مبارزه با پولشویی و تروریسم شدند.

,

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در واکنش به اظهارات یکی از نمایندگان مبنی بر اینکه «از دفتر رهبری پیام داده‌اند با لایحه مقابله با تامین مالی تروریسم مشکلی ندارند»، توضیح داد: وقتی در حضور نمایندگان مجلس رهبری صراحتاً مخالفت‌شان را با این لایحه اعلام می‌نمایند، دیگر چنین ادعاهایی قابل استناد نیست و سخن رهبری از دفتر رهبری ارجح‌تر است.

,

وی در پایان صحبت‌های خود تاکید کرد: انتظار داریم دیگر لایحه FATF در صحن علنی مجلس مطرح نشود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه