اخبار داغ

علما و بزرگان اهل سنت استان هرمزگان عنوان کردند؛

امام صادق (ع) شخصیتی بارز در ترویج علوم انسانی است/ علمای اهل سنت علمشان را مدیون امام صادق هستند

امام صادق (ع) شخصیتی بارز در ترویج علوم انسانی است/ علمای اهل سنت علمشان را مدیون امام صادق هستند
علما و بزرگان اهل سنت استان هرمزگان، امام جعفرصادق (ع) را شخصیتی بارز و نمونه در ترویج علوم انسانی و معارف فقه اسلامی دانستند و اظهار کردند: امام صادق(ع) درعلم و دانش بسیار تبحر داشتند و به خاطر صداقت و پاکی در گفتار و کردار این امام بزرگوار شهره عام و خاص بودند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز، علما و بزرگان اهل سنت استان هرمزگان، امام جعفرصادق (ع) را شخصیتی بارز و نمونه در ترویج علوم انسانی و معارف فقه اسلامی دانستند و اظهار کردند: امام صادق(ع) درعلم و دانش بسیار تبحر داشتند و به خاطر صداقت و پاکی در گفتار و کردار این امام بزرگوار به این لقب شهره عام و خاص بودند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز،,

امام صادق(ع) درعلم و دانش تبحری خاص داشتند

, امام صادق(ع) درعلم و دانش تبحری خاص داشتند, امام صادق(ع) درعلم و دانش تبحری خاص داشتند,

شیخ مسعود راهبر، عالم اهل سنت هرمزگان در گفتگو با خبرنگار هرمز اظهار کرد: امام جعفر صادق(ع) شخصیتی بسیار بزرگوار دردیگاه اهل سنت بوده و از جایگاه بسیار خاصی برخوردار هستند.

,

عالم اهل سنت با بیان اینکه لقب امام جعفر بن محمد، صادق بوده است، گفت: به خاطر صداقت و پاکی در گفتار و کردار این امام بزرگوار به این لقب شهره عام و خاص بودند.

,

راهبرعنوان کرد: امام صادق (ع) در اواخرعصر صحابه زندگی می کردند و اصحابی را مانند سهل بن سعد ساعدی و حنف بن مالک را دیده و درک کرده اند.

,

وی با تاکید بر اینکه امام صادق(ع) درعلم و دانش بسیار تبحر داشتند، بیان کرد: کاتبان حدیث معتبر در اهل سنت از این امام بزرگوار احادیثی را نقل و در کتابهایشان آورده اند و امام مالک که عالم  فقهی اهل سنت هستند از مکتب امام صادق(ع) علم و دانش یاد گرفته است.

,

عالم اهل سنت افزود: امام صادق(ع) در کرم، سخاوت و بخشش منزلت فوق العاده ای داشتند و از اموال شخصی خود به مردم عطا می کرد؛ همچنین در انفاق و کمک مخفیانه مانند جدش امام زین العابدین(ع) بودند و در تاریکی شب به فقرا و مستمندان مدینه کمک کرده که این امر پسندیده اش تا بعد از مرگش هیچ کس نفهمید.

,

امام صادق(ع) فقیه ترین عالم دین اسلام است

, امام صادق(ع) فقیه ترین عالم دین اسلام است, امام صادق(ع) فقیه ترین عالم دین اسلام است,

راهبر با بیان اینکه امام صادق در مجالس حاضر جواب بودند، گفت: در هر مکان و مجلسی ایشان آماده پاسخگویی به تمام سوالات بودند و بزرگان اهل سنت بیان می کنند ایشان هم زبان فصیح وهم علم و دانش فراوانی داشتند.

,

وی اظهار کرد: تواضع، اخلاق نیک، وقار و سنگیی ایشان به گونه ای بود که حاکمان زمانش در مقابل ایشان خود را محقر و تسلیم می دانستند.

,

عالم اهل سنت با تاکید بر اینکه امام صادق(ع) یکی از ائمه دین اسلام است، تصریح کرد: امام ابو حنیفه که رئیس مذهب حنفی هستند امام صادق(ع) را فقیه ترین شخص معرفی کرده  و اظهار کرده امام جعفر صادق(ع) علاوه بر علم و دانش در تقوا نیز خاص هستند.

,

راهبر خاطر نشان کرد : امروزه جهان اسلام از علم و دانش این امام بزرگوار استفاده می کند وعلما هم باید از سیره و منش این بزرگوار بیشتر بگویند تا بیشتر به جهان اسلام شناخته شوند.

,

علمای اهل سنت علمشان را مدیون امام صادق(ع) هستند

, علمای اهل سنت علمشان را مدیون امام صادق(ع) هستند, علمای اهل سنت علمشان را مدیون امام صادق(ع) هستند,

حجت الاسلام کثیر، امام جمعه اهل سنت بخش شیبکوه هرمزگان در گفتگو با خبرنگار هرمز اظهار کرد: امام صادق(ع) در نزد عرفا و علمای اهل سنت از شخصیتی بارز و نمونه در ترویج علوم انسانی و معارف فقه اسلامی هستند که آنها از این امام بزرگوار سرمشق می گرفتند.

,

عالم اهل سنت تصریح کرد: آقای جاهد یکی از ادیبان و دانشمندان بزرگ اهل سنت در مورد امام صادق(ع) بیان می کنند جعفر فرزند محمد کسی است که علم و فقهش دنیا را پر کرده است.

,

کثیر ادامه داد: یعقوبی نیزکه از مورخان مشهور اهل سنت هستند، نقل می کنند که امام صادق(ع) از بزرگترین و دانشمند ترین مردم نسبت به دین خدا هستند؛ همچنین ابوالفتح شهرستانی حضرت امام صادق(ع) را صاحب علم سرشار در دین، حکمت و پارسایی می داند.

,

وی با بیان اینکه زمان امام صادق(ع) دوران آزادی علم و دانش بوده است،خاطر نشان کرد: علمای مذاهب اربعه اهل سنت علم و دانش خودشان را از امام صادق(ع) فرا گرفته اند و مدیون این امام بزرگوار هستند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه