اخبار داغ

مدیر اداره دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمان:

تولید داروی ایرانی به جای داروی خارجی برای بیماران خاص/کمبود داروهای خارجی بستگی به سیاست شرکت های بیمه گذار دارد

تولید داروی ایرانی به جای داروی خارجی برای بیماران خاص/کمبود داروهای خارجی بستگی به سیاست شرکت های بیمه گذار دارد
حسیبی گفت: در شرایط خاص امروز داروهای تولید ایران که دولت هزینه آن را می پردازد می تواند جایگزین خوبی برای داروهای با برند خارجی برای بیماران خاص باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد حسیبی مدیر اداره دارو دانشگاه علوم پزشکی در گفتگو با راه آرمان در رابطه با کمبود برخی از داروهای بیماران خاص در داروخانه ها گفت: این نوع داروها در کلیه داروخانه ها موجود می باشند البته داروهای خارجی برای بیماران خاص که می بایست در قالب شرایط بیمه ای پرداخت می شده  و فرانشیزی که دولت برای آن پرداخت می کرده در حال حاضر داروهای خاص تولید ایران را در بر می گیرد که به صورت مجانی در اختیار بیماران خاص قرار می گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی گفت: دولت مصوب کرده که داروهای با برند خارجی که قبلا وارد می شده  به خاطر شرایط خاص در حال حاضر بیماران باید خودشان هزینه آن را پرداخت نمایند و این در هر جای دنیا به همین صورت می باشد که متاسفانه تا به الان این داروها بی حساب و کتاب پرداخت می شدند.

,

مدیر اداره دارو دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان افزود: یکسری  از داروها مجانی و با  آپشن های خاص وجود دارد که دولت خودش هزینه آن را می پردازد.

,

حسیبی در رابطه با کمبود برخی از داروهای خاص در داروخانه ها،  اذعان داشت:  اگر برخی از بیماران بخواهند از داروهایی با برند اروپایی و خارجی استفاده کنند هزینه را باید خودشان پرداخت نمایند والا دارو نه احتکار و نه جمع شده است بلکه در تمامی داروخانه ها موجود است ولی به خاطر شرایط خاص  قیمت آن متفاوت شده است.

,

وی در رابطه با داروی مادوپار مربوط به بیماری پارکیسنون اذعان داشت: تحریم در وارد کردن دارو تاثیرچندانی نگذاشته و خواه ناخواه بی تاثیر هم نبوده است احتمال دارد برخی از داروها با برندهای متفاوت در مقطعی از زمان دچار کمبود شود که این نوع از بیماران می توانند از برند ایرانی جایگزین استفاده نمایند.

,

حسیبی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه برخی از داروها در بسته بندی های فله ای به فروش می رسد که اتکیت ندارند، گفت: برخی از داروها مثل همین مادوپار به صورت 100 عددی در شیشه به فروش می رسد ولی بسته به شرایط خاص چون دارو کمبود می شود و باید در اختیار اکثر بیماران قرار گیرد آن را به صورت 30 عددی یا 50 عددی در پاکت سربسته (با ثبت تاریخ تولید و تاریخ انقضا و طریقه مصرف در روی پاکت عرضه می شود ) این بدان معنا نیست که چون برچسب و اتکیت ندارد دارو چینی هست .

,

مدیر اداره دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمان در رابطه با داروهای ایرانی می توانند جایگزین مناسبی برای داروهای برند خارجی باشند ، ابراز داشت: داروهای ایرانی به همین سادگی ساخته نمی شوند بلکه باید آزمایشات زیادی از جمله بالینی  روی آنها انجام شود تا به مرحله تایید و تولید برسند.

,

وی ادامه داد: تعهد سازمان بیمه گر که تعهد بیمه را به عهده می گیرند شرایط خاصی برای قبول دارو دارند برخی برند ایرانی را برای پوشش بیمه ای متقبل می شوند و الا وزارت بهداشت برای واردات داروهای لازم و تایید شده مجوز  صادر می کند.

,

مدیر اداره دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمان به یک اتفاق جدید اشاره کرد و گفت: سازمان های بیمه گر براساس مصوبه ای که انجام شده داروهایی که برای بیماران اوتیسمی  بدون نسخه دریافت می شوند و یا چندین قلم دیگر از جمله قرص و شربت سرماخوردگی، شربت معده، قرص استامینوفن از شئون بیمه ای خارج شده اند  این براساس سیاست گذاری شرکت های بیمه ای بوده و این مسئله مربوط به سال گذشته می باشد که از تاریخ اول تیر ماه سال جاری این مصوبه در کلیه داروخانه ها اجرایی شده است.

,

حسیبی با بیان اینکه  قرص مادوپار جزو اقلام کمبود دارو می باشد، خاطرنشان کرد: این بستگی به سیاست گذاری شرکت های بیمه ای دارد  که نتوانسته آن را وارد کند می تواند مشکل مربوط به ارز باشد و یا چیز دیگری .

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه