اخبار داغ

رئیس دادگستری قزوین خبر داد؛

کاهش ۲۸ درصدی طلاق در سال جاری

کاهش ۲۸ درصدی طلاق در سال جاری
رئیس دادگستری شهرستان قزوین گفت: طلاق در ۲ ماهه نخست سال جاری نسبت به سال گذشته در شهرستان قزوین 28 درصد کاهش داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام حسین کثیرلو، در گفت‌وگو با  صبح قزوین عوامل متعددی را در کاهش طلاق موثر دانست و اظهار کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی برای زوجین درآستانه ازدواج  حضور قضات مشاور زن در محل محاکم خانواده، ارجاع متقاضیان طلاق به مراکز مشاوره خانواده و استقرار واحدهای صلح و سازش شوراهای حل اختلاف و تیم کاهش طلاق اداره بهزیستی در محل دادگاه‌های خانواده قزوین از علل عمده کاهش طلاق در دادگستری شهرستان قزوین است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,  ,


وی افزود: میزان ازدواج در شهرها اندکی کاهش داشته است، اما این موضوع در روستاها حدود 4 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

رییس دادگستری شهرستان قزوین اذعان کرد: طلاق در 2 ماهه نخست سال جاری نسبت به سال گذشته در شهرستان قزوین 28 درصد کاهش داشته است. 

وی اذعان کرد: با توجه به اقدامات انجام شده، کاهش طلاق در روستاها بیشتر و قابل توجه بوده است. 

کثیرلو عنوان کرد: یکی از مهم ترین عوامل طلاق عدم فراگیری مهارت‌های زندگی زوجین قبل از ازدواج است که در این خصوص لازم است نهادهای فرهنگی، آموزشی و مشاوره ای با برنامه ریزی نسبت به آموزش زوجین اقدام کنند. 

وی در پایان تصریح کرد: هم اکنون مهریه بالا یکی از عوامل اصلی شکل گیری معضل طلاق در بین زوجین جوان شده که لازم است خانواده‌ها بدانند که مهریه و سکه بالا تضمین درست و قابل اعتمادی برای تحکیم خانواده و شروع زندگی مشترک خوب نیست.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه