اخبار داغ

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت دالاهو مطرح کرد؛

تامین مواد اولیه مهمترین مشکل فرشبافان دالاهویی

تامین مواد اولیه مهمترین مشکل فرشبافان دالاهویی
نشست بررسی مشکلات فرش بافان و هنرمندان این عرصه با حضور مدیران دستگاه های ذیربط شهرستان دالاهو برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از کرند کرد، از دالاهو، این نشست با حضور فرماندار ، رئیس اداره تامین اجتماعی دالاهو  و رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان و فرش بافان دالاهویی در سالن امام خمینی (ره) این شهرستان برگزار شد .

, شبکه اطلاع رسانی دانا, کرند کرد, از دالاهو,

حسین اسدی رئیس ادره صنعت معدن و تجارت شهرستان دالاهو ضمن خیر مقدم با اشاره به وجود 610 فرش باف در دالاهو به بیان مشکلات هنرمندان این عرصه در شهرستان پرداخت .

,

اسدی گفت : مهمترین مشکل فرش بافان دالاهویی نبود مواد اولیه در شهرستان است که این موضوع سبب بروز مشکلاتی برای فرش بافان شده است و باید مواد اولیه  فرش را از  شهرستان های همجوار تهیه کنند .

,

وی همچنین از کیفیت فرش ها و تابلو فرش های  تهیه شده در دالاهو نیز گله مند بود و افزود کیفیت نه چندان خوب فرشهای تولید شده باعث کاهش فروش شده است و اگر بافندگان کیفیت فرش ها را بهتر کنند ادره فرش استان به صورت تضمینی فرشهای تولید شده را خریداری می کند .

,

لطف اله شهبازی فرماندار دالاهو نیز ضمن تبریک دهه کرامت و میلاد امام رضا (ع)   اظهار کرد :  از آنجایی که فرش یکی از هنرهای اصیل ایرانی است؛ باید برای تداوم، احیاء و شناساندن آن به نسل های کنونی گام های موثرتری در شهرستان  برداشته شود.

,

شهبازی یکی از راه کارهای پیشرفت در عرصه فرش بافی را توسعه نیروی انسانی فعال و آموزش دیده بیان کرد و گفت : به منظور آموزش صحیح فرش بافی در شهرستان هماهنگی هایی را با فنی و حرفه ای شهرستان انجام داده ایم و این اداره آماده ارائه آموزش  در این زمینه می باشد .

,

فرماندار دالاهو  با اشاره به تعداد فرش بافان دالاهویی گفت متاسفانه فروش  فرش در شهرستان  تاسف بار است و علت اصلی آن نیز کیفیت پایین فرش های تولید شده است که خریداران رقبتی برای خرید فرش دالاهو ندارند .

,

در ادامه جلسه فرش بافان مشکلات خود را با مسئولان ذی ربط مطرح کردند .

,

, ,

, ,

, ,

, ,

 

,

انتهای پیام/ج

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه