اخبار داغ

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

امام صادق(ع) دانشگاهی با محوریت انواع علوم راه‌اندازی کرد/ قرآن و احادیث اهل بیت و ائمه(ع) در زندگی ما مهجور واقع شده‌اند

امام صادق(ع) دانشگاهی با محوریت انواع علوم راه‌اندازی کرد/ قرآن و احادیث اهل بیت و ائمه(ع) در زندگی ما مهجور واقع شده‌اند
نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: مرکز حفظ و بیان همه این احادیث امام صادق(ع) است، اما متاسفانه قرآن به عنوان اصل دین و احادیث اهل بیت به عنوان فرع دین و هم ائمه(ع) به عنوان شارعان مهجور هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از صبح قزوین  آیت الله عبدالکریم عابدینی صبح امروز  در مراسم بزرگداشت شهادت بنیانگذار مذهب شیعه با عرض تسلیت ایام شهادت امام صادق(ع) اظهار کرد: امام صادق(ع) و امام باقر(ع) بیشترین نقش را در ترویج معارف دین داشتند، اکثر امامان ما فرصت بیان حقایق دین را پیدا نکردند و دشمن اجازه نمی‌داد ائمه رسالت دینی خود را با مردم درمیان بگذارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,
امام جمعه قزوین افزود: اکثر امامان ما برای بیان تفسیر قرآن به مردم فرصت زیاد نداشتند؛ البته هر امامی فرصت خاصی برای هدایت مردم داشت اما امام صادق(ع) و امام باقر(ع) نسبت به بقیه ائمه زمان بیشتری برای ارتباط با مردم داشتند. 
,
وی عنوان کرد: به دلیل اینکه در زمان این دو امام بزرگوار بنی امیه و بنی عباس درگیری بیشتری داشتند و این موضوع زمینه ارتباط گیری ائمه با مردم را فراهم کرد.
,
استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه امام صادق(ع) دانشگاهی با محوریت انواع علوم راه‌اندازی کرد، گفت: این دو امام همام، هزاران دانشجو و دانشمند و بزرگانی همچون زراره و محمدبن مسلم تربیت کردند و حقایق قرآنی را برای یاران خود بیان کردند.
,
مفسر قرآن و نهج البلاغه ابراز کرد: امامان ما حدود 230سال در بین مردم حضور داشتند و تقریبا 10 برابر زمان رسالت پیامبر اکرم احکام دینی و اسلامی را به صورت عملی و دعا به دل مردم رساندند.
,
وی بیان کرد: با بررسی شرایط سیاسی و اجتماعی امیرمومنان تا زمان غیبت امام زمان(عج) را مشخص می‌شود هیچ رخدادی در زمان فعلی ما به وقوع نپیوسته جز اینکه نمونه آن در زمان ائمه رخ داده و ما اینگونه از رفتار امامان الگو می‌گیریم که در مقابل حکام ظالم باید چگونه رفتار کنیم.
,
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اذعان کرد: استقامت علما و ایستادگی مردم ما در طول تاریخ موهبتی است که از ایستادگی ائمه در دوران حکومتشان به دست آورده اند و پایه گذاران این ارزش‌ها امامان بودند و زمینه حفظ دین بزرگان ما را فراهم کردند.
,
آیت‌الله عابدینی با بیان اینکه حدود 100 برابر حجم قرآن، احادیث از پیامبر و ائمه برای ما به یادگار مانده است، تصریح کرد: مرکز حفظ و بیان همه این احادیث امام صادق(ع) است، اما متاسفانه قرآن به عنوان اصل دین و احادیث اهل بیت به عنوان فرع دین و هم ائمه(ع) به عنوان شارعان مهجور هستند.
,
وی افزود: امروز باید از خود سوال کنیم چقدر با قرآن انس داریم و نسبت به آن شناخت پیدا کردیم؟ به چه میزان با ائمه و احادیث آنها انس و ارتباط داریم؟ به چه میزان ائمه در زندگی ما حضور دارند؟ پاسخ به این سوالات مهجوریت ائمه را نشان می‌دهد.
,
امام جمعه قزوین ابراز کرد: امام صادق(ع) درباره ایمان می‌فرمایند:" اسلام درجه ای دارد و بالاتر از اسلام ایمان و درجه بالای ایمان یقین است، انسان‌ها در دنیا چیزی کم یاب تر از یقین پیدا نمی‌کنند و بندگان شکور خداوند طعم یقین را می‌چشند"، ما باید مراقب باشیم که حالات ما از خوبی‌ها به بدی‌ها هجرت نکند زیرا گناهان ما را از ایمان و یقین محروم می‌کند. 
,
استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: ما باید مراقب باشیم که چه دینی داریم، دین خیالی و موهوم داریم یا دین یقینی؟ برای دستیابی به دین یقینی، ائمه توصیه کرده اند که باید ارتباط خود را با خداوند تقویت کنیم و به نماز و قرآن و عبادت وصل شویم.
,
وی تصریح کرد: امام صادق(ع) درباره دنیا می‌فرمایند:" اگر انسان به دنیا حریص باشد، همواره غمگین و محزون خواهد بود، اما انسان‌های زاهد که نسبت به دنیا بی اعتناست جسم و جانش راحت است و دچار غم‌های بی‌مورد نمی‌شود."
,
 
,
مفسر قرآن و نهج البلاغه اذعان کرد: امام صادق(ع) درباره جوانمردی می‌فرمایند:" جوانمردی یعنی هرجا که خدای متعال منع فرموده قدم نگذارید و هرکجا خدای متعال دستور داده حضور پیدا کنید."
,
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: جوانمردی با جوانی متفاوت است جوانی گذر عمر است و اختیار آن در دست ما نیست، اما ما اختیاردار جوانمردی هستیم باید در مقابل ظلم و منکرات سکوت نکنیم و مصلحت اندیشی و منفعت طلبی را کنار بگذاریم. 
,
وی بیان کرد: اگر جوانمردی را کنار گذاشته و مصلحت اندیشی کنیم افراد زیاده طلبی روی کار می‌آیند که سکه و دلار و پول بیت المال را غارت می‌کنند و این اشرار فاسد به گونه ای بر جامعه مسلط می‌شوند که اگر فریادی هم سر دهیم صدایمان به جایی نخواهد رسید.
,
آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: امام صادق(ع) درباره نماز می‌فرمایند:" هرکس نماز را سبک بشمارد شفاعت ما شامل حال او نمی‌شود. " خدای متعال در قرآن فرموده که ای کسانی که ایمان آورده اید ایمان بیاورید و با صادقان همراه باشید ائمه جزو صادقان دین هستند.
,
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ابراز کرد: امام صادق(ع) درباره ویژگی شیعیان می‌فرمایند:"شیعه ما سه ویژگی دارد، زمان نماز به آن اهمیت می‌دهند، اسرار ما را در مقابل دشمنان حفظ می‌کنند، از مال و دارایی خود انفاق می‌کنند و به فکر محرومان جامعه هستند." 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه