اخبار داغ

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین عنوان کرد؛

تشدید نظارت‌ بر نرخ‌ها و برخورد قاطع با گران‌فروشان/ متخلقین به پرداخت ۵۲ میلیارد محکوم شدند

تشدید نظارت‌ بر نرخ‌ها و برخورد قاطع با گران‌فروشان/ متخلقین به پرداخت ۵۲ میلیارد محکوم شدند
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین با اشاره به محکومیت ۵۲ میلیارد ریالی متخلفین گفت: با توجه به افزایش نرخ‌ها در روزهای اخیر، نظارت‌ بر بازار را تشدید کرده‌ایم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود احمدی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین در گفت‌وگوی اختصاصی با شاخص،با اشاره به افزایش قیمت‌ها در روزهای اخیر اظهار کرد: شرکت در جلسات مستمر و هفتگی ستاد تنظیم بازار، رصد روزانه بازار و گزارش به مبادی مربوط، تشدید نظارتها با برگزاری گشتهای مشترک و اجرای طرح نظارت ایام تعطیل از بازار در سطح استان از جمله اقدامات این اداره کل برای مقابله با تخلفات است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص،,

وی افزود: صنف لباس و پوشاک، صنف خواربار، سوپرمارکت و پرو تینی، صنف نانوایان و صنف قنادان وشیرینی فروشان بیشترین تخلفات را در حوزه گران فروشی دارند.

,

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین با اشاره به افزایش نرخ ارز و نحوه نظارت بر این بازار ابراز کرد: در خصوص ارز از آنجا که  قزوین  دارای پایانه خارج از کشور نمی‌باشد و در  مجاورت با تهران می باشد لذا تخلفات ارز مسافری (ورودی و خروجی) نداشته‌ایم.

,

این مسئول در ادامه گفت: نسبت به  عدم ایفای تعهدات ارزی شرکت‌ها منوط به گزارش و شکایت از بانک‌های عامل تا کنون پرونده‌ای در این خصوص  به این مرجع ارسال نگردیده است.

,

احمدی در خصوص بازار خودرو اظهار کرد: از آنجا که دفاتر شرکت‌ها در تهران می‌باشد، پرونده‌های تشکیل شده جهت احقاق حق به تعزیرات حکومتی تهران ارسال شده است.

,

وی با اشاره به بازار مسکن تشریح کرد: از آنجا که اموال غیرمنقول براساس ماده ۱۰ (ق م) مشمول کالا، خدمات و نظام صنفی نمی‌شوند، خارج از صلاحیت رسیدگی توسط این مرجع می باشد.

,

*پرونده متحلفین در حوزه گران‌ فروشی خارج از نوبت رسیدگی می‌شود

, *پرونده متحلفین در حوزه گران‌ فروشی خارج از نوبت رسیدگی می‌شود,

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین در خصوص علت گرانی‌های اخیر گفت: در بحث محصولات پتروشیمی به علت کاهش عرضه سهام در بورس با افزایش قیمت مواجه بودیم.

,

این مسئول در ادامه افزود: در بخش کالای اساسی نیز عدم ایجاد شرایط تخصیص ارز به وارد کنندگان از جمله عوامل افزایش قیمت در این حوزه است.

,

احمدی، افزایش قیمت جهانی کالا را از دیگر عوامل افزایش قیمت‌ها دانست و گفت: در این روزها افزایش قیمت نهاده‌های دامی (کنجاله و سویا) را داشتیم که تولیدکنندگان این بخش را با چالش مواجه کرد.

,

وی با اشاره به کاهش میزان ثبت سفارش برای واردات کالا عنوان کرد: مشکلات مربوط به ترخیص کالا در گمرک و مشکلات مربوط به سامانه ثبت سفارش (سامانه نیما) نیز از دیگر عوامل موثر در گرانی‌های اخیر بود.

,

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین در خصوص اقدامات این اداره کل برای برخورد با متخلفان گفت: به پرونده‌های تشکیل شده از آغاز افزایش قیمت‌ها خارج از نوبت رسیدگی شده و با متخلفین برخورد قاطع صورت گرفته است.

,

*۷۳ پرونده قاچاق کالا و ارز در استان قزوین تشکیل شد

, *۷۳ پرونده قاچاق کالا و ارز در استان قزوین تشکیل شد,

این مسئول با اشاره به رصد روزانه بازارو تشدید نظارت‌های میدانی گفت: به منظور رسیدگی به تخلفات در حوزه افزایش نرخ‌ها نیز گشت‌های مشترک سیار ایجاد شده و اجرای طرح‌های ایام تعطیل را داریم.

,

احمدی در خصوص ارزیابی عملکرد اداره کل تعزیرات در ۳ ماهه نخست سال ۹۷ تشریح کرد: ۱۹۹۵ پرونده مختومه مربوط به کالا و خدمات صنفی را داشتیم که به ۹۶درصد از آن رسیدگی شده است.

,

وی خاطرنشان کرد: :۷۳ پرونده قاچاق کالا و ارز مختومه و به ۹۴ درصد از آن رسیدگی شد.

,

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین ادامه داد: در حوزه پرونده های ویژه بهداشت، دارو و درمان نیز ۱۰۳ پرونده مختومه با ۹۶ درصد عملکرد را داشتیم.

,

این مسئول در پایان افزود: مبلغ ریالی محکومیت در رای برای کلیه پرونده‌های رسیدگی شده به میزان بیش از ۵۲میلیارد ریال است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه