اخبار داغ

درگفتگویی با مسئولان شهرستان اسدآباد مطرح شد؛

لزوم ایجاد فرهنگسرا در دیار سیدجمال

لزوم ایجاد فرهنگسرا در دیار سیدجمال
شهرستان اسدآباد با سابقه ای زیاد در پرورش عناصر فرهنگی هم اکنون با کمبود فضاهای فرهنگی از جمله یک فرهنگسرا مواجه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نافع، اقدامات فرهنگی از بهترین راهکارها برای پرکردن صحیح اوقات فراغت و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی ست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

 

,

شهرستان اسدآباد با سابقه ای زیاد در پرورش عناصر فرهنگی (در اعصارگذشته) هم اکنون با کمبود فضاهای فرهنگی مواجه است.

,

 

,

سوژه ی این گزارش خبری لزوم ایجاد مراکز فرهنگی در دیارسیدجمال است که در عصرحاضر کمبود این مهم به وضوح قابل درک است.

,

 

,

فرهنگسراها یکی از مراکز کاربردی در حوزه ی فرهنگی هستند که ایجاد یکی از این مراکز در دیارسیدجمال از بهترین راهکارها در پرکردن حفره های فرهنگی ست که این وعده علیرغم وعده های مکرر مسئولان سابق و فعلی تاکنون عملیاتی نشده است.

,

 

,

سالن سینما، سن تئاتر و کنسرت موسیقی، نمایشگاه کتاب و فعالیتهای مشابه فرهنگی از دستاوردهای نرم افزاری ایجاد فرهنگسرا در اسدآباد است که متاسفانه دیارسیدجمال تاکنون موفق به برخورداری از آن نشده است.

,

 

,

یکی از بهانه های مسئولین شهرستان برای عدم ایجاد فرهنگسرا نبود بودجه است که با منطقی دانستن این بهانه می‌توان به وجود سالنی آماده در اداره ارشاد برای اختصاص به این مهم اشاره کرد.

,

 

,

این سالن که میزبان مراسمات فرهنگی زیادی در طول سالیان گذشته بوده دم دست ترین گزینه برای راه اندازی اولیه فرهنگسراست که متاسفانه از دیدِ دوستان دور مانده است.

,

 

,

علت مهم دیگر برای احداث فرهنگسرا در اسدآباد وجود 5 دانشگاه و راه اندازی یک دانشکده جدید در شهرمان است که وجوداین مراکزعلمی باعث شده تعداد کثیری از دانشجویان از شهرهای مختلف در دیارسیدجمال حضور داشته باشند.

,

 

,

بی شک قشـر دانشجو بعنوان یکی از اقشار پرانرژی جامعه ، نیاز مبرمی به مکانهایی همچون سینما و کتابخانه دارد که این کمبود مهم هم اکنون و از طریق این گزارش به گوش مسئولین شهرستان می‌رسد.

,

 

,

نماینده مردم اسدآباد در مجلس در گفت‌وگویی با خبرنگار ما در این رابطه گفت: برای اینکه یک فرهنگسرای مجهز برای شهرستان ایجاد کنیم لازم است در بودجه ی سال 98 بندی برای آن اختصاص دهیم.

,

 

,

اکبر رنجبرزاده ضمن استقبال ازاین پیشنهاد تصریح کرد: معتقدیم وجود جوانان پرانرژی در شهرستان اراده ی کافی برای ایجاد این مرکز را در ما ایجاد میکند.

,

 

,

وی اضافه کرد: در انتهای دوره ی هشتم برای احداث سینما در شهرستان اقداماتی را آغاز کردیم اما بعلت اتمام دوره ی خدمت این پروژه نیمه تمام باقی ماند.

,

 

,

نماینده مردم اسدآباد در مجلس همچنین بیان کرد: بودجه  سال بعد تابستان در مجلس و پاییز در دولت بررسی می‌شود و سعی می‌کنیم اخذ بودجه برای احداث فرهنگسرا را در بودجه ی سال بعد بگنجانیم.

,

 

,

وی اضافه کرد: این مساله را قبلا به رییس ارشاد شهرستان تذکر داده ایم و منتظر هستیم وی با حضور در وزارتخانه مقدمات این مهم را انجام دهد.

,

 

,

فرماندار اسدآباد نیز در این رابطه به خبرنگار ما گفت: دیارسیدجمال با دارابودن قومیت‌های گوناگون پتانسیل مناسبی برای احداث فرهنگسرا را داراست اما مانع اصلی این موضوع عدم تخصیص بودجه به پروژه های جدید از سوی دولـت اسـت.

,

 

,

کریم حمیدوند ضمن اشاره به وجود پروژه های ناقصی همچون استخربانوان و کنارگذر شهرستان تصریح کرد: اولویت اصلی ما تکمیل پروژه های نیمه تمام اسـت.

,

 

,

وی بابیان اینکه راه حل موقت این موضوع استفاده از سالن اداره ارشاد است تصریح کرد: راه حل دائمی این موضوع ایجاد یک مجتمع تجاری توسط بخش خصوصی و در کنار آن احداث فرهنگسراست.

,

 

,

فرماندار اسدآباد ضمن اشاره به مذاکره با بخش خصوصی برای نمایش فیلم‌های روز در سالن ارشاد بیان کرد: دولت برای تشویق سرمایه گذاران برای احداث سینما معافیت مالیاتی را برای آنان صادر کرده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه