اخبار داغ

بانوی محجبه کُردستانی:

حجاب برای یک زن حکم مروارید درون صدف را دارد / خدا را شکر چادری ام

حجاب برای یک زن حکم مروارید درون صدف را دارد / خدا را شکر چادری ام
بانوی محجبه کردستانی گفت: من با تمام وجودم چادرم را دوست دارم، این یک شعار نیست بلکه هر کسی بنا به اختیار خود کاری را انجام می دهد و من اشتیاق آن را در وجود خود می بینم چون حجاب ما را از گناه محدود می‌کند و باعث می شود که همانند یک انسان واقعی زندگی کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، با گذری در خیابان های شهر سنندج همواره افراد با حجاب در کنار بی حجاب ها و جود دارند وهمواره با حجاب برتر خود نقش بسیار مهم و اساسی در جهت آرامش و آسایش فرد و خانواده و امنیت در اجتماع، ایفاد می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

 

,

 

,


داشتن حجب و حیا، رعایت اصول و ارزش های دینی و مذهبی از جمله رعایت حجاب و پوشش اسلامی توسط زنان و مردان مؤمن و متدین خواهد بود ولی متاسفانه در چند سال اخیر با نفوذ شبکه های  ماهواره ای بد حجابی گسترش پیدا کرده است ولی هنوز هم افراد با حجاب در استان وجود دارند که به مناسبت 21 تیر هفته عفاف و حجاب با خانم طیبه بابایی یکی از بانوهای محجبه کردستانی به گفتگو نشستیم .

,
,

 

,

 

,


دلیل شما برای انتخاب حجاب چیست؟

,
,


دلایل زیادی وجود دارد که یک نفر بخواهد حجاب را انتخاب کند، از فطرت گرفته تا دستور دین و مسائل اجتماعی، فطرت زن به گونه ای است که متانت و حیا را دوست دارد چنانکه حیا زیباست و برای زنان زیباتر لذا حجاب موافق است با فطرت و طبیعت زن که گرایش به وقار دارد .

,
,

 

,

 

,


طبق دستورات دینی و قرآنی کسی که اسلام را  می پذیرد باید تمام احکام و دستورات آن را بپذیرد ، پس نمی شود که اسلام را پذیرفت ، نماز و روزه و حج را به جا بیاوریم اما حجاب را نپذیریم لذا دستورات دین به نفع خود ماست چون باعث امنیت روانی و اجتماعی ما را تامین می کند و سد محکمی در مقابل بیمار دلان و چشم چرانان است .

,
,

 

,


آیا به نظر شما حجاب محدودیت نمی آورد؟

,
,


بر عکس همه که می گویند حجاب محدودیت نیست باید بگویم اتفاقاً حجاب یک محدودیت است اما باید تفسیر کنیم که چه جور محدودیتی ، تقریباٌ همه برای پنجره های خانه هایشان پرده نصب می کنند آیا این محدودیت نیست؟! بله محدودیت است اما محدودیتی که نتیجه ی آن به دست آوردن یک آزادی بزرگتر و آسان  که در خانه ی خود نشست و برخاست می کند .... پس هر محدودیتی بد نیست لذا اگر حجاب را به عنوان یک محدودیت بپذیریم باید بگوییم یک محدودیت است برای بدست آوردن یک آزادی بزرگتر .

,
,

 

,


آیا حجاب تنها در چادر خلاصه می شود؟

,
,


هر چند که چادر حجاب برتر است اما هستند افرادی که با مانتوهای بلند و پوشش کامل هم جزء افراد با حجاب محسوب  می شوند ولی اگر بخواهیم نمره ای را به این نوع پوشش ها بدهیم اگر مانتو باشد 15 باشد چادر به عنوان حجاب برتر نمره ی 20 را خواهد گرفت .

,
,

 

,

 

,


در تابستان با این هوای گرم با حجاب گرمتان نمی شود؟

,
,


طبق روایتی که از حضرت علی (ع) نقل شده که می فرمایند؛ حال که نمی توانیم گرمای چادر را تحمل کنیم چگونه خواهیم توانست آتش جهنم را تحمل کنیم بنابراین در یک کلام دینداری تلاش و زحمت می خواهد .

,
,

 

,


آیا چادر پوشیدن شما اجباری بوده است یا به اختیار خود آن را انتخاب کرده اید؟

,
,


من با تمام وجودم چادرم را دوست دارم، این یک شعار نیست بلکه هر کسی بنا به اختیار خود کاری را انجام می دهد و من اشتیاق آن  را در وجود خود می بینم  چون حجاب ما را از گناه محدود می‌کند و باعث می شود که همانند یک انسان زندگی کنیم.

,
,

 

,


چرا بد حجابی و فرهنگ غربی در بین جوانان به جای حجاب جای خود را باز کرده است ؟

,
,


امروزه می بینیم که خانواده ها از تأثیر این بشقاب سمی غفلت می کنند ، فرزندان قبل از اینکه به بلوغ اجتماعی ، فکری و اقتصادی برسند متاسفانه سن بلوغ جنسی در جامعه به طور چشمگیری کاهش یافته است ، جوانان امروز ما به دلیل تبلیغات سوء دشمنان اسلام حال تحقیق کردن را ندارند و ماهواره فقط سرخوشی کاذب را به آنها القاء می کند که این خود باعث سهل انگاری در تحقیق و پذیرش دین می شود و کم کم  گناه قلب انسان را تیره و تاریک می کند تا جایی که خدایی نکرده انسان به استهزاء و مسخره کردن احکام خدا می شود بنابراین اگر چه حجاب صرفاً یک قانون دینی است من معتقدم روانشناسان باید بیشتر در مورد حجاب حرف بزنند .

,
,

 

,


چرا اسلام بیشتر به خانم ها دستور حجاب می دهد تا مردان ؟

,
,


اسلام دینی است با روانشناسی فوق العاده، هر جا لغزشگاه مردان باشد بیشتر آنها را مخاطب قرار می دهد و هر جا زنان بیشتر در معرض خطر و سقوط باشند آنان را مورد عتاب و خطاب قرار می دهد، میل دلبری کردن در زنان بسیار بالاست و به قول شهید مطهری زنان شکارچی قلب های مردان هستند و برای تصاحب قلب مرد دلبری و تبرج می کنند و مردان هم چون شکارچی جسم زنان هستند و چشم هم جاسوس دل است پس در مورد پوشش و عدم تبرج و دلبری بیشتر سخنانش با زنان است .

,
,

 

,


اجبار در حجاب به حجاب لطمه نمی زند ؟

,
,


حجاب و هر قانون دیگری اگر با اختیار پذیرفته شود خیلی بهتر است اما به نظر من حجاب ضمن اینکه یک قانون دینی است حکم اجتماعی هم محسوب می شود لذا هر کار خوبی بالتبع تبعات آن دامنگیر جامعه هم خواهد شد بنابراین همانطور که بدحجابی جامعه را به گناه می کشاند حجاب هم جامعه را به سمت درستکاری پیش خواهد برد .

,
,

 

,


حرف آخر شما ؟

,
,


حجاب امنیت خاطر ایجاد می کند، اگر زنان محجّبه باشند، امتیازات ظاهری کنار گذاشته می شود و ذهن ها متوجه علم و ادب و هنر و اخلاق می شود. دیگر تمام توان زن صرف ظاهر و زیبایی نمی گردد، بلکه وقت و توانش به چیزهایی صرف می شود که بسیار ارزشمند تر است.

,
,

 

,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه