اخبار داغ

مدیرکل بهزیستی استان کرمان مطرح کرد؛

ایجاد بانک اطلاعات خیر در استان کرمان/شدت افزایش خشونت و اعتیاد در جامعه

ایجاد بانک اطلاعات خیر در استان کرمان/شدت افزایش خشونت و اعتیاد در جامعه
صادق زاده بانک اطلاعات خیر را یکی از ایده های اداره کل بهزیستی استان کرمان برشمرد و گفت: بستری فراهم تا بطور سالانه همه اقدامات خیران که در جامعه انجام می دهند در این بانک ثبت و ذخیره شده تا در آینده مورد استفاده خود خیر قرار گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ عباس صادق زاده مدیرکل بهزیستی استان کرمان صبح امروزبه مناسبت گرامیداشت هفته بهزیستی با شعار "بالندگی صیانت اجتماعی با توسعه بهزیستن " در جمع خبرنگاران اظهار داشت: متاسفانه اگر امروز در جامعه سلامت اجتماعی تهدید شده و نتوانستیم شرایط بهتر زیستن  در شأن مردم ایجاد کنیم دلیل آن عدم اطلاع رسانی و آگاهی های لازم به مردم بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی گفت: این آگاهی  نه تنها در همه توده مردمی نقش لازم را داشته  بلکه متاسفانه با آگاهی کمی روبرو بوده ایم.

,

مدیر کل بهزیستی استان کرمان با تاکید بر اینکه شرایط اجتماعی زیاد جالب نیست، افزود: این امر نیاز به مشارکت آحاد جامعه دارد.

,

صادق زاده عنوان کرد: باید مسائل و آمار موجود را به صراحت در اختیار مردم قرار دهیم زیرا کتمان آن یک جفای به جامعه است زیرا آنها را از حقایق دور می کند.

,

4/26 درصد مردم جامعه دچار یک نوع اختلال هستند

, 4/26 درصد مردم جامعه دچار یک نوع اختلال هستند,

وی با بیان اینکه امروز بحث خشونت در جامعه کرمان رشد معنی داری پیدا کرده است، افزود: ۲۶/۴درصد مردم جامعه دچار یک نوع اختلال هستند که برای این آمار تحقیق انجام شده است.

,

صادق زاده اذعان داشت: متاسفانه خشونت و اعتیاد در جامعه به شدت در حال رشد است و اینها مربوط به پایین بودن دانش اجتماعی است که باعث می شود جوانان گرایش به اعتیاد صنعتی پیدا کنند.

,

وی خاطرنشان کرد: اگرمشکلات  روحی و روانی درمان نشود اعتیاد سنتی و صنعتی جواب داده است ولی در هر حال درمان زمان بر است و این به علت عدم آگاهی جوانان از دانش اجتماعی است.

,

صادق زاده گفت: امروز با کمال تاسف علائم افسردگی ۱۰ درصد کاهش پیدا کرده است یعنی نسبت به بسیاری از آسیب های اجتماعی با بی توجهی و بی تفاوتی نگاه می شود.

,

33 درصد زنان در حاشیه شهرها در معرض آسیب های پر خطر قرار دارند

, 33 درصد زنان در حاشیه شهرها در معرض آسیب های پر خطر قرار دارند,

وی افزود: طبق آخرین تحقیق انجام شده در حاشیه شهر ۳۳ درصد از زنان در معرض آسیب های پر خطر بوده اند از جمله می توان به خشونت های کلامی اشاره کرد که می تو اند در بین این خانواده ها رشد پیدا کرده و دامنه آن به بیرون از خانواده ودر جامعه نیز کشانده شود.

,

مدیر کل بهزیستی استان کرمان به اعتیاد زنان نیز اشاره کرد و گفت: زنان اقشار ضعیفی هستند که اکثر آنها به علت عدم آگاهی دچار این آسیب می شوند.

,

صادق زاده افزود: آنچه امروز در جامعه در رنج هستیم مراجعه به درمان است که گاها دیده شده برخی از افراد به خاطر حفظ آبروی‌ خود برای درمان مراجعه نمی کنند.

,

وی همچنین بیان داشت: با توجه به اینکه اکثر خانم ها به زیبایی پوست و اندام خود توجه می کنند بعضا دیده شده در مراجعات به آرایشگاه ها در دام سودجویان مواد افیونی و روانگردان قرار گرفته اند اینکه اگر از این مواد استفاده کنید به اندام دلخواه خود خواهید رسید.

,

عدم آگاهی و شناخت کافی جوانان علت گرایش آنان به مواد روان گردان است

, عدم آگاهی و شناخت کافی جوانان علت گرایش آنان به مواد روان گردان است,

صادق زاده با اظهار تاسف بیان داشت: تاسف برانگیز است ظرف ۱۰ روز مراجعه ۱۴ کیس دختر ۱۳ تا ۱۷ ساله که به مواد روانگردان مبتلا شده بودند به یکی از مراکز درمانی داشتیم که اینها همه به علت عدم آگاهی  به استفاده از مواد روان گردان بوده است.

,

وی با تاکید بر اینکه واقعیت هایی است که باید به جامعه آگاهی داده شود، تصریح کرد: خانواده ها باید در این امر توجه بسیار نسبت به افکار فرزندان خود داشته باشند زیرا بی توجهی به روند گرایش نوجوانان به سمت و سوی روان گردان ها سبب عواقب جبران ناپذیری می شود از آن جمله می توان به خودکشی های دسته جمعی اشاره کرد.

,

صادق زاده از کلیه اصحاب رسانه به عنوان معتمد مردم خواست تا بیشتر در زمینه مسائل و آسیب های اجتماعی روز اطلاع رسانی نمایند  و واقعیات را به مردم بگویند تا آنان نسبت به مسائل اجتماعی آگاه تر شوند.

,

7/6 درصد آمار سالمندی در کرمان و 10 درصد در کشور

, 7/6 درصد آمار سالمندی در کرمان و 10 درصد در کشور,

مدیرکل بهزیستی استان کرمان همچنین به آمار بالای سالمندی که زنگ خطری برای کرمان است  اشاره کرد و اذعان داشت: یکی از آسیب هایی که در آینده با آن مواجه خواهیم بود سالمندی است که 7/6 درصد آمار سالمندی مربوط به کرمان می باشد و  در حالی که این آمار در کشور 10 درصد است.

,

وی عنوان کرد: در کشورهای اروپایی این آمار 12 درصد است ولی از سالمندی سالم برخوردار هستند که ما نیز باید به دنبال این باشیم که جامعه سالمندی سالم داشته باشیم.

,

صادق زاده گفت: از هم اکنون باید برای دوره خودمان فرهنگ سازی نماییم تا در آینده دوره سالمندی سالمی داشته و نسبت به آن ازآگاهی کافی برخوردار باشیم تا بتوان از یک آسیب جدی و هزینه بر جلوگیری نماییم.

,

وی نداشتن برنامه اجتماعی را از ضعف های بزرگ در جامعه عنوان کرد و افزود: درست است بسیاری از دغدغه های مربوط به مسائل اجتماعی کلیه نظام و جامعه را درگیر کرده است اما باز هم صاحب یک نسخه اجتماعی نیستیم.

,

صادق زاده خاطرنشان کرد: اداره کل  بهزیستی استان کرمان توانسته از لحاظ ایده پردازی رتبه اول کشوری را از آن خود نماید .

,

رونمایی از سند ده ساله در هفته بهزیستی

, رونمایی از سند ده ساله در هفته بهزیستی,

وی از رونمایی سند ده ساله اداره کل بهزیستی با مشارکت  کارشناسان بهزیستی، دانشکده آینده پژوهی دانشگاه علوم پزشکی کرمان و افراد صاحب اطلاع بیرون از ساختار دولت در هفته بهزیستی خبر داد.

,

مدیرکل بهزیستی استان کرمان ادامه داد: این سند نشان می دهد که در سال 98 الی 1405 جامعه سالمندی چگونه خواهد بود.

,

صادق زاده با تاکید بر اینکه با رشد معنی دار بیماران مزمن روانی روبرو هستیم، عنوان کرد: متاسفانه به دلیل برخی مسائل اقتصادی واجتماعی تعداد زیادی از افراد جامعه  دچار مشکلات روحی و روانی می شوند.

,

متاسفانه در کرمان تنها 7درصد کودکان در معرض آموزش قرار دارند

, متاسفانه در کرمان تنها 7درصد کودکان در معرض آموزش قرار دارند,

وی گفت: با کمال تاسف استان کرمان با همه زمینه های فرهنگی 7 درصد از کودکان را در معرض آموزش دارد.

,

صادق زاده افزود: مهدکودک هایی که در تمام کشور مباحث پیشگیرانه در آن آموزش داده می شود.

,

وی ادامه داد: متاسفانه خانواده ها از گذاردن فرزندان خود در مهدکودک ها از سطح تفکر پایین برخوردار هستند زیرا آموزش هایی که در مهدکودک ها متوجه آنان می شود بهتر از آُسیب هایی است که در جامعه می بینند.

,

مدیرکل بهزیستی ارائه  خدمات رایگان گفتار درمانی، فیزیوتراپی و بینایی سنجی ، خط 1480 مشاوره ای به صورت حضوری، راه اندازی اکیپ هایی تحت عنوان از من بپرس در مسیرهای پر تردد و پارکها، اورژانس اجتماعی 123 ،حضور در نماز جمعه، غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا، دیدار با امام جمعه، برگزاری مسابقات ورزشی ، بهره برداری از 150 واحد مسکونی ، بهره برداری از مرکز روان شناختی در کرمان با حضور ریاست بهزیستی کشور، بهره برداری از سامانه خدمات خانگی از جمله برنامه های هفته بهزیستی عنوان کرد.

,

"بانک اطلاعات خیر" یکی از ایده های اداره کل بهزیستی استان کرمان

, "بانک اطلاعات خیر" یکی از ایده های اداره کل بهزیستی استان کرمان,

صادق زاده ، ارائه خدمات از راه دور توانبخشی، ایجاد بانک اطلاعات خیر را از جمله 40 ایده اداره کل بهزیستی استان کرمان برشمرد که در حال اجرایی شدن است.

,

وی به بانک اطلاعات خیر اشاره کرد و گفت:  بستری فراهم  تا بطور سالانه همه اقدامات خیران که در جامعه انجام می دهند در این بانک ثبت و ذخیره شده تا در آینده مورد استفاده خود خیر قرار گیرد.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه