اخبار داغ

معاون رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی:

تعداد زندانی های آذربایجان غربی بیش از ظرفیت زندان ها است

تعداد زندانی های آذربایجان غربی بیش از ظرفیت زندان ها است
معاون رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: چند برابر ظرفیت زندان ها در آذربایجان غربی زندانی وجود دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز،  پرویز علیزاده پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری ارومیه که در محل سالن جلسات خانه جوان برگزار شد، اظهار داشت: چند برابر ظرفیت زندان ها در استان زندانی وجود دارد .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی ادامه داد: در چهار ماهه سال۹۶ و سه ماهه ۹۷ آمارها نشان دهنده روند افزایشی زندانی ها است و این آمارها بیش از ظرفیت زندان های استان است.

,

معاون رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی تصریح کرد: برای کاهش افراد زندانی در قانون مجازات جایگزین حبس در نظر گرفته شده است.

,

وی افزود: مجازاتهای جایگزین حبس عبارت از دوره مراقبت، خدمات عمومی رایگان، جزای نقدی، جزای نقدی روزانه و محرومیت از حقوق اجتماعی است.

,

علیزاده ابراز داشت: تعیین انواع خدمات عمومی و دستگاهها و مؤسسات دولتی و عمومی پذیرنده محکومان و نحوه همکاری آنان با قاضی اجرای احکام و محکوم، به موجب آیین نامه ای است.

,

معاون رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی عنوان کرد: مرتکبان جرائم خفیف که حداکثر مجازات قانونی آنها شش ماه حبس است به جای حبس به مجازات جایگزین حبس محکوم می گردند.

,

وی ادامه داد: همه محکومان محکومان خطرناک نیستند وحتی در بین زندانیان افراد تحصیل کرده و دارای مدارج علمی بالا نیز دیده می شود و به همین خاطر در مجازات جایگزین حبس از حرفه و علم این زندانیان استفاده می شود.

,

علیزاده بیان کرد: آئین‌نامه اجرایی اجرایی این ماده در شهریور ۹۳ به تصویب هیات وزیران رسید، که بر اساس ماده ۲  این آئین‌نامه خدمات عمومی رایگان در شش دسته تقسیم بندی می شوند.

,

وی افزود: امور آموزشی شامل سوادآموزی، آموزش‌های علمی، فرهنگی، دینی، هنری، ورزشی، فنی و حرفه‌ای و آموزش سبک زندگی و مهارت‌های اساسی آن و امور بهداشتی و درمانی شامل اقدامات تشخیصی درمانی، توانبخشی، مامایی، بهیاری و پرستاری، نگهداری سالمندان، معلولان و کودکان، مشاوره و روان درمانی، بهداشت محیط و درمان اعتیاداست.

,

معاون رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی ادامه داد: امور فنی و حرفه‌ای شامل خدمت در کارگاه‌ها، کارخانه‌ها، صنایع وابسته به نهادهای پذیرنده و بخش‌های فنی آن‌ها و همچنین امور خدماتی شامل نگهبانی و سرایداری نهادهای پذیرنده، نظافت اماکن عمومی، حفاظت و نگهداری از فضاهای سبز و بوستان‌های شهری و باغبانی در اماکن مزبور، تعمیر و تنظیف وسایل نقلیه عمومی و دولتی و اماکن ورزشی و پارکبانی وامور کارگری شامل کارگری در بخش‌های ساختمانی، راهسازی، معادن، شیلات، مراتع، سدسازی و دیگر طرح‌های عمرانی متعلق به نهادهای پذیرنده است.

,

علیزاده عنوان کرد: امور کشاورزی، دامداری، جنگلداری و مرتع‌داری شامل درختکاری، باغبانی، برداشت محصول، مرغداری، پرورش آبزیان و انجام کار در نهادهای پذیرنده و مؤسسات کشت و صنعت وابسته به آنها و سازمان‌های حفاظت محیط زیست، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، آموزش فنی و حرفه‌ای، اوقاف و امور خیریه، زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، پزشکی قانونی و بهزیستی کشور و شهرداری‌ها، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، کمیته امداد امام خمینی (ره)، بنیاد شهید و امور ایثارگران، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان تأمین اجتماعی، کمیته ملی المپیک ایران، بسیج سازندگی، جهاد دانشگاهی و مراکز نگهداری جانبازان، معلولان، سالمندان، کودکان و نوجوانان، درمان اعتیاد وابسته به دستگاه‌ها و مؤسسات دولتی و عمومی غیردولتی می‌توانند با پذیرش محکومان مجازات‌های جایگزین حبس از خدمات رایگان آنها بهره‌مند شوند.

,

علیزاده در پایان در خصوص پیامد های اجرا نشدن حبس جایگزین خاطر نشان کرد: حضور افراد بدون سابقه کیفری در زندان می تواند به تکرار جرم توسط متهم کمک کندو همچنین در آینده دچار مشکل اشتغال و اگر هم متاهل باشند موجب طلاق می شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه