اخبار داغ

مسئول بسیج دانشجویی کشور در تبریز؛

تربیت نیروهای در تراز انقلاب و حل چالش‌های اساسی جامعه رسالت اصلی بسیج دانشجویی/ تداوم در مسیر علم گره‌گشای مشکلات امروز جامعه

تربیت نیروهای در تراز انقلاب و حل چالش‌های اساسی جامعه رسالت اصلی بسیج دانشجویی/ تداوم در مسیر علم گره‌گشای مشکلات امروز جامعه
نیک روش گفت: می‌توان نقش ویژه‌ی بسیج دانشجویی را در زمنیه تربیت نیروی در تراز انقلای اسلامی عنوان کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از آناج، محمدجواد نیک‌روش در آیین تودیع و معارفه مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: زمانی که معمار کبیر انقلاب طی پیامی ضرورت تشکیل یافتن بسیج دانشجویی و طلبه را گوشزد ‌می‌کردند کمتر کسی به این روزها می اندیشید که این شاخه پربرکت از شجره طیبه بسیج با دستاوردهای بسیار و اثر بخشی ویژه در انقلاب اسلامی جبهه انقلاب را پشتیبانی نماید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی با اشاره به فعالیت قریب به سه دهه‌ی بسیج دانشجویی، ادامه داد: تقدیم سربازانی غیور از اهالی دانشگاه که صاحبان علم و تخصص هستند و تعریف مسیر روشنی برای انقلاب که آیندگان آن را زرین ارزیابی خواهند کرد، از جمله فعالیت‌های بسیج دانشجویی بوده است.

,

مسئول بسیج دانشجویی کشور گفت: نقشی که امام (ره) برای دانشگاهیان مد نظر داشتند ناشی از این بود که امام خمینی(ره) دانشگاه‌ها را منشا و مبداء تحولات می‌دانستند.

,

وی اذعان داشت: شاید توجه به این موضوع به ما در تشخیص جایگاه حساس بسیج دانشجویی که پرچم دار در میان آحاد جامعه است رهنمون سازد‌.

,

عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین(ع) تصریح کرد: دانشگاه از آن جهت که تربیت کننده‌ی نسل پیشروی یک جامعه است دارای اهمیت ویژه می‌باشد و هم از آن جهت که الزامات حرکت را اعم از الزامات نرم‌افزاری و سخت افزاری برای یک مسیر پر شتاب فراهم می‌کند، حائز اهمیت است.

,

نیک‌روش با تاکید بر اینکه جامعه برای رسیدن به آرمان‌های خود به علم، دانش و فناوری نیاز دارد، یادآور شد: علت سیطره‌ی توهم آمیز تمدن جاهلی غربِ مدرن مرهون دستاوردهای آنها در محیط علمی است.

,

مسئول بسیج دانشجویی کشور متذکر شد: گره گشای حل مشکلات امروز کشور مسیر علم است که با این رویکرد بسیج دانشجویی در دانشگاه دو ماموریت اساسی دارد.

,

وی ادامه داد: نخست تربیت نیروی تراز برای انقلاب اسلامی است که در واقع می‌توان نقش بسیج دانشجویی را در این زمنیه ویژه ارزیابی کرد.

,

نیک‌روش افزود: بسیج طرح امام راحل(ره) بود برای امت سازی و اگر توجه داشته باشیم که جامعه‌ی ما تنها زمانی به منزل مقصور خواهد رسید که نظام امام امت بیش از پیش در میان آحاد جامعه نهادینه شود، بسیج دانشجویی در این راستا نقش ویژه‌ای دارد.

,

عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین(ع) گفت: نیروهایی که عمارگونه در مسیر پر شتاب انقلاب، در راه ولایت مجاهدت و جانفشانی می‌کنند ممکن است زمانی این جانفشانی‌ در آزمایشگاه‌ها و کتابخانه‌ها باشد و یک زمانی مجاهدت در میدان فیزیکی و دفاع سخت بود که در هر دو حضور و ابتکار عمل دانشجویان راهگشا بوده است.

,

نیک‌روش تصریح کرد: امروز جبهه اصلی دشمن در حوزه اقتصاد است و می‌خواهند از ره‌یافت این حوزه سایر حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی را تحت تاثیر قرار دهند و دست خوش تحولات منفی نمایند.

,

وی افزود: لذا جایگاه بسیج دانشجویی در ماموریت دوم نقش آفرینی در عرصه‌های مختلف انقلاب برای حل چالش‌های اساسی است.

,

مسئول بسیج دانشجویی کشور تاکید کرد: حوزه جنگ اقتصادی یکی از اولویت‌هاست و بارها در دیدارها و نشست‌های مختلف رهبری به این حوزه تاکید کرده‌اند.

,

وی ادامه داد: سنگر دانشگاه در جبهه اقتصاد باید نقش آفرینی تام داشته باشد و دانشجویان بنا به اقتضائاتی که ممکن است در دیگر اقشار کمرنگ‌تر باشد باید در دانشجویان پر رنگ‌تر باشد.

,

نیک‌روش اذعان کرد: نقطه‌ی عزیمت و خواستگاه حرکت‌های فرهنگی اجتماعی جهادی به معنای محرومیت‌زدایی و دیگر برنامه‌های بزرگ در راستای ترویج ارزش‌ها مثل راهیان‌نور باید از دانشگاه به ویژه بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها باشد.

,

مسئول بسیج دانشجویی کشور بیان کرد: برای افق‌هایی که انقلاب اسلامی تعیین می‌کند باید کارکردی ویژه از بسیج ببینیم.

,

وی با اشاره به اینکه باید خوانش‌های متفاوتی از برنامه‌های جاری بسیج‌دانشجویی داشت، گفت: هسته‌های مقاومت ماموریت خود را کمک به مردم می‌دانند و گروه‌های جهادی با توجه به تخصصی که دارند ارتقای بهره‌وری و خدمت به مردم را مد نظر قرار داده‌اند.

,

نیک‌روش خاطر نشان ساخت: توجه ویژه به طبقه‌ی متوسط شهری یکی دیگر از زمینه‌هایی است که امروز بیش از پیش ضرورت دارد.

,

وی افزود: قریب به دو دهه پیش که حرکت‌های جهادی در روستاها شروع شد به این مقدار مهاجرت از روستاها به شهرها نداشتیم لذا با این روندهای نوین باید خوانش‌های جدید داشته باشیم.

,

مسئول بسیج دانشجویی کشور تصریح کرد: اگر در مسیر حق استقامت صورت بگیرد آنچه قطعی است نصرت حق و پیروزی است که حلاوت آن از اصل پیروزی انقلاب اسلامی و پس از آن در دفاع مقدس و سازندگی کام مردم راشیرین کرد.

,

نیک‌روش گفت: کشور ایران دوازدهمین شتاب رشد علمی جهان را داشته و دومین کشور در زمینه سلول‌های بنیادی است که توسط همین سربازان علمی کشور رقم خورده است.

,

عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین(ع) تاکید کرد: اگر در هر کدام از زمینه‌های علمی پیشرفتی داشته‌ایم مرهون انقلابی هستیم که حضرت روح الله در کشور به پا کرده، اگر در برخی حوزه‌ها راضی نیستیم به این دلیل است که آرمان‌های امام(ره) به جای خود نشسته و انتظار از این انقلاب زیاد است وگرنه زمانی بود که حتی انتظار نداشتند ما ایرانیان یک لوله بسازیم‌.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه