اخبار داغ

واکنش عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس به اخراج 2 تن از دیپلمات های ایرانی از هلند در گفتگو با دانا؛

باید در رفتار با هلند مقابله به مثل کنیم/ کار هلند از منظر حقوق بین الملل محکوم است

باید در رفتار با هلند مقابله به مثل کنیم/ کار هلند از منظر حقوق بین الملل محکوم است
عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: هم وزارت خارجه و هم مجلس و دستگاه دیپلماسی همگی بایستی در مقابل مواضع خصمانه کشور هلند به پا خیزیم.
[

ابوالفضل حسن بیگی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا ضمن محکوم خواندن اخراج 2 تن از دیپلمات های ایرانی از هلند، اظهار داشت: اولا با کمال تاسف برخی از کشورهای اروپایی تحت فشار های شدید ترامپ تحت تاثیر قرار می گیرند و بعضی از فرمان هایی که ترامپ به آن ها می دهد را اجرا می کنند، از جمله برخورد بعضی از سفارتخانه ها با دیپلمات های ایرانی و بدون دلیل و با توجه به خلاف بودن مسائل بین المللی، متاسفانه دست به این اقدام شرمانه و این اقدام شرمانه و مزحک می زنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,
,

وی تصریح کرد: در تحقیقات و بررسی هایی که انجام دادیم این رفتار غربی ها فشارهایی است که ترامپ به آن ها می آورد؛ آقای ترامپ صحبت هایی کرده و قول هایی به مردم داده و از آنجایی که مردم حرکت او را منفی و مردود می دانند، در آینده نزدیک در ماه نوامبر انتخابات گسترده ای دارند و در این انتخابات احساسش در این است که در نظر سنجی ها هم مشخص شده است که بازنده است.

,

 

,

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس بیان داشت: ترامپ تلاش می کند با اقدامات خود چنین حرکاتی انجام بدهد و ظاهر نمایی و ظاهر سازی کند تا در انتخابات آتی حزبش برنده شود.

,

 

,

حسن بیگی افزود: بسیاری از کشور های کوچک مثل هلند که یک کشور کوچک است و تاب و توان مقاومت در مقابل آمریکا را ندارد و لذا دست به این اقدامات می زند که آن ها به ایشان دستور دادند.

,

 

,

وی خاطر نشان کرد: این اقدام هلند از منظر حقوق بین الملل و معاهدات بین المللی محکوم است و مقامات عالی رتبه این کشور هم تا کنون پاسخ قانع کننده ای به ایران نداده اند.

,

 

,

اقدامات دیپلمات ها در واکنش به اخراج 2 تن از دیپلمات ها از هلند

, اقدامات دیپلمات ها در واکنش به اخراج 2 تن از دیپلمات ها از هلند,

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس بیان داشت: وزارت خارجه ایران اقداماتی را انجام داده و طبق قوانین بین المللی زمان می خواهد و بعد هم می توانیم مقابله با مثل کنیم، اگر آن ها به ایران پاسخ قانع کننده ندهند ما هم می توانیم آن ها را اخراج کنیم.

,

 

,

اقدامات مجلس در این اتفاق

, اقدامات مجلس در این اتفاق,

ابوالفضل حسن بیگی با اشاره به اقدامات احتمالی مجلس در مقابل این اقدام خصمانه هلند، گفت: هم اکنون نمایندگان مجلس در حال تعطیلات تابستانی هستند و نمایندگان به حوزه های انتخابی رفتند، در اینصورت طبیعتا کمیسیون ها تشکیل نمی شود و در این صورت اگر هر اقدامی انجام شود شاید این اقدام موثر واقع نشود و شاید هم خود سرانه باشد و لذا قانون به نمایندگان مجلس اجازه نمی دهد تا در رابطه با موضوعی که در کمیسیون های تخصصی بررسی نشده موضع گیری صریح انجام دهند.

,

 

,

وی افزود: در یک مقطع دیگری هم اروپایی ها امتحان کردند و جمهوری اسلامی همه سفرای اروپایی را از ایران خارج کرد و بعد از مدتی مجبور شدند با وساطت بعضی از کشور ها ایران راضی شد تا سفرا به ایران برگردند.

,

 

,

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس عنوان کرد: این نوع اقداماتی که انجام می شود اقدامات کوچکی است و تاثیری در تصمیمات جمهوری اسلامی ندارد و خللی هم در تصمیماتی ایران در رابطه با برجام نمی تواند بوجود بیارود.

,

 

,

حسن بیگی ادامه داد: غربی ها تمام تلاششان این است که با جنگ روانی و عملیات روانی حرکت های ترامپ را مشروع جلوه دهند و در انتخابات آتی، حزب ترامپ را پیروز کنند.

,

 

,

وی خاطر نشان کرد: کشورهایی که با ترامپ نیستند می شود در آینده پیش بینی کرد که ان شا الله جمهوری خواه هان شکست خواهند خورد.

,

 

,

اقدامات دستگاه دیپلماسی

, اقدامات دستگاه دیپلماسی ,

حسن بیگی در پایان به سیر مراحل اقدامات دستگاه دیپلماسی پرداخت و گفت: در مرحله اول طبیعتا تذکر می دهند و در مرحله دوم مکتوبات و در مرحله سوم هم از آن ها میخواهند که دلیل کارشان چیست و در آخر هم مقابله به مثل می کنند و به تعدادی که آن ها دیپلمات های ما را اخراج کردند ما هم اخراج می کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه