اخبار داغ

فرماندار شهرستان سراب :

بیش از 8 هزار واحد مسکن روستایی نیاز به مقاوم سازی دارند

بیش از 8 هزار واحد مسکن روستایی نیاز به مقاوم سازی دارند
فرماندارسراب با بیان اینکه از 17 هزار و 500 واحد مسکونی روستایی در شهرستان تا کنون حدود 8 هزار واحد بهسازی شده اند گفت : بیش از 8 هزار واحد نیز نیاز به مقاوم سازی دارند .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از صدای سراب، از سراب، سید محمد عابدی در جلسه ستاد بحران شهرستان سراب بر عزم جدی مسوولین و اهالی روستاها در جهت بهسازی و مقاوم سازی مساکن روستایی تاکید کرد و افزود: این تعداد واحد باقیمانده در اثر زلزله و بلایای طبیعی غیر مقاوم هستند .

, شبکه اطلاع رسانی دانا, صدای سراب، از سراب,
 
,
وی خواستار همکاری بانک مسکن در جهت ارائه به موقع تسهیلات بانکی شد و اظهار کرد: 274 نفر از محل اعتبارات سال 91 به بانک معرفی شده اند اما هنوز پشت نوبت هستند .
,
 
,
وی، بر آماده سازی، آرشیو جوامع و کامل از امکانات موجود شهرستان جهت استفاده و نیاز در مواقع بحرانی تاکید کرد و افزود: در این راستا تهیه شناسنامه بحران از تعداد دقیق خانوارها و ساکنین روستاها و ثبت املاک مالکیتی آنها نیاز است . 
,
 
,
وی همچنین  از اجرای طرح دهیار به عنوان مدیر بحران روستا خبر داد و افزود: این طرح برای اولین بار در استان در سراب اجرا می شود و دهیاران پس از گذراندن دوره های آموزشی امدادی و مدیریتی به عنوان مدیر بحران روستا منصوب می شوند.
,
 
,
در ادامه این جلسه شهردار سراب نیز با بیان اینکه بیش از یک پنجم جمعیت شهری در بافت فرسوده زندگی می کنند افزود: از 115 هکتار بافت فرسوده شهری 2 هزار 250 واحد در محدوده شهر و 1200 واحد در سکونتگاههای غیر رسمی قرار گرفته است.
,
 
,
مرتضی اعیانی، اعتبارات تخصیصی به مقاوم سازی بافت فرسوده شهررا ناکافی دانست و افزود: سهم شهرستان جهت استفاده از تسهیلات مسکن در سالجاری 50 واحد می باشد.
,
 
,
وی با اشاره به تعداد محدود ماشین آلات عمرانی و شهرسازی موجود و فرسوده بودن آنها اظهار کرد : این تعداد ماشین آلات در مواقع بحرانی جوابگوی نیاز منطقه نیست.
,
 
,
انتهای پیام/ج
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه