اخبار داغ

بانوی هنرمند کرمانی مطرح کرد؛

حفظ حجاب و عفاف مغایرتی با وظیفه مادر بودن ندارد /ضرورت استفاده از تنوع و هنر صنایع دستی در البسه

حفظ حجاب و عفاف مغایرتی با وظیفه مادر بودن ندارد /ضرورت استفاده از تنوع و هنر صنایع دستی در البسه
فاطمه سیدی بانوی هنرمند کرمانی گفت : اکنون زنان باید در کنار وظیفه مادر بودن عفاف و حجاب خود را رعایت کنند ولی متاسفانه برخی جوانان ما با الگوبرداری از فضاهای مجازی دچار بی حجابی هایی شده اند که با حمایت مسئولین و بها دادن به آن ها و کارآفرینی می توان آن ها را از این فضاها دور کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان ؛ فاطمه سیدی بانوی هنرمند کرمانی است که در هنر پته دوزی  مشغول به فعالیت می باشد و در این راستا نمایشگاه های مختلفی را برپا کرده است و از سال 78 نیز در تهران به ادامه فعالیت های خود پرداخته است و اکنون نیز در صدا و سیما به عنوان کارشناس هنری مشغول به فعالیت است و نویسنده کتاب " پته دوزی و کاربرهای آن " می باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  راه آرمان,

, , ,

وی به احیای پته های قدیمی دوران مختلف صفویه ، افشار و زندیه پرداخته است و تا کنون 10 اثر را به ثبت ملی رسانده است و درجه یک هنری سوزن دوزی در کل کشور را گرفته است و اکنون در شهرهای مختلف ایران به آموزش پته می پردازد .

,

پته دوزی یکی از زیباترین و قدیمی ترین سوزن دوزی های سنتی ایران است که در تاریخ گذشته فرهنگی کرمان ریشه عمیقی دارد ولی متاسفانه دوخت های پته نسبت به قبل از اصل خود فاصله پیدا کرده است اما هنوز دوزنده هایی هستند که با صداقت کار می کنند .

,

 

,

این بانوی هنرمند در گفتگو با خبرنگار راه آرمان با بیان این که در ایران در هیچ دوره ای حتی دوران قبل از اسلام زن های عریان وجود نداشته است ، گفت : با شنیدن نام ایران در ذهن ها زنان ایرانی با حجاب و لباس محلی با تزئینات و دوخت و دوزهای متنوع تداعی می شوند و این نشان دهنده فرهنگ غنی ایران اسلامی است .

,

وی افزود : اکنون زنان باید در کنار وظیفه مادر بودن عفاف و حجاب خود را رعایت کنند ولی متاسفانه برخی جوانان ما با الگوبرداری از فضاهای مجازی دچار بی حجابی هایی شده اند که با حمایت مسئولین و بها دادن به آن ها و کارآفرینی می توان آن ها را از این فضاها دور کرد.

,

 

,

سیدی خاطر نشان کرد : من خودم چادری هستم و بر این عقیده هستم که افراد نه لزوما چادری بلکه باید دارای حجاب و پوششی مناسب باشند .

,

وی عنوان کرد : تنوع هنر و صنایع دستی در کشور ما زیاد می باشد و اگر بتوانیم از این هنر در لباس و چادر استفاده کنیم فرد با علاقه آن را می پوشد و مطمئنا جوانان ما دیرتر جذب کالاهای غربی می شوند و این موضوع نیازمند حمایت مسئولین است .

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه