اخبار داغ

بیانیه سپاه شهدای آذربایجان غربی به مناسبت روز عفاف و حجاب

بیانیه سپاه شهدای آذربایجان غربی به مناسبت روز عفاف و حجاب
سپاه شهدای آذربایجان غربی به مناسبت سالروز ۲۱ تیر ماه روز عفاف و حجاب بیانیه ای صادر کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، متن این بیانیه بشرح زیر می باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

بسم الله الرحمن الرحیم

,

«یا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُلْ لازْواجِکَ وَ بَناتِکَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنینَ یُدْنینَ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلاَبِیبِهِنَّ ذلِکَ أَدْنی‏ أَنْ یُعْرَفْنَ فَلا یُؤْذَیْنَ وَ کانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحیماً»؛ {احزاب/۵۹}

,

۲۱ تیر ماه هر سال یادآور حادثه حمله وحشیانه سردمدار عفت زدایی، غیرت زدایی و دیانت زدایی در ایران یعنی رژیم پهلوی به مسجد جامع گوهرشاد می‏باشد. در چنین روزی در سال ۱۳۱۴ به دستور رضا شاه پهلوی خبیث، عوامل فریب خورده وی با هجوم به مسجد گوهرشاد جمعی از مردم را به دلیل مخالفت با کشف حجاب بانوان و غربی کردن لباس مردان، به خاک و خون کشیدند.

,

حجاب اسلامی جزء ضروریات دین و از موکدات آیات و روایات معصومین می‏باشد و این فریضه الهی موجب حفظ عزت وکرامت زنان و تشخص و ارزش‏گذاری به مقام زن مومن و صیانت از حریم و شخصیت انسانی آنان می‌شود. حجاب، ارزشی است منطبق با طبیعت انسان و برای کمال و رشد شخصیت انسانی فرض شده تا سلامت جامعه و نفس و نسل را محقق کند.

,

در شرایطی که بدخواهان نظام اسلامی و استکبار جهانی در شبیخون گسترده فرهنگی قصد دارند این عزت و افتخار زن مسلمان را هتک کنند و با شبهه و تمسخر در تلاشند این زینت بندگی را از آنان بگیرند، وظیفه اصلی به دوش خود بانوان و دختران ماست تا در حفظ این پوشش و پاکیزگی تلاش کنند.

,

دیروز مردم مسلمان ما در واقعه گوهرشاد با خون خود از حجاب و عفاف صیانت کردند و امروز در هجمه رسانه‌ها، ماهواره‌ها و فضای مجازی، سلاح مبارزه و ابزار صیانت از عفت و پاکی زنان و خواهران ما، معرفت دینی و تفکر اسلامی ایشان است. نتیجه سهل‌انگاری و مسامحه در امر دین و بی‌توجهی به فرهنگ عفت و پوشیدگی، گسست خانواده‌ها و رشد مفاسد اخلاقی در جامعه است که مقدمات سقوط و نابودی یک جامعه را فراهم می‌کند.

,

تهاجم فرهنگی دشمن با تخریب ارزش ها و باورهای اسلامی به خصوص در مسئله عفاف و حجاب، این روزها یا بهتر بگوییم در این سال‏ها در ضمیر خفیف جامعه، در حال جان گرفتن است که اگر به درستی با آن مقابله نشود، خسارت‏های فراوانی را به همراه خواهد داشت.

,

متاسفانه موضوع عفاف و حجاب زنان و مردان، همانند سایر مقوله‏های فرهنگی کشور با یک ساده انگاری و به نوعی با یک ولنگاری در برخی از متولیان و مسئولین امر مواجه است که در حال گسترش مفاسد اجتماعی چون کاهش کرامت زن، از هم پاشیدن بنیان خانوده و .. می‏باشد.

,

آنچه مسلم است اینکه، آثار و تبعات هجمه فرهنگی غرب کاملا در جامعه مشهود است و مسئولین، باید خود را در مقابل این تهاجم متعهد بدانند.

,

سپاه شهدای استان آذربایجان غربی از عموم مردم استان می‏خواهد همچون گذشته در مقابل این پیشروی رسانه‏ای ایستاده و زنانشان با حجاب خود ایثار را در سربرگ اهداف خود قرار دهند و مردان آنها، سرمه حیا را بر چشمان خود کشیده، تا روحشان علی وار جاده‏های یَغُضُّوا مِنْ أَبْصارِهِمْ وَ یَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ را بپیماید و اجازه ندهند دستان ناپاک، فضای روحانی و معنوی جامعه اسلامی را به مفاسد اجتماعی آلوده نمایند.

,

معاونت روابط عمومی و تبلیغات سپاه شهدای استان آذربایجان غربی

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه