اخبار داغ

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی:

ورود ۵۰۰ هزار گردشگر خارجی به آذربایجان غربی

ورود ۵۰۰ هزار گردشگر خارجی به آذربایجان غربی
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: سالیانه در حدود ۵۰۰ هزار نفر از طریق پایانه های مرزی وارد استان می شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، صنعت گردشگری آذربایجان غربی از ظرفیت‌های بسیار بالایی برای رشد و توسعه برخوردار است به طوریکه بر آذربایجان غربی از جاذبه‌های باستانی و تاریخی زیادی برخوردار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

داشتن میراث فرهنگی متعدد و تولید صنایع دستی گوناگون موجب شده تا علاقه مندان عرصه گردشگری، آذربایجان غربی را به عنوان مقصد مناسب در حوزه گردشگری انتخاب کنند.

,

در زمینه مشکلات گردشگری با «جلیل جباری» مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی به گفت و گو نشستیم که شرح آن در پی می آید.

,

* برنامه های اداره میراث فرهنگی برای ایام تابستان برای جذب گردشگر چیست؟

, * برنامه های اداره میراث فرهنگی برای ایام تابستان برای جذب گردشگر چیست؟,

برگزاری اولین جشنواره و نمایشگاه ملی گردشگری و پنجمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی، برگزاری رویدادها، استارت آپ در موضوعات مختلف گردشگری و اشتغال، برگزاری جشنواره گردشگری غذا با محوریت استعدادیابی و ایده های خلاق گردشگری، اجرای کارون معرفی محصولات گردشگری در استان های کشور، چاپ و توزیع کتابچه مسیرها و محورهای گردشگری، نقشه راهنما، کتابچه معرفی جاذبه های گردشگری، لوح فشرده جاذبه ها، ۵۰ تیزر تبلیغاتی، معرفی ظرفیت ها و توانمندی های گردشگری استان از طریق شبکه های سراسری استانی می باشد.

,

* مشکلات پیش روی میراث فرهنگی برای جذب گردشگر چیست؟

, * مشکلات پیش روی میراث فرهنگی برای جذب گردشگر چیست؟,

عدم تثبیت نرخ ارز و نوسانات موجود در بازار ارزی داخلی، عدم اعمال سیاستهای تشویقی برای سفر خانواده هادرایام پیک سفرو گنجاندن مفهوم سفر در سبد مصرفی خانوارها، مشکلات موجود در زیر ساخت های گردشگری از جمله راه دسترسی، امکانات جاده ای، اختصاص اعتبارات مناسب برای برگزاری جشنواره ها ، رویداد ها، آئین ها در شهرهای گردشگری جهت ایجاد انگیزه به سفر، پائین آوردن هزینه های سفر بویژه اقامت ، پذیرائی و حمل و نقل از مشکلات پیش رو است.

,

* وضعیت زیر ساخت های گردشگری مانند راههای مواصلاتی استان در چه وضعیتی هستند و تا به امروز چه میزان زیر ساخت های گردشگری به حد استاندارد رسیده اند؟

, * وضعیت زیر ساخت های گردشگری مانند راههای مواصلاتی استان در چه وضعیتی هستند و تا به امروز چه میزان زیر ساخت های گردشگری به حد استاندارد رسیده اند؟,

زیر ساخت های  گردشگری از جمله راه های مواصلاتی در اکثر محور های استان با مشکلاتی نظیر عدم خط کشی ، عدم روشنایی چراغ ها و تاریکی مطلق، آسفالت معیوب و چاله های زیاد، دوبانده نبودن، نقاط حادثه خیز و پر خطر، رانندگی های غیر متعارف، عدم امکانات بین راهی مناسب جاده ای، سرویسهای بهداشتی، استراحتگاه های موقت، ورود احشام و حیوانات به جاده های اصلی و مواجه بوده است.

,

* چه میزان بودجه طرح های نیمه کار در نظر گرفته شده است؟

, * چه میزان بودجه طرح های نیمه کار در نظر گرفته شده است؟,

ایجاد زیر ساخت ها و مرمت  بناهای تاریخی، اطلاع رسانی و تبلیغات، اموزش عوامل نیروی انسانی، گردشگری الکترو نیک و فعالیت گردشگری در فضاهای مجازی از جمله نیازهای ضروری برای اختصاص اعتبارات می باشد.

,

* رتبه بندی شهرستان های استان از لحاظ گردشگر پذیر چگونه است؟

, * رتبه بندی شهرستان های استان از لحاظ گردشگر پذیر چگونه است؟,

شهرستان های ارومیه، خوی، ماکو، مهاباد، پیرانشهر از جمله شهرهای اولویت دار برای سفر و مسافرت به استان می باشند و دارای رتبه بالایی هستند.

,

* بیشترین ورودی گردشگر از کدام استان ها بوده و در مورد گردشگر خارجی چه رقمی دراستان داریم؟

, * بیشترین ورودی گردشگر از کدام استان ها بوده و در مورد گردشگر خارجی چه رقمی دراستان داریم؟,

در خصوص گردشگران خارجی، سالیانه در حدود ۵۰۰ هزار نفر از طریق پایانه های مرزی وارد استان می شوند.

,

* نسبت ورود گردشگر نسبت به مدت مشابه چند درصد کاهش یا افزایش داشته است؟

, * نسبت ورود گردشگر نسبت به مدت مشابه چند درصد کاهش یا افزایش داشته است؟,

در ایام نوروز و تعطیلات نوروزی شاهد رشد پنجاه درصدی اقامت مسافران در استان بوده ایم و پیش بینی می شود در تابستان امسال رشد ۲۰ درصدی را در استان شاهد باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه