اخبار داغ

مطالبه مشترک مجلسیان از روحانی

مطالبه مشترک مجلسیان از روحانی
طیف‌های مختلف سیاسی مجلس طی‌ گفت‌وگویی بر لزوم تغییر تیم اقتصادی دولت تاکید کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در هر محفلی بدون شک گریزی هم به مسائل اقتصادی زده می‌شود؛ انتقاد، گلایه و اعتراض از بازار و التهاباتش موضوعی است که تبدیل به یک دغدغه عمومی شده آنهم با چاشنی درخواست از دولت برای تغییر در تیم اقتصادی‌اش.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مسائل اقتصادی, بازار, دولت,

نابسامانی و ابربحران اقتصادی و البته «حباب غول پیکر»  ارزی،‌ افزایش نرخ دلار و تحلیل‌های پرفراز و نشیب درباره بازار ثانویه همواره به عنوان به یکی از مباحث روز در اجماع مختلف بدل گشته است.

, حباب غول پیکر,

اما نمایندگان مجلس هم از این دیدگاه مستثنی نیستند و هر کدام ضمن بیان عقیده شخصی خود از دولت می‌خواهند طی یک بازنگری در کابینه خود،‌ نسبت به تغییر در تیم اقتصادی اقدام فوری و عاجل کند.

,

*صادقی:‌ عدم کنترل افزایش حجم نقدینگی به مشکلات اقتصادی دامن زده است/ بانک مرکزی استقلال ندارد

, *صادقی:‌ عدم کنترل افزایش حجم نقدینگی به مشکلات اقتصادی دامن زده است/ بانک مرکزی استقلال ندارد,

محمود صادقی که عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی است و یک نماینده اصلاح‌طلب به شمار می‌رود، با اشاره به مشکلات اقتصادی موجود در کشور عقیده دارد وجود مشکلات اقتصادی امری بدیهی و روشن است که همه می‌دانیم در کشور وجود دارد.

, محمود صادقی ,

وی همچنین عنوان می‌کند که  ستادی را هم که رهبر معظم انقلاب برای هماهنگی سه قوه در راستای حل مشکلات اقتصادی و تبیین راهکارهای لازم تشکیل دادند، بیانگر این است که یک نوع ناهماهنگی در بین سه قوه وجود دارد، بنابراین لازم است در ستادی با هم کار کنند.

,

صادقی البته مشکل اساسی در بخش‌های مختلف کشور را درهم‌ریختگی و عدم انسجام می‌داند و بر این باور است که در مقابل دشمن خارجی مهمترین عاملی که می‌تواند به مقاومت ما کمک کند تقویت همبتسگی است.

,

صادقی همچنین ترمیم گسل‌های سیاسی و اجتماعی که از گذشته مانده و همچنین فرستادن امواج وحدت و همبستگی و عملیاتی شدن آن را از جمله اقدامات دیگر در راستای مقاومت در مقابل دشمن خارجی عنوان می‌کند.

,

*گودرزی:‌ لزوم ترمیم تیم اقتصادی دولت

, *گودرزی:‌ لزوم ترمیم تیم اقتصادی دولت,

عباس گودرزی یک نماینده اصولگرای مجلس ضمن اشاره به مشکلات امروز اقتصادی کشور می‌گوید شرایط کشور نشان می‌دهد که مشکلاتم وجود متأثر از تحریم نیست بلکه متأسفانه ما مبتلا به خودتحریمی هستیم و سازوکارهای غلط داخلی کشور ما را با این چالش‌ها مواجه کرده است.

, عباس گودرزی ,

وی با تأکید بر ضرورت ترمیم تیم اقتصادی دولت همواره بر این نکته هم تاکید می‌کند که  باید تدبیری اندیشیده شود که نقدینگی کشور همچون سیلی ویرانگر به سمت سکه، ارز و مسکن نرود و این نقدینگی مدیریت شود.

,

گودرزی همچنین معتقد است که آن مقدار توانی که برای ارتباط با کشورهای اروپایی‌ صرف شد، اگر برای ارتباط‌گیری با کشورهای همسایه و مبادلات تجاری با آنها صورت می‌گرفت، امروز تحریم نمی‌توانست به ما آسیب بزند. ما اگر حتی 20 درصد حجم مبادلات این کشورها را می‌توانستیم به خود اختصاص دهیم، امروز مشکلی در حوزه تحریم نداشتیم و تحریم نمی‌توانست به ما آسیب بزند.

,

*حسینی:‌ اگر تحریم‌ وجود نداشته باشد باز هم چالش‌ اقتصادی داریم/ضرورت کارآمدی مدیریت اقتصادی کشور

, *حسینی:‌ اگر تحریم‌ وجود نداشته باشد باز هم چالش‌ اقتصادی داریم/ضرورت کارآمدی مدیریت اقتصادی کشور,

سیده فاطمه حسینی نماینده مردم تهران هم با اشاره به مشکلات اقتصادی موجود در کشور، ضمن ارائه و تبیین راهکارهایی برای برون‌رفت از وضعیت فعلی عنوان می‌کند که همان‌گونه که می‌دانید شرایط اقتصادی کشور، شرایطی است که به هر تقدیر نیازمند اتخاذ تصمیمات ویژه‌ای است.

, سیده فاطمه حسینی ,

وی با اعتقاد بر اینکه نمی‌توان انتظار داشت چالش‌های اقتصادی کشور را یک قوه کشور به تنهایی حل کند،‌ تصریح می‌کند که مقام معظم رهبری هم به این نتیجه رسیدند که سران سه قوه باید روی موضوعات اقتصادی جلسه هماهنگی به صورت هفتگی داشته باشند.

,

حسینی در ادامه هم دلیل این تأکیدات را تأیید این موضوع می‌داند که نمی‌توان انتظار داشت که چالش‌های اقتصادی کشور را یکی از قوا کشور به تنهایی حل کند و این مسأله نیازمند همکاری هر سه قوه است.

,

*ذوالقدر:‌ بازنگری در تیم اقتصادی دولت ثبات و آرامش را به بازار بازمی‌گرداند

, *ذوالقدر:‌ بازنگری در تیم اقتصادی دولت ثبات و آرامش را به بازار بازمی‌گرداند,

یکی دیگر از نمایندگان تهران نیز با اشاره به مشکلات موجود در موضوع اقتصادی کشور اظهار بر این نکته تاکید می‌کند که شرایطی که اکنون در کشور به وجود آمده است اصلاً شرایط خوبی نیست.

,

وی با اعتقاد بر اینکه ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی قطعاً خواستار تغییر تیم اقتصادی دولت دوازدهم هستیم،‌ البته بر لزوم بازنگری در تیم اقتصادی کابینه هم همواره تاکید دارد.

,

سیده فاطمه ذوالقدر که یک فرد اصلاح طلب شناخته می‌شود بر این باور است که در حال حاضر هم نابسامانی در بازار ارز و سکه داریم و از طرفی هم در بخش مسکن و خودرو هم شاهد التهابات و سوءمدیریت هستیم.

, سیده فاطمه ذوالقدر,

ذوالقدر ادامه داد: ما همواره به صورت جدی و قاطع می‌خواهیم که تغییری در این بخش و البته تیم اقتصادی دولت صورت گیرد؛ چراکه همین تغییر ممکن است ثبات و آرامش را به بازار بازگرداند.

,

*پوربافرانی:‌ دولت باید در رویه‌ها و افراد تغییراتی را در تیم کاری خود ایجاد کند

, *پوربافرانی:‌ دولت باید در رویه‌ها و افراد تغییراتی را در تیم کاری خود ایجاد کند,

نماینده مردم نایین هم با اعتقاد بر اینکه با توجه به مشکلاتی که در حوزه اقتصادی با آن مواجه هستیم دولت هم باید رویه خود را در این رابطه عوض کند و هم تیم اقتصادی خود را تغییر دهد،‌ بیان می‌کند که در برخی از موارد شاهد هستیم که رویه دولت دارای ایراد است و در برخی موارد نیز این افراد هستند که مشکل ایجاد می‌کنند و این تغییرات در هر دو بخش باید اتفاق بیفتد.

,

عباسعلی پوربافرانی نماینده مستقل مجلس برخی اشکالات دولت را دارای اشکالات ساختاری می‌داند و بر این این نکته هم تاکید دارد که دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌هایی که تدوین می‌شود ایراد دارد و در برخی موارد هم مشکلات از افراد است که توان لازم و قدرت اجرایی کافی و علم و دانش اقتصادی موردنیاز را برای انجام کار ندارند که ما را با مشکل مواجه می‌کند.

, عباسعلی پوربافرانی,
منبع: فارس
, منبع: فارس]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه