اخبار داغ

ضرورت استقرار خطوط کشتیرانی در فارس

ضرورت استقرار خطوط کشتیرانی در فارس
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری فارس با اشاره به استقرار نشدن خطوط منظم کشتیرانی در این استان به عنوان یکی از نارسایی‌ها در صنعت حمل‌ونقل دریایی، اظهار کرد: این مهم موجب شده تا ضرروت اتصال و استقرار خطوط کشتیرانی بیش از گذشته احساس شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  یدالله رحمانی چهارشنبه 20 تیر در همایش استفاده از ظرفیت کشتیرانی جمهوری اسلامی در توسعه تجارت فارس، بیان کرد: سیستم حمل‌ونقل از مهمترین عوامل در کاهش قیمت تمام شده تولید کالاهایی است که می‌توانند در عرصه ملی و بین‌المللی با بازارهای مختلف رقابت کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با تصریح بر اینکه 90 درصد از حمل کالاها در دنیا از طریق کشتی و راه دریایی انجام می‌شود، افزود: استان فارس به عنوان یک قطب تجاری در جنوب کشور محسوب می‌شود و از طرفی دیگر تامین کننده 10 درصد از محصولات کشاورزی کشور است، از این رو نیاز به سیستم حمل‌ونقل حامع برای صادرات محصولات خود را دارد.

,

معاون  هماهنگی امور اقتصادی و  توسعه منابع انسانی استانداری  فارس با بیان اینکه این استان در بحث شیلات در بین استان‌های ساحلی جایگاه ششم دارد، گفت: در صادرات غیرنفتی و در تولیدات پتروشمی و سیمان در رتبه بسیار خوبی قرار داریم.

,

رحمانی همچنین چشم‌انداز صادارت غیرنفتی استان فارس در سال 97 را 2 میلیارد دلار عنوان و اضافه کرد:  در کنار این پتانسیل‌ها، فارس در ناوگان جاده‌ای با 56 هزار کامیون در سیستم حمل‌ونقل جاده‌‎ای کشور در شمار رتبه‌های نخست قرار دارد.

,

معاون  هماهنگی امور اقتصادی و  توسعه منابع انسانی استانداری  فارس ، عدم دسترسی به تشریفات حمل‌ونقل دریایی را از مشکلات این استان در صنعت حمل‌ونقل دریایی نام برد و خاطرنشان کرد: به همین دلیل نتوانسته‌ایم در تجارت بین‌الملل نقش آفرینی کاملی داشته باشیم.

,

رحمانی همچنین با اشاره به راه‌اندازی نخستین دفتر کشتیراتی جمهوری اسلامی در استان فارس، ابراز امیداوری کرد که این مهم موجب برد برای هم استان و هم نهاد شود و ادامه داد: به دلیل همجواری استان فارس با استان‌های کرمان، یزد، کهگیلویه و بویر احمد و بوشهر باید این رابطه به گونه‌ای تعریف شود که شاهد سرویس‌دهی خوبی باشیم.

,

ایسنا

,


انتهای پیام

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه