اخبار داغ

استقرار عشایر کوچ‌رو در ییلاقات چالدران

استقرار عشایر کوچ‌رو در ییلاقات چالدران
عشایر کوچ رو شهرستانهای شمال استان در ییلاقات شهرستان چالدران استقرار یافتند .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، عشایر کوچ رو شهرستانهای شمال استانه همه ساله در این فصل از سال کوچ خود را به صورت پیاده به ییلاقات شهرستان چالدران آغاز می کنند و بعد از پیمودن چندین کیلومتر راه در طی چند روز در مناطق ییلاقی این شهرستان استقرار می یابند .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

مسئول اداره امور عشایری چالدران در گفتگو با خبرنگار ما گفت : کوچ عشایر شمال استان از ۱۰ تیرماه شروع شده و تا ۱۵ شهریور ماه در این مناطق حضور می یابند.

,

فرهمند تصریح کرد :جمیعت عشایر کوچ رو شمال استان ۶ هزار ۶۰۰ خانوار با جمیعتی بالغ بر ۲۸ هزار نفر می باشد که در طول مدت استقرار آنان در مناطق ییلاقی ۲ هزار ۷۵۰ تن گوشت قرمز ،۵ هزار تن شیر و ۵۰۰ تن پشم تولید و به بازار عرضه خواهند نمود.

,

حسین زاده فرماندار چالدران نیز  گفت : همزمان با آغاز کوچ عشایر مقدمات استقرار آنان توسط ادارات امور عشایری و ادارات منابع طبیعی فراهم شده است که امسال در جهت ارائه خدمات به عشایر کوچ رو از بابت مرمت و ساماندهی ایل راه و احداث آبخشور دامی وتامین آب شرب ۲ میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده شده است.

,

حسین زاده افزود :ایل های جلالی و میلان با متشکل از ۱۹ طایفه با ۲۰۰ هزار واحد دامی سنگین و سبک از جمله خانوارهای عشایری هستند که در مناطق ییلاقی چالدران مستقر می شوند.

,

قربانی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری چالدران نیز در گفتگو با نوای چالدران گفت : شهرستان چالدران دارای ۲۱۹ مرتع ییلاقی داریم که تا کنون در ۷۴ مرتع طرحهای مرتع داری از جمله کو دپاشی ، کپه کاری واحداث آبشخور های دامی انجام یافته است.

,

قربانی خاطر نشان کرد : این شهرستان دارای ۱۴۵ هزار هکتار مراتع سرسبز بوده که از این میزان مقدار مرتع ۸۰ هزار هتار آن ییلاقی می باشد که در اختیار عشایر شهرستانهای شمال استان قرار داده شد

,

عشایر به مدت ۷۵ روز در مناطق ییلاقی این شهرستان در جهت تولید فراورده های دامی و لبنی استقرار خواهند یافت.

,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه