اخبار داغ

وزیر نیرو در اردبیل؛

روزانه حدود ۴ تا ۶ هزار مگاوات کمبود برق در سطح کشور داریم

روزانه حدود ۴ تا ۶ هزار مگاوات کمبود برق در سطح کشور داریم
وزیر نیرو در اردبیل گفت: هر روز در حدود 4 تا 6 هزار مگاوات کمبود برق در سطح کشور داریم، فلذا باید این کمبود را مدیریت و صرفه‌جویی کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازسبلان‌ما، رضا اردکانیان پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح پست 230 کیلولت نصیرلوی گرمی بااشاره به خاموشی‏‌ها و بی آبی‏‌های اخیر کشور، گفت: متاسفانه شیوه مصرف با توجه به وضعیت آب و هوایی در سطح کشور مناسب نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

وی افزود: در سالجاری در کل کشورهای جهان شاهد آب و هوایی گرم و کم‌آبی هستیم که باید کشورهای صنعتی قدرتمند جهان راهکاری برای ناسازگاری‌های حاصل از این فعالیت‌های صنعتی بیایند.

,

وزیر نیرو تصریح کرد: با اصلاح الگوی مصرف می توان مشکلات خاموشی و کم آبی را کمتر کرد.

,

وی خاطر نشان کرد: ظرفیت تولید برق ایران در بهترین حالت 52 هزار مگاوت است که در روزهای گرم اخیر این مصرف افزایش یافته و به  56 هزار تا 58 هزار مگاوات  رسیده است، این در حالیست که هر روز در حدود 4 تا 6 هزار مگاوات کمبود برق در سطح کشور داریم، فلذا باید این کمبود را مدیریت و صرفه‌جویی کرد.

,

اردکانیان ادامه داد: مدیریت کمبودبرق کار سختی نیست و مردم می‌توانندبا کاهش مصرف از به وجود آمدن مشکلاتی از جمله کم‌آبی و خاموشی جلوگیری کنند.

,

وی بیان کرد: اگر بتوانیم اصلاح الگوی مصرف را در سطح کشور جایگزین کنیم آسایش و رفاه به دنبال خواهد داشت و فشار از روی صنعت آب و برق کشور برداشته می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه