اخبار داغ

ولایتی در روسیه:

حضور ما در سوریه و عراق مستشاری است/ آمریکایی‌ها را وادار به خروج از منطقه خواهیم کرد

حضور ما در سوریه و عراق مستشاری است/ آمریکایی‌ها را وادار به خروج از منطقه خواهیم کرد
مشاور امور بین الملل مقام معظم رهبری که به روسیه سفر کرده است، در سخنانی تاکید کرد حضور ایران در سوریه و عراق مستشاری است و در صورتی که این کشورها درخواست کنند فورا خارج خواهیم شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه المیادین، دکتر علی اکبر ولایتی مشاور امور بین الملل مقام معظم رهبری که با هدف رساندن پیام ویژه امام خامنه‌ای و همچنین پیام رئیس جمهوری کشورمان به روسیه سفر کرده است، به اظهارنظر درباره مسائل منطقه‌ای پرداخته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

ولایتی گفت حضور ایران در کشورهای سوریه و عراق، مستشاری است و در صورتی که دولت‌های مذکور خواهان خروج شوند، فورا خارج خواهیم شد.

,

وی در واکنش به درخواست زورمدارانه آمریکا از ایران برای خروج از سوریه و عراق اظهار داشت ما با درخواست آمریکا در این کشورها حضور پیدا نکرده‌ایم که با درخواست آن خارج شویم.

,

مشاور امور بین الملل مقام معظم رهبری تاکید کرد : مستشاران نظامی ایرانی در صورتی که مقامات قانونی سوریه اعلام کنند نیازی به  حضور آنها ندارند، سوریه را ترک خواهند کرد.

,

وی در عین حال خاطر نشان کرد : در صورتی که ایران و روسیه در شرایط کنونی از سوریه خارج شوند، تروریسم بار دیگر برای سیطره بر این کشور بازخواهد گشت.

,

دکتر ولایتی تاکید کرد : اگر آمریکایی‌ها از خاورمیانه خارج نشوند، ما آنها را وادار به خروج خواهیم کرد.

,

وزیر خارجه اسبق جمهوری اسلامی ایران از پروژه آمریکا برای تجزیه کشورهای عراق و سوریه پرده برداشت و گفت : آمریکا به دنبال تجزیه عراق به سه بخش و سوریه به پنج بخش است.

,

وی درباره برجام اظهار داشت : باقی ماندن ایران در برجام در صورتی که تحریم‌های اقتصادی پایان نیابد، بی‌معنا و بی‌ارزش است.

,

ولایتی در واکنش به ادعاهای رژیم  صهیونیستی درباره حضور ایران در سوریه تاکید کرد حضور ایران در سوریه ربطی به اسرائیل ندارد.

,
منبع: تسنیم
, منبع: تسنیم]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه