اخبار داغ

در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه سیستان و بلوچستان مطرح شد:

دشمن در پی نا امید سازی مردم ایران است/ حضرت معصومه (س) ستون دین و اسوه ولایت هستند

دشمن در پی نا امید سازی مردم ایران است/ حضرت معصومه (س) ستون دین و اسوه ولایت هستند
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: دشمن با فشار روانی بر مردم ما می خواهد در فضاهای مجازی و شبکه‌های ماهواره ای مردم را نا امید کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، آیت الله عباسعلی سلیمانی در خطبه های نماز جمعه، افزود: متاسفانه امروز در کنار تحریم، دشمن با فشار روانی بر مردم ما می خواهد در فضاهای مجازی و شبکه‌های ماهواره ای مردم را نا امید کند، آنان می خواهند در بین مردم و نظام شکاف ایجاد کنند.
وی ادامه داد: دشمن می‌خواهد مردم را از نظام ناامید کرده و نشاط و شادابی را از مردمی که هشت سال دفاع مقدس را با دست خالی با پیروزی پشت سر گذاشتند  بگیرد، باید بداند که ما در برابر مؤلفه‌های دشمنان یک کشور مقتدریم.
این مسئول تاکید کرد: ما در برابر مؤلفه‌های دشمن یک کشور و یک ایران داریم اصلا ایران را کنار بگذاریم ما یک استان داریم که به آن هند کوچک می گویند.
وی افزود: ما در این کشور نفت و منابع مختلفی داریم و براین اساس، تمام دنیا به ما نیاز دارند، رهبر معظم انقلاب همیشه بر اقتصاد مقاومتی تاکید داشتند اما گوش ندادیم.
آیت الله سلیمانی گفت: امیدواریم مردم درک کنند که برجام بجز یک سیاست و یک کاغذ پاره چیزی نبود، خودمان باید کشور را سازیم و بازارهای داخلی خود را تقویت کنیم.
وی تاکید کرد: دولتی ها موظف هستند برای معیشت رفاه حال مردم تلاش کنند و طبق دستور رهبر معظم انقلاب روسای قوا باید در جلسات هفتگی با رهبرمعظم انقلاب برای مشکل اقتصادی کشور تلاش کنند.
وی با تبریک فرا رسیدن دهه کرامت  خاطر نشان کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری معظم انقلاب دومین جایگاه متبرک کشور ما شهر قم و جایی که بارگاه ملکوتی حضرت معصومه (س) می باشد.
امام جمعه زاهدان خاطر نشان کرد: حضرت معصومه (س)ستون دین و اسوه ولایت هستند.

شورای نگهبان حساس ترین دستگاه قانونی کشور است
حجت الاسلام و المسلمین یوسف مرادی امام جمعه موقت شهرستان سراوان در خطبه های سیاسی و عبادی این هفته با بیان اینکه پیام ترامپ از سفر به کشورهای مختلف از جمله انگلیس صلح نیست، گفت: پیام سفرهای او جنگ است و این را در سیاست های ضد مهاجری خود از جمله بازداشت کودکان نشان داده است.
 وی با اشاره به اینکه عربستان سعودی در میزبانی از ترامپ لقب گاو شیرده را گرفته و چنانچه شعور سیاسی دربین آل سعود باشد به فضاحت این تعابیر پی می برند، اظهار کرد: نتیجه ارتباط عربستان با ترامپ، پیروی کورکورانه از سیاست های اسرائیل در مسلمان کشی است.
 امام جمعه موقت شهرستان سراوان با عنوان این مطلب که  عربستان قرآن منتشر می کند ولی طرفداران قرآن کریم را در بستر خواب به همراه کودکانشان قتل عام می کند، تصریح کرد: این نتیجه دوستی با کسانیست که قرآن کریم آنها را پر کینه ترین دشمن اسلام نامیده است.
وی با اشاره به سفر مشاور مقام معظم رهبری به روسیه بیان داشت: به یقین این سفر دارای اثار گرانبهای اقتصادی و سیاسی خواهد بود.
حجت الاسلام و المسلمین مرادی با اشاره به اینکه شورای نگهبان به عنوان حساس ترین دستگاه قانونی کشور و مرکز مهم و حیاتی مانع انحراف در حرکت نظام اسلامی شده است، توضیح داد: انعطاف پذیری های صورت گرفته در زمان های مختلف و رسیدگی مجدد صلاحت نامزدهای مختلف و نگاه اصلاح گرایانه در این نهاد ارزشی به خوبی ثابت کرده است که حجمه های صورت گرفته به این دستگاه حیاتی و هدایتگر، عمدتا از سوی معاندین و مخالفین اصل نظام اسلامی می باشد.
وی با بیان اینکه مشابه شورای نگهبان که تضمین کننده اجرای قانون اساسی کشور ماست، در همه نظام های دنیا وجود دارد و ما باید قدردان این نعمت مهم و اساسی باشیم، یادآوری کرد: مسئله قبول قطعنامه ۵۹۸ یکی از پدیده‌های بسیار مهم تاریخ انقلاب اسلامی ایران بود.
امام جمعه شهرستان سراوان ادامه داد: در مقبولیت امام و انقلاب همین بس که مردمی که تا آن زمان با مشت های گره کرده فریاد جنگ جنگ سر می دادند، مطیع محض شدند و خطاب به امام عظیم الشان امت اسلامی گفتند، پیامت را شنیدیم و ما تسلیم پیام تو هستیم.
وی با بیان اینکه حرکت انقلابی مردم در تبعیت از حضرت امام بعد از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ مهر تاییدی بر مردمی بودن انقلاب اسلامی ایران است، عنوان کرد:  شهر قم به برکت وجود مبارک و ذی جود حرم اهل بیت(علیهم السلام )حضرت معصومه سلام الله علیه، مطلع انقلاب نور و اسلامی ترین حاکمیت دولتی بعد از حکومت معصومین بوده است.
حجت الاسلام و المسلمین مرادی با اشاره به نقش مهم و اساسی آثار گرانبهای اندیشه اسلامی علما و مراجع دینی شهر قم در پیروزی جمهوری اسلامی و هدایتگری آنان اذعان داشت: علمای قم امروزه در کشور ما و دنیای سیاسیون، همانند نور خورشید، غیر قابل انکار است و همه اینها به برکت آستان مقدسه حضرت معصومه سلام الله علیهاست.
وی عنوان کرد: امروزه تلاش های سازمان اوقاف و امور خیریه در زیباسازی و توسعه فضای معنوی بقاع متبرکه امامزادگان شریف، مهمان پذیری و برگزاری کلاس های فرهنگی در این مکان های شریف، علیرغم فرهنگ سازی مفید موجب کمک رسانی به اقتصاد همسایگان این بقاع شریف شده است.
امام جمعه موقت سراوان با بیان اینکه گفت و گو و تعامل سازنده با دنیا، بسیار ضروری و ارزشمند است و هرگز نمی توانیم تحت عنوان تعامل سازنده با دنیا، اعتقادات خودمان مبنی بر نرفتن زیر بار ذلت و منت استکبار را فراموش کنیم، گفت: خداوند تبارک و تعالی رضایت ندارد که کفار بر مسلمین مسلط شوند.

تجهیزات و خدمت رسانی بیمارستان هامون ضعیف است
حجت الاسلام و المسلمین محمود پارسا در خطبه اول نماز جمعه بنجار با توجه به فاصله طبقاتی ایجاد شده در جامعه به بیان احادیث و روایات در مورد گره گشایی از اقشار ضعیف جامعه پرداخت و عنوان کرد: امام صادق (ع) فرمودند که هر مومنی که حاجت نیازمندی را برآورده کند ثواب آزاد کردن هزار بنده و ۲۵ حج را دارد و پیامبر (ص) نیز فرمودند که انسانهای گره گشا در بهشت فرمانروایی میکنند.
وی افزود: همه ما تلاش کنیم در جامعه افرادی که ضروریات زندگی را ندارند به اندازه توان به آنها کمک کنیم.
امام جمعه بنجار در خطبه دوم بعد از سفارش به تقوای الهی، با تبریک میلاد با سعادت کریمه اهل بیت به بیان ویژگیهای ان‌حضرت پرداخت و به دختران توصیه کرد: دختران چنین بانویی را الگوی خود قرار دهند.
خطیب جمعه بنجار به روز بهزیستی و تامین اجتماعی اشاره و تصریح کرد: با توجه به مشکلات و خشکسالی این دو نهاد باید خدمات بهتری به افراد تحت پوشش خود ارائه دهند چرا بیمارستان تامین اجتماعی هامون با این همه تجهیزات و امکانات بیشتر قسمت های ان مثل  اتاق عمل و جراحی ان غیر فعال است؟ چرا یه کارگر با تمام مشکلات برای یک عمل ساده به بیمارستان مرکز استان مراجعه کند؟  چرا هزینه پرستاری و نگهداری معلولان از ۶۰ هزار تومان افزایش پیدا نمی کند، پدر یا مادر فرد معلول چقدر مشکلات عصبی و جسمی فرزند معلول  را باید تحمل کند؟ آیا این مبلغ ناچیز ارزش پرداخت به خانواده ها را دارد؟
حجت الاسلام پارسا در ادامه از دستگاه قضایی و نیروهای امنیتی و انتظامی بابت دستگیری سارقین احشام و طلا و زور گیران تشکر ویژه کردو ادامه داد: امنیت و اسایش امروز ما مرهون زحمات شبانه روزی این عزیزان است؛ همچنین من بعد هیچ سارق و زورگیری نباید احساس امنیت کند و دستگاه قضایی با چنین افرادی به شدت برخورد کند.
وی با اشاره به گرامیداشت سالروز تاسیس نهاد مقدس شورای نگهبان اذعان کرد: با درایت امام راحل در سال ۵۹ این نهاد ارزشمند با هدف حافظ قانون اسامی و احکام اسلام تاسیس شد و الحمدلله در طول سپری شدن عمر ۴۰ ساله انقلاب دیده بان و چشم تیزبین نظام بوده و با نظارت استصوابی توانسته توطئه های دشمنان را خنثی کرده و ایت الله جنتی خاری در چشم دشمنان داخلی و خارجی نظام است.
امام جمعه بنجار در ادامه ضمن تشکر از نماینده دلسوز مردم در مجلس شورای اسلامی دکتر دهمرده از خدمات و زحمات  های وی برای مردم منطقه تقدیر و اضافه کرد: به ویژه در مورد چاه ژرف که نتیجه داد و باقیات الصالحات و صدقه جاریه  برای او شد و ان شا الله با این کار مشکل آب شرب و خشکسالی منطقه را با نتیجه کامل و حفر چند چاه دیگر در منطقه حل شود و امیدواریم دیگر مسئولین هم با همت و تلاش جهادی و شبانه روزی برای رفع مشکلات مردم تلاش کنند.

انتهای پیام//

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون،,
,
,
,
,
,
,
,
,
, شورای نگهبان حساس ترین دستگاه قانونی کشور است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, تجهیزات و خدمت رسانی بیمارستان هامون ضعیف است,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه