اخبار داغ

سناریویی که ساحل را به پاتلاقی از فاضلاب تبدیل کرده است؛

ورود بی حد و حصر فاضلاب خانگی به خلیج فارس/ ساحل بندرعباس بوی تعفن می دهد

ورود بی حد و حصر فاضلاب خانگی به خلیج فارس/ ساحل بندرعباس بوی تعفن می دهد
ساحل بندرعباس به عنوان مهمترین کانون جذب گردشگر در هرمزگان درگیر معضل ورود پساب های خانگی و دپوی فاضلاب شهری می باشد که تاکنون برای رفع این مشکل همتی جهادی به خود ندیده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛دریا همیشه برای همه گردشگران و توریست ها در جای جای دنیا اهمیت ویژه ای داشته و جاذبه های طبیعی آن محیطی سرشار از آرامش را برای بزرگسالان و مکانی امن برای بازی و تخلیه هیجانات نوجوانان و کودکان می| باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

ساحل دریا، با دارا بودن هوای آزاد،آب دریا، نور طبیعی خورشید، صدای خروشان برخورد موج با صخره ها احساس خوشایند و لذت بخشی به انسان دست می دهد و شن های لطیف آن علاوه بر احساس زیبایی که به انسان دست می دهد،  خاصیت های درمانی نیز دارد.

,

بندرعباس با دارا بودن 20 تا 25  کیلومتر مرزهای آبی و داشتن ساحلی بکر هر ساله میزبان گردشگران زیادی از داخل و خارج کشور به این شهر است اما چالش این روزها ساحل بندرعباس ورود بی حدو حصر پساب های خانگی است.

,

نارضایتی شهروندان از فاضلاب هایی که به دریا می ریزد

, نارضایتی شهروندان از فاضلاب هایی که به دریا می ریزد, نارضایتی شهروندان از فاضلاب هایی که به دریا می ریزد,

فاضلاب های خانگی که به وسیله جوی ها،کانال ها و خورها به ساحل و در نهایت به دریا ریخته می شود علاوه بر مخدوش کردن چهره شهر و ساحل باعث ایجاد بوی تعفن در برخی از نقاط شهر شده که نارضایتی شهروندان بلوار ساحلی را به دنبال داشته است.

,

ورود فاضلاب به دریا علاوه بر متفرق کردن گردشگران از ساحل، خطرات جبران ناپذیری را برای آبزیان دریایی و خطر انقراض گونه های کمیاب مانند لاک پشت پوزه عقابی در خلیج فارس را به دنبال دارد.

,

خورهای سطح بندرعباس که دروازه ورود فاضلاب به ساحل است روزانه بالغ بر دو هزار و 300 مترمکعب فاضلاب را وارد دریا می کند که با حیات آبزیان و در نهایت انسان ها بازی می کنند.

,

بوی تعفن نشات گرفته از فاضلاب در ساحل باعث شده مسئولان توجه جدی به این امر داشته باشند و علی رغم تلاش های بی شائبه همچنان ساحل بندرعباس گرفتار فاضلاب و انباشت زباله هاست.

,

, ,

ورود فاضلاب به ساحل معضلی برای شهر است

, ورود فاضلاب به ساحل معضلی برای شهر است, ورود فاضلاب به ساحل معضلی برای شهر است,

فرزانه آرامش، عضو هئیت رئیسه شورای اسلامی شهر بندرعباس با بیان اینکه ورود فاضلاب به ساحل بعنوان یک معضل در شهر است، اظهار کرد: باید تدابیری اندیشیده شود تا شاهد کاهش آلودگی در ساحل شهر بندرعباس باشیم و شهروندان بتوانند به راحتی از ساحل استفاده کنند.

,

رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی بندرعباس تصریح کرد: بندرعباس به یک اتاق فکر نیاز دارد تا قبل از شروع هر پروژه ای توسط کارشناسان مطالعات پروژه صورت گیرد و از هدر رفت هزینه ها جلو گیری شود.

,

آرامش عنوان کرد: برای حل مشکلات شهر بندرعباس باید تمامی سازمانها و نهادها با هم همکاری داشته باشند و شهرداری به تنهایی نمی تواند جهت حل مشکلات شهر اقدام مؤثری انجام دهد.

,

, ,

پساب تصفیه شده فاضلاب در اختیار صنایع غرب قرار می گیرد

, پساب تصفیه شده فاضلاب در اختیار صنایع غرب قرار می گیرد, پساب تصفیه شده فاضلاب در اختیار صنایع غرب قرار می گیرد,

رضا مدرس، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان در مورد فروش پساب تصفیه شده فاضلاب به صنایع غرب بندرعباس اظهار کرد: ورود بخش خصوصی به منظور بهره برداری از ظرفیت پساب بندرعباس که تاکنون مغفول مانده سبب شد که بتوان این تهدید به یک فرصت برای تامین آب صنایع تبدیل شود.

,

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان ادامه داد: با ورود بخش خصوصی و تامین آب صنایع از طریق تصفیه پساب می توان استفاده از آب شیرین کن صنایع را کاهش داد و این امر علاوه بر تاثیرات مثبت زیست محیطی موجب استفاده بهینه از ظرفیت پساب شود.

,

مدرس با اشاره به مصوبه شورای حفاظت از منابع آب عنوان کرد: طبق مصوبه این شورا، مجوز احداث آب شیرین کن به صنایع داده نخواهد شد و یکی از منابعی که می تواند آب صنایع را تامین کند همین پساب تصفیه شده بندرعباس است.

,

وی از راه اندازی این طرح تا آخر تیرماه خبر داد و خاطر نشان کرد: تا پایان تیر ماه پروژه تامین آب صنایع غرب بندرعباس از طریق پساب تصفیه شده این شهر عملیاتی خواهد شد.

,

حل مشکل فاضلاب هایی که به خلیج فارس می ریزد علاوه بر احساس امنیت خاطر و تامین سلامت شهروندان باعث حفظ محیط زیست و دریای زیبا نیز می شود، که با ورود بخش خصوص به این امر و استفاده از پساب فاضلاب توسط صنایع،  دیگر شاهد سرازیر شدن فاضلاب های خانگی به دریا نباشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه