اخبار داغ

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان:

قطعی های مکرر برق خطر انفجار در معادن ذغال سنگ را افزایش می دهد

قطعی های مکرر برق خطر انفجار در معادن ذغال سنگ را افزایش می دهد
قطعی‌های مکرر برق در معادن سبب شده است که خطر نشت گاز و خطر انفجار را به بار آورد و باید از قطعی برق در معادن جلوگیری شود لذا در این راستا نامه ایی به دادستانی زرند هم ارسال کرده ایم تا پیگیری‌های لازم در این زمینه انجام شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان ؛نشست مشترک عسکری مدیرعامل صندوق بازنشستگان فولاد کشور با نمایندگان استان کرمان در مجلس، فرمانداران شهرستان‌های کرمان، راور، زرند و کوهبنان، مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان و شرکت‌های خصوصی فعال در بخش زغال کرمان در محل شرکت زغال‌سنگ کرمان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

رضا اسماعیلی مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان در خصوص کمبود برقی که در سطح کشور وجود دارد، ابراز کرد:قطعی‌های مکرر برق  در معادن سبب شده  است که خطر نشت گاز و خطر انفجار را به بار آورد لذا باید از قطعی برق در معادن جلوگیری شود لذ ا در این راستا نامه ایی به دادستانی زرند هم ارسال کرده ایم تا پیگیری‌های لازم در ان زمینه انجام شود.

,


مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان با بیان اینکه صنعت ذغال کارگرانی سخت‌کوش و زحمت‌کش دارد،گفت: کارگران استخراج  معادن زغال سنگ از فهم و درک بسیار بالایی برخوردار بوده و با قناعت و مناعت طبعی که دارند با درامد و دستمزد کم  امر تولید را لنگ نگذارده اند لذا خواسته‌های آنها نیز مطالبات به‌حقی است که باید پیگری شود .

,
,

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اینکه صندوق بازنشستگان فولاد نباید حیات خلوت وزیر باشد، اظهار کرد:مدیریت جدید صندوق باید جلوی تخلفات را بگیرد لذا ما هم  آماده همکاری در جهت پیگیری مشکلات بازنشستگان هستیم اما بعضی از مشکلات باید در سطح ملی پیگیری گردند .

,

وی افزود:روزهای سختی بر بازنشستگان فولاد گذشته است اما با همت ، تلاش و پیگیری‌های مجلس حقوق بازنشستگان در سال جاری به‌روز شده که جای قدردانی دارد اما بازنشستگان زغال‌سنگ سن بالایی دارند لذا اگر امروز به آنها کمک نشود و معوقاتشان پرداخت نگردد معلوم نیست تا چند سال آینده زنده باشند تا بتوانند از حقوق خود استفاده نمایند لذا باید هر چه سریع‌تر مطالبات بازنشستگان پرداخت شود و دولت  بدهی صندوق را پرداخت کند که اگر تخلفات صندوق در سال‌های گذشته نبود امروز صندوق دچار این مشکلات عدیده نمی‌شد.

,

پورابراهیمی با بیان اینکه بخشی از  دارایی‌های موجود صندوق اگر به‌خوبی اداره می‌شد امکان حل تمام مشکلات بازنشستگان را فراهم می کرد ، گفت: در حوزه وصول مطالبات از دولت باید پیگیری جدی‌تری انجام شود لذا صندوق بازنشستگان فولاد نباید حیات خلوت وزیر باشد لذا مدیریت جدید صندوق باید جلوی تخلفات را بگیرد.

,

علی حسینی مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه شرکت زغال‌سنگ یکی از شرکت‌ها قدیمی در استان کرمان است گفت : زغال‌سنگ بیش از 50 میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهکار است و هر ماهه به این بدهی افزوده  می‌شود لذا این حق کارگران است و صندوق نباید در این امر کوتاهی کند .

وی با بیان اینکه باید در اسرع وقت فکری برای بدهی معوقه شرکت به تامین اجتماعی شود تا کارگران متضرر نشوند ، گفت: آمادگی داریم که مدیران صندوق در طرح بخشودگی جرایم شرکت کنند  و از این طرح استفاده نمایند و البته کارفرمایان و پیمانکاران صنعت زغال می‌توانند از طرح‌های مشوقی که در تامین اجتماعی در حال اجرا است استفاده کنند و نیروی جدید به‌کارگیری کنند.

,
,
,


 مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان کرمان با اشاره به اینکه 108 هزار خانواده مستمری‌بگیر در استان کرمان است ، عنوان کر : براساس قانون کسانی که 20 سال در مشاغل سخت و زیان‌آور باشند مشمول بازنشستگی می‌شوند که آماده همکاری با مدیران آنان هستیم 

 در پایان این  جلسه مهدی حسینی‌نژاد مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با بیان اینکه مشکلات معادن و چالش‌های صنعت زغال در دو بعد استانی و ملی باید پیگیری شوند گفت : زغال کالای استراتژیک است لذا در استان کرمان نیاز کارخانه‌ها را باید به طور کامل تامین کنیم. 

,
,
,
,

وی با اشاره به اینکه 22 پروانه بهره‌برداری زغال در استان کرمان داریم  ، خاطر نشان کرد : طی 40 سال گذشته فقط بحث استخراج و کنسانتره را پیگیری کردیم، اما فرآوری و ارزش افزوده‌ای که در دنیا از زغال ایجاد می‌شود را دنبال نکرده ایم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه