اخبار داغ

امام جمعه خرمشهر: مسؤولان نوکر مردم باشند

امام جمعه خرمشهر: مسؤولان نوکر مردم باشند
امام جمعه خرمشهر گفت: اعتقاد بنده از پیام مقام معظم رهبری این است که اگر امام جمعه در هنگام مشکلات در کنار مردم و مسؤولان حضور داشته باشد، موجب دلگرمی می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ روحیه جهادی و انقلابی او بر همه مشهود و آشکار است، مردی که پیش از آنکه زیاد سخن بگوید، عمل می‌کند و پیش از آنکه مردم را به کاری توصیه کند، خود او در ابتدا عمل کرده است. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهادی, انقلابی,

ساده زیستی، عبور و مرور بدون تشریفات، رابطه صمیمانه و بدون مرز با مردم، حضور مداوم در مناطق مختلف شهرستان، دفاع قاطع از مردم در مقابل ظلم و بی عدالتی، صریح و صادقانه سخن گفتن و خصلت‌های بیشمار دیگر از عواملی است که باعث شده است حجت الاسلام موسوی‌فر از جمله مسؤولانی باشد که مردم به او عشق بورزند.

, ساده زیستی, حجت الاسلام موسوی‌فر ,

تقدیر رهبر معظم انقلاب طی روزهای اخیر از امام جمعه خرمشهر مهر تاییدی بر فعالیت‌های جهادی، انقلابی و مردمی وی بود، به همین بهانه تصمیم گرفتیم که با حجت الاسلام موسوی‌فر گفتگوی صمیمانه‌ای را داشته باشیم.

, رهبر معظم انقلاب,

به اعتقاد شما روحیه جهادی و تفکر انقلابی راهگشای مشکلات کنونی جامعه ما است؟

, به اعتقاد شما روحیه جهادی و تفکر انقلابی راهگشای مشکلات کنونی جامعه ما است؟,

موسوی‌فر: من معتقد هستم که روحیه جهادی و تفکر انقلابی تنها راهی است که می‌تواند مشکلات و چالش‌های به اجرا گذاشته توسط نظام سلطه را حل کند، ما اکنون در یک پیچ تاریخی سختی قرار داریم و راهگشای این پیچ تاریخی روحیه جهادی است.

,

در کوهنوردی هر چقدر که به قله نزدیک می‌شویم، شرایط سخت می‌شود، ملت ما از دامنه شروع کرده و اکنون به قله نزدیک است، بر همین اساس دشمنان برای ضربه زدن به ما در حال کار هستند، پس تنها امری که می‌تواند ما را از این سختی‌ها نجات دهد، روحیه جهادی و تفکر انقلابی است.        

,

مقصود از روحیه جهادی چیست؟

, مقصود از روحیه جهادی چیست؟,

موسوی‌فر: مدیریت جهادی به معنای تلاش بی‌وقفه و استفاده از تمام لحظات است، مقام معظم رهبری با وجود اینکه نزدیک به ۸۰ سال سن دارند، اما در طول شبانه‌روز کم استراحت می‌کنند، ایشان شب و روز خود را برای حل مشکلات مردم و کشور گذاشتند، این نمونه‌ای از یک مدیریت جهادی است.

,

در هر کجا که ما پیشرفت داشتیم، قطعا در آن روحیه جهادی حاکم بود، این روحیه در روزهای اخیر توسط قرارگاه خاتم الانبیاء به نمایش گذاشته شد، این قرارگاه با احداث خط غدیر۲ در اسرع وقت مشکل مردم را حل کرد، این نیز نمونه‌ای دیگر از روحیه جهادی و تفکر انقلابی است.

,

به نظر شما این روحیه در سال‌های اخیر کمرنگ شده است؟

, به نظر شما این روحیه در سال‌های اخیر کمرنگ شده است؟,

موسوی‌فر: قطعا مدیریت جهادی در سال‌های اخیر کمرنگ شده است، البته در برخی موارد نیز مدیریت جهادی پررنگ است، در هر کجا که رهبر معظم انقلاب مدیریت مستقیم دارند، پیشتاز هستیم، نمونه آن بحث توان نظامی ما است، گروه‌های جهادی نمونه دیگر از روحیه جهادی است که در سال‌های اخیر پررنگ شده است، این جوانان در مناطق مختلف کشور وقت خود را می‌گذارند و برای حل مشکلات مردم تلاش می‌کنند.

,

اما برخی افراد در بدنه دولت فکرشان غربی است و به همین دلیل روحیه جهادی در وجود آنها نیست، دولت موفق دولتی است که چهار سال اول را کار کند و چهار سال دوم از اقدامات و کارهای خود بهره‌برداری کند، اما دولت کنونی در چهار سال اول نگاهش به بیرون از کشور و بحث برجام بود، برجامی که نتیجه آن هیچ بود، به همین دلیل است که دولت در چهار سال دوم با چالش‌های مختلف مواجه شد.

,

اگر مدیریت جهادی و تفکر انقلابی در بدنه دولت وجود داشت، اکنون این مشکلات در مقابل ما قرار نمی‌گرفت، بر همین اساس روحیه جهادی در قالب بدنه دولت خالی است.

,

به اعتقاد شما امام جمعه موفق چه ویژگی‌های دارد؟

, به اعتقاد شما امام جمعه موفق چه ویژگی‌های دارد؟,

موسوی‌فر: خیلی از ائمه جمعه کشور موفق هستند، اما رسانه‌ای نیستند، به این معنا که خود را در مقابل دوربین قرار نمی‌دهند، امام جمعه تبریز نمونه‌ای از امام جمعه موفق و دارای روحیه جهادی است، از این نمونه‌ها در کشور فراوان وجود دارد، اما خب رسانه‌ای نیستند، البته امام جمعه تبریز به یک دلیلی دوربین به سراغ او رفت، نه اینکه خود به سراغ دوربین برود، ما همچین نمونه‌هایی در کشور کم نداریم.

,

زمانی که ما در حوزه علمیه قم مشغول درس بودیم، یک خصلت همواره در ما نهادینه می‌شد و آن هم رعایت زی طلبگی است، اگر رفتار ائمه جمعه ما طلبگی و متناسب با اخلاق ناب محمدی(ص) باشد، قطعا امام جمعه موفق خواهند بود.

,

امام راحل توصیه می‌کردند که باید در کنار مردم بود و با آنها همراه شد، اگر امام جمعه در کنار مردم باشد، مشکلات آنها را از نزدیک می‌بیند و با آنها آشنا می‌شود و بر همین اساس قشرهای مختلف با او ارتباط برقرار می‌کنند، در کل هر امام جمعه‌ای که زی طلبگی را رعایت کند، امام جمعه موفقی خواهد بود.                                                  

,

از چه راه‌هایی با مردم ارتباط دارید؟

, از چه راه‌هایی با مردم ارتباط دارید؟,

موسوی‌فر: بنده با مردم به صورت تلفنی، پیامک و در دفتر ارتباط دارم، علاوه بر این بسیاری از اوقات در کوچه و پس کوچه‌های شهر در کنار مردم و میان آنها هستم، خودم شخصا در روستاهای اطراف شهر حضور پیدا می‌کنم و مشکلات را رصد می‌کنم.

,

گاهی اوقات درب منازل را می‌زنم و با مردم هم‌صحبت می‌شوم، گاهی اوقات نیز در تک‌تک مغازه‌های یک منطقه حضور پیدا می‌کنم و به مغازه‌داران خداقوت می‌گویم و نظرات آنها را گوش می‌دهم، بنده سوار تاکسی، خط واحد، قطار و... می‌شوم و با مردم همراه می‌شوم و در جریان مشکلات آنها قرار می‌گیرم.

,

گاهی اوقات در محل پروژه‌های در دست اجرا حضور پیدا می‌کنم و وعده‌های مسؤولان را پیگیری می‌کنم و با آنها تماس می‌گیرم، آنها در پاسخ به پیگیری‌های من اعلام می‌کنند که کار انجام شده است، در حالی که من در محل آن پروژه هستم و زمانی که آن مسؤول مربوطه متوجه حضور من می‌شود، اظهار شرمندگی می‌کند.

,

بنده خودم به بازار می‌روم و شخصا خرید می‌کنم، این مطلب چندین فایده دارد، ابتدا در کنار مردم هستم و در مشکلات آنها را همراهی می‌کنم و سپس اینکه از قیمت‌ها کاملا اطلاع پیدا می‌کنم و متوجه خواهم شد که در کشور تا چه مقدار قیمت‌ها واقعی هستند.

,

شما تا چه مقدار بر مشکلات شهر اشراف دارید؟

, شما تا چه مقدار بر مشکلات شهر اشراف دارید؟,

موسوی‌فر: بنده چون با مسؤولان و مردم در ارتباط هستم، از مشکلات و کمبودهای شهر اطلاع دارم، گاهی اوقات پیش از آن که مسؤول مربوطه متوجه مشکل شود، بنده از آن مشکل مطلع می‌شوم.

,

از این جهت که بنده همراه مردم هستم و در میان آنها حضور پیدا می‌کنم، نسبت به مشکلات شهر اشراف دارم و آنها را بازگو و پیگیری می‌کنم و پیش از بسیاری از مسؤولان مشکلات را مشاهده می‌کنم، در مسائلی چون ایام اربعین حسینی، راهیان‌نور، آسفالت محلات و موارد مختلف دیگری این مطلب کاملا مشهود و آشکار است.

,

از زندگی شخصی خودتان مقداری توضیح دهید؟

, از زندگی شخصی خودتان مقداری توضیح دهید؟,

موسوی‌فر: من یک منزل در شهر قم دارم که چهار دانگ آن به نام من و دو دانگ آن به نام همسرم است، البته یک خانه دیگر نیز متعلق به دوست طلبه پاکستانی بنده است که چون قانون به او اجازه نمی‌دهند، به نام بنده به ثبت رسیده است، اما متعلق به او است.

,

بنده تمایل ندارم که از ظاهر منزل خودم صحبت کنم اما هر کسی دوست دارد، می‌تواند در منزل ما حضور پیدا کند و خود شخصا بیانگر وضعیت منزل باشد، بنده تلاش می‌کنم که زی طلبگی را رعایت کنم.                                             

,

فرزندان شما هم مانند فرزندان برخی از مسؤولان «آقازاده» هستند؟

, فرزندان شما هم مانند فرزندان برخی از مسؤولان «آقازاده» هستند؟,

موسوی‌فر: بنده ۶ فرزند دارم، ۳‌ تا از پسران من طلبه قم و مشغول درس خواندن هستند و یکی از فرزندان من نیز شغل آزاد دارد و دختران هم که به خانه همسر می‌روند.

,

۳ فرزند من طلبه هستند و طلبگی شغل نیست، هر کسی که در هر مکان مشاهده کرد که فرزندان من مشغول به کار هستند، اعلام کند.

,

اقدامات مردمی و جهادی شما موجب شد که رهبر معظم انقلاب برای قدردانی پیامی را صادر کنند، نظر شما چیست؟

, اقدامات مردمی و جهادی شما موجب شد که رهبر معظم انقلاب برای قدردانی پیامی را صادر کنند، نظر شما چیست؟,

موسوی‌فر: اعتقاد بنده از پیام مقام معظم رهبری این است که اگر امام جمعه در هنگام مشکلات در کنار مردم و مسؤولان حضور داشته باشد، موجب دلگرمی می‌شود، این همان روحیه‌ای است که در دفاع مقدس توسط رهبر معظم انقلاب و روحانیون به نمایش گذاشته شد.

,

بنده به دلیل تخصصی که داشتم دقایقی کارگران را همراهی کردم، همراهی با آنها برای پیشبرد کار و فعالیت بود، باید ائمه جمعه در کنار مردم باشند تا هم دلگرمی و هم سرعت در کار حاصل شود.

,

با توجه به اقدامات شما به این نتیجه رسیدیم که مردم خرمشهر شما را خیلی دوست دارند، به اعتقاد شما این حس دوستی به چه علت است؟

, با توجه به اقدامات شما به این نتیجه رسیدیم که مردم خرمشهر شما را خیلی دوست دارند، به اعتقاد شما این حس دوستی به چه علت است؟,

موسوی‌فر: در مقطعی خبرنگار فرانسوی از امام راحل پرسید که چرا ملت ایران شما رو دوست دارند و به شما علاقه می‌ورزند، ایشان در پاسخ گفتند که من خادم مردم هستم و معمولا مردم خادم خود را دوست دارند.

,

بنده نیز نوکر و خادم مردم هستم، البته ادعا نمی‌کنم که نوکر خوبی هستم، اما تلاش می‌کنم که نوکر خوبی باشم و طبیعتا مردم نوکر و خادم خود را دوست دارند.                                     

,

حرف پایانی؟

, حرف پایانی؟,

موسوی‌فر: نکته اول خطاب به مسؤولان است، حضور مردم در صحنه‌های مختلف مانند روز ۲۲ بهمن، روز قدس و... دلیل بر رضایت و عدم گله‌مندی آنها نیست، این بر اساس بزرگواری آنها است، مسؤولان باید نوکر مردم باشند و آنها را تکریم کنند و به دنبال حل مشکلات مردم باشند، زمانی که یک شهروند به اداره‌ای مراجعه می‌کند، حتی اگر مسؤولان قادر به حل مشکل نیستند، حداقل با چهره گشاده‌رو پاسخ بدهند و تلاش کنند که مشکل را حل کنند.

,

نکته دوم خطاب به مردم است، تقاضا من به تمام ملت ایران و هر کسی که این مصاحبه را می‌بیند و می‌خواند این است که در استفاده از نعمت‌ها دقت کنند، متاسفانه فرهنگ ما در استفاده از منابع زیرزمینی، روزمینی و نعمت‌ها اسراف‌گونه است، باید تلاش کنیم که از اسراف فاصله بگیریم.

,
منبع: فارس
, منبع: فارس]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه