اخبار داغ

استاندار اردبیل؛

اشتغال ۷۰۰ کوثری در حوزه فرش دستباف تا پایان امسال

اشتغال ۷۰۰ کوثری در حوزه فرش دستباف تا پایان امسال
استاندار اردبیل از اشتغال 700 نفر درحوزه تولید فرش دستباف در شهرستان های خلخال و کوثر خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سبلان‌ما، اکبر بهنام جو صبح امروز در جریان سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شهرستانهای کوثر و خلخال گفت: از آنجا که  تعهد ۲۰ هزار شغل در اردبیل تا پایان سال مطرح است از این تعداد 700 نفر در حوزه فرش بافی در شهرستان های خلخال و کوثر مشغول به فعالیت و سرمایه گذاران این رسته حمایت می شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما, .,

وی با اشاره به اینکه فعالان فرش بافی عموما بومی هستند افزود: فرش بافان پس از فراگیری آموزش های لازم در زمینه فرش بافی و یادگیری و مطالعه نقشه های مورد نظر و تجهیز کارگاه ها فعالیت خود را آغاز می کنند.

,

استاندار اردبیل از امضای تفاهم نامه ای بین سرمایه گذار فرش آذرخش و استانداری خبر داد و عنوان کرد: در راستای ایجاد اشتغال پایدار روستایی تفاهم نامه ای بین سرمایه گذار فرش آذرخش و استانداری امضا شده که این سرمایه گذار فعالیت خود را قبل از شروع عملیات ساختمانی آغاز می کند.

,

وی تصریح کرد: در طرح اشتغال پایدار روستاهایی بر روی کالاهای صادراتی تاکید شده و فرش آذرخش از جمله واحدهای تولیدی صادرات محور است.

, .,

بهنام جو عنوان کرد: ثبت نام و تنظیم مدارک علاقه مند در این رشته توسط فرمانداری های خلخال و کوثر انجام شده است.

,

وی با اشاره به اینکه سالن های بلا استفاده توسط اداره کل ورزش و جوانان به صورت استجاری در اختیار این سرمایه گذار قرار گرفت، گفت: در حال حاضر بیش از 100 نفر در این سالن ها آموزش می بینند.

,

استاندار اردبیل افزود: بیمه و حقوق کارگران فرش بافی طبق قانون کار محاسبه می شود و طی دیدار با از وزیر کار و رفاه اجتماعی خواستار افزایش ردیف بیمه فرش بافان شدیم تا باعث ایجاد انگیزه بیشتر در بین فعالان این صنف باشیم.

,

وی همچنین از احداث کارگاه روغن کشی و گونی بافی توسط این سرمایه گذار خبر داد و گفت: با مطالعه طرح و صدور مجوزهای لازم این مجموعه نیز حمایت دستگاه های اجرایی مواجه می شود.

, .,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه